• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas nusprendė uždrausti elektriniams paspirtukams dardėti šaligatviais kartu su pėsčiaisiais. Dabar elektriniai paspirtukai galės važiuoti tik važiuojamąja kelio dalimi su automobiliais.

Seimas nusprendė uždrausti elektriniams paspirtukams dardėti šaligatviais kartu su pėsčiaisiais. Dabar elektriniai paspirtukai galės važiuoti tik važiuojamąja kelio dalimi su automobiliais.

REKLAMA

Tiesa, tokia tvarka galios tik galingiems paspirtukams, kurie išvysto didesnį nei 20 kilometrų per valandą greitį. Negalingi paspirtukai ir toliau galės važinėti šaligatviais, nebent savivaldybė nuspręs kitaip. Tačiau neaišku, kas tikrins ir kontroliuos, ar šaligatviu važiuoja galingas, ar negalingas elektrinis paspirtukas.

Dažnas paspirtukininkas nepaiso kelių eismo taisyklių: važiuoja per pėsčiųjų perėjas, lekia ir nardo tarp pėsčiųjų, nedėvi šalmo. Neretai ant elektrinio paspirtuko sulipa ir dviese ar trise. Tai įrodo ir transporto saugos administracijos atliktas socialinis eksperimentas. 5 valandas judrioje Vilniaus gatvėje specialistai stebėjo paspirtukininkus. Rezultatai – šokiruojantys.

„7 iš 10 paspirtukininkų kelių eismo taisyklių nesilaiko. Tik 2 proc. paspirtukininkų, stebėtų per 5 valandas, dėvėjo šalmą“, – sakė transporto saugos administracijos atstovė Eglė Kučinskaitė.

REKLAMA
REKLAMA

Kas dešimtas gatvę kirtęs paspirtukininkas važiuoja ne vienas, ant transporto priemonės rieda sulipę dviese, o kartais trise. Pavyzdžiui, vyras per Laisvės alėją Kaune elektriniu paspirtuku važiuoja kartu su vaiku. Tik pamatęs kameras, vaikas nulipa nuo paspirtuko.

REKLAMA

„O žinote, kad negalima vežti vaiko taip pasistačius ant paspirtuko? – Nežinau, kodėl?“ – klausė vyras. 

„Kiekvienas paspirtukininkas turėtų atsiversti kelių eismo taisykles. Jose labai aiškiai parašyta, ko turėtų laikytis ir kokios taisyklės galioja“, – teigė E. Kučinskaitė.

„Gi neturiu aš kur dėti to vaiko, teks vežtis“, – sakė gyventojas, kuris ant paspirtuko važiavo su vaiku.

REKLAMA
REKLAMA

„Man baisu žiūrėti į tuos tėvus, kurie yra besmegeniai“, – pareiškė socialdemokratas Julius Sabatauskas.

Nors elektriniai paspirtukai Lietuvos gatvėmis zuja jau daugiau nei ketverius metus, parlamentarai nusprendė priminti Kelių eismo taisykles paspirtukininkams ir pažaboti jų savivaliavimą.

„Parlamentas įsiklausė į argumentus ir priėmė gana ilgai lauktą, bet savalaikį sprendimą“, – teigė „laisvietis“ Andrius Bagdonas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galingiems elektriniams paspirtukams bus draudžiama važiuoti šaligatviais, jie galės dardėti tik dviračių takais ir važiuojamąja kelio dalimi kartu su mopedais. Kalbinti gyventojai džiaugėsi, kad galingų paspirtukų ant šaligatvių neliks.

„Vietomis prasineša čiut ne autostradoje“, – sakė gyventojas.

„Na, gatvėje man nepatinka ir jiems nebus saugu, ir vairuotojams kils atsakomybė“, – teigė moteris.

REKLAMA

„Pavojinga visai yra ir tos duobutės, su mažais ratukais jiems – šakės. Atsitrenktų, tai patys nusižudytų“, – pareiškė vaikinas.

„Tai yra pavojinga, man net netelpa į galvą“, – kalbėjo kitas gyventojas.

Tačiau visai nuo šaligatvių elektrinių paspirtukų išvyti parlamentas neleido. Negalingi paspirtukai šaligatviais dardėti ir toliau galės.

„Iki 20 kilometrų per valandą greitis, iki 1 kW galingumas. Jie galės važiuoti šaligatviais, jeigu nėra išvystyta dviračių infrastruktūra“, – sakė A. Bagdonas.

REKLAMA

Tiesa, Seimas palieka laisvę ir pačioms savivaldybės apsispręsti – ar leisti negalingiems elektriniams paspirtukams toliau dardėti šaligatviais su pėsčiaisiais.

Negalingi elektriniai paspirtukai galės dardėti šaligatviais, jeigu bus atskirti pėsčiųjų ir paspirtukų srautai. Tačiau bendrapartiečių siūlymą Seime Vilniaus valdžia dar prieš savaitę vadino pinigų švaistymu.

„Miestas turės pasidarbuoti su teptuku, sužymėti ant šaligatvių kaip senais gerais laikais, kur gali važiuoti dviračiai, o kur paspirtukai. Maždaug 1350 km šaligatvių sužymėjimas, kur nėra takų, mums kainuotų apie du su puse milijono eurų. Tad manome, kad tai būtų vienas kvailesnių būdų panaudoti biudžeto lėšas“, – piktinosi Vilniaus administracijos direktorius Adomas Bužinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seimo opozicija naujai tvarkai tai pat nepritaria. Dalis jų siūlė uždrausti ant šaligatvių važiuoti visų rūšių elektriniams paspirtukams. Kitaip, pasak jų, naujovės nė kiek neišspręs paspirtukininkų savivaliavimo problemos.

„Iš Vilniaus savivaldybės pavyzdžio mes matome, kad norima uždrausti važinėti trijų gatvių šaligatviais, o visur kitur, tegul kraujas liejasi laisvai“, – sakė J. Sabatauskas.

REKLAMA

Tiesa, net ir priėmus šiuos ribojimus lieka neaiškumų.

„Kas užtikrins kontrolę, kad tas važiuojantis paspirtukas yra galingas, o tas negalingas?“, – svarstė demokratas Kęstutis Mažeika.

Tačiau, tai, kas yra aišku ribojimų autoriui – tai baudos, kurios grės taisyklių nepaisantiems, jos gali siekti nuo 20 iki 40 eurų. O už važiavimą neblaiviems bauda gali siekti net iki 200 eurų.

REKLAMA

„Tuo pat metu bus numatytos baudos nedrausmingiems vairuotojams, dėl kurių ir buvo reikalinga įstatyminė peržiūra“, – teigė A. Bagdonas.

Seimas taip pat nusprendė, kad elektrinius paspirtukus galės vairuoti tik vyresni nei 16 metų žmonės. Jaunesniems vairuotojams teks išklausyti vairavimo paspirtuku kursus.

Daugiau detalių ieškokite TV3 žinių reportaže, esančiame straipsnio pradžioje. 

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų