Savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas sako, kad elektriniais paspirtukais ir dviračiais bus draudžiama važiuoti Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse.
„Dabar parengėme paketą priemonių, pirmas gal toks aiškiausias ir vizualiai mieste matysis, kad kai kuriose gatvėse mes uždrausime paspirtukų eismą. Tai viena gatvė yra Vilniaus gatvė, kita yra Savičiaus gatvė, trečia yra Pilies gatvė. Nuo birželio 1 dienos bus šios gatvės suženklintos, dalinimosi platformose bus padaryta, kad paspirtukai tose gatvėse judėti negalėtų.
Mes iš savo pusės suprantame, kad ženklai ir draudimai savaime, neuždraus žmonės su privačiais paspirtukais važiuoti, todėl informuosime žmones, kad ten važiuoti nelabai galima. Kaip žinome, visos trys gatvės yra labai judrios pėsčiųjų atžvilgiu. Judumas kitomis priemonėmis yra sudėtingas“, – sako A. Bužinskas.
Mažinamas paspirtukų greitis
A. Bužinskas teigia, kad artimiausiu metu laukia ir daugiau pakeitimų. Vienas iš tokių – greičio mažinimas bei naujos parkavimo vietos tik paspirtukams.
„Pasiekėme susitarimą, kad greitis yra mažinamas iki 12 km/h. <...> Trečias dalykas, kurį darome ir žadame įgyvendinti per šią vasarą – dedikuotos parkavimo vietos paspirtukams. Tai apims centrinę miesto dalį, senamiestį, dalį Naujamiesčio ir Šnipiškių dalį.
Esmė yra ta, kad paspirtuką numesti bet kur ir priparkuoti – nebus galima. Mieste bus sužymėtos, dedikuotos vietos ir dalinimosi platformų naudotojai galės paspirtukus pastatyti“, – vardija jis.
Kiekvienas paspirtukas turės identifikacinį numerį
Savivaldybės administracijos direktorius A. Bužinskas priduria, kad nuo šiol bus imamasi naujų priemonių, mat kiekvienas paspirtukas turės savo numerį ir taip bus lengviau susekti asmenį, jei jis padarys prasižengimą.
„Paskutinis dalykas, apie kurį irgi ilgai diskutavome – ant paspirtukų atsiras identifikaciniai numeriai, ir konkretų paspirtuką bus galima identifikuoti. Mes matome nemažą žmonių skundų kiekį, kurie atsiunčia užfiksuotus greičio arba kažkokio nesaugos naudojimo pažeidimus, bet mes iš principo žmogaus identifikuoti negalime. Identifikaciniai paspirtukų numeriai padės mums aiškiai žinoti kur koks žmogus paspirtuką naudojo“, – teigia A. Bužinskas.
Seimo nariai Teisės ir teisėtvarkos komitete politikai sutarė sureguliuoti paspirtukų eismą, nes dėl neatsakingo jų naudojimo kasmet šimtai žmonių patiria įvairių traumų – susitrupina žandikaulius, susilaužo kaulus, netenka dantų. Sutarus komitete, įstatymo projektas toliau bus svarstomas Seimo posėdžių salėje ir pakeitimai turėtų įsigalioti nuo šių metų rugsėjo.
Pagrindines naujovės:
- Be registravimo ir teisių paspirtuku bus galima važiuoti ne didesniu nei 25 km/h greičiu, o paspirtuko galia negalės viršyti 1 kW.
- Elektriniais paspirtukais bus draudžiama važiuoti šaligatviais, išskyrus tuos šaligatvius, kuriuose specialiu ženklinimu bus atriboti pėsčiųjų ir elektrinių paspirtukų vairuotojų srautai.
- Važiuodami gatve elektrinių paspirtukų vairuotojai privalės dėvėti šalmą.
- Jeigu pritars Seimas, pakeitimai įsigalios nuo rugsėjo 1 dienos.