Tai patvirtina naujienų portalą tv3.lt pasiekęs skaitytojo laiškas. Vos nusipirkęs mobiliojo ryšio „Tele2” „Pildyk“ kortelę, skaitytojas Mindaugas gavo trumpąją žinutę iš banko „Swedbank“. Ten nurodytas sąskaitos kodas, mokėtojas, pervesta suma bei asmens galutinis sąskaitos likutis.
Tokia žinutė, anot Mindaugo, išmušė jį iš vėžių. Iš pradžių vaikinas pagalvojo, kad jo sąskaitoje dedasi kažkokie neaiškūs dalykai. Pasitikrinęs savo sąskaitą suprato, kad tai – kažkoks nesusipratimas.
Bankas: tikėtina, kad žmogus pamiršo atnaujinti informaciją
Naujienų portalas tv3.lt susisiekė su „Swedbank“. Banko atstovas spaudai Saulius Abraškevičius informavo, kad patikrinus duomenų bazę paaiškėjo, jog šis telefono numeris prieš kurį laiką banko sistemoje buvo užregistruotas kito kliento vardu. Šiuo numeriu klientas buvo užsisakęs pranešimų gavimo paslaugą.
„Tikėtina, kad žmogus šio numerio jau kurį laiką nebenaudoja, ir banko neinformavo apie tai, kad jo kontaktiniai duomenys yra pasikeitę. Savo iniciatyva bankas nenutraukia užsakytų paslaugų teikimo (šiuo atveju pranešimų paslaugos). Mūsų žiniomis, teleoperatoriai nenaudojamus telefono numerius po kurio laiko grąžina į apyvartą, todėl tas pats numeris gali atitekti kitam vartotojui“, – mano S. Abraškevičius.
„Klientų visada prašome būtinai informuoti banką apie pasikeitusius savo kontaktus. Taip pat prašome pranešti apie atvejus, kuomet bankui būna pateikta netiksli kontaktinė informacija ar banko pranešimus gauna ne tas asmuo. Gavę tokių žinių, kontaktinę informaciją nedelsiant ištriname iš sistemos ir klientą apie tai informuojame prašydami atnaujinti duomenis. Taip pasielgėme ir šį kartą“, – prideda „Swedbank“ atstovas.
Visgi „Tele2” komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas teigia, kad šis numeris apie 3 metus buvo nenaudojamas. Pagal banko atsakymą tai reikštų, kad žmogus tris metus turėjo būti neinformavęs banko apie pokyčius. A. Baranausko teigimu, veikiausiai įsivėlė klaida: arba asmuo banke nurodė ne tokį kontaktinį numerį, arba banko darbuotojas ne taip įvedė.
„Buvo pagaminta iš naujo kortelė. Ji buvo sistemoje įdiegta vasario mėnesį. Ta žinutė, kurią žmogus gavo, buvo išsiųsta kažkada tarp vasario ir tos balandžio dienos, kada žmogus nusipirko. Anksčiau negalėjo ta žinutė būti siunčiama net, nes mūsų sistema atmestų ją, kadangi sistemoje toks numeris įdiegtas tik vasarį.
Tai didžiausia tikimybė, kad kažkas ne tokį numerį nurodė, kuriuo siųsti informaciją apie pavedimus. Ar banko darbuotojas, ar pats žmogus vesdamas numerį. Būna, kad žmogus ir vienu skaičiu apsirinka. Manau, tokių dalykų tikrai pasitaiko. Kaip ir bet kuriam paskambinti ir apsirikti surenkant ne tą numerį“, – komentavo jis.
A. Baranauskas taip pat pažymi, kad klientui nerimauti nėra ko – žinutė jam nieko nekainavo.
S. Abraškevičius pažymi, kad žinutės tekstas yra sudarytas taip, jog neatskleistų jokių jautrių duomenų.
„Kalbant apie tokio tipo SMS pranešimų paslaugą, tekstai yra suformuluoti taip, kad gavęs tokią informaciją pašalinis asmuo negali ja pasinaudoti ir atlikti jokių veiksmų. Iš žinutės teksto nėra įmanoma nustatyti asmens, sužinoti kitų sąskaitos duomenų ar atlikti operacijų“, – nuramina jis.