Laivas „Aurora Australis“ pirmiausiai nugabens atsargų į Antarktidoje veikiančią Australijos Casey (Keisio) stotį, o maždaug sausio viduryje grįš į Australijos pietinę Tasmanijos valstiją, parplukdydamas namo išgelbėtus mokslininkus, žurnalistus ir turistus.
Laivas lėtai skynėsi kelią per storą ledą į atvirus vandenis po to, kai Kinijos ledlaužio sraigtasparnis ketvirtadienį išskraidino keleivius iš įstrigusio Rusijos laivo ir išlaipino juos ant ledo lyties netoli „Aurora Borealis“. Tačiau penktadienį Kinijos ledlaužio „Xue Long“ įgula sakė nerimaujanti, kad jie patys negalės pralaužti storo ledo.
The Australijos laivybos saugos valdybos (AMSA) Gelbėjimo koordinavimo centras, vadovavęs gelbėjimo operacijai, nurodė „Aurora Borealis“ likti tame rajone – tam atvejui, jeigu kinams prireiktų pagalbos. Pagal tarptautines jūrų konvencijas, kurių laikosi dauguma šalių, laivų įgulos privalo dalyvauti tokiose gelbėjimo operacijose, o laivo savininkai turi apmokėti išlaidas.
Šeštadienį AMSA pranešė, kad „Aurora Borealis“ leista tęsti kelionę ir kad Kinijos ledlaužis, dar žinomas kaip „Sea Dragon“, yra saugus ir nebeprašo pagalbos.
Kinijos laivas lieka įstrigęs už kelių kilometrų nuo Rusijos kruizinio ledlaužio „Akademik Šokalskij“, iš kurio buvo evakuoti keleiviai. Pastarasis laivas negalėjo pajudėti nuo gruodžio 24-osios.
Kinijos valstybinės naujienų agentūros „Xinhua“ žurnalistas Zhang Jiansongas (Džang Dziansongas), esantis ledlaužyje „Xue Long“, pranešė, kad naktį jūra atplukdė ledkalnį, kuris užblokavo grįžimo kelią. Pasak reporterio, ledlaužis mėgins ieškoti kito kelio į atvirus vandenis – galbūt jau pirmadienį.
Viena keliones į Antarktidą organizuojanti bendrovė tikisi, kad Rusijos laivui pavyks išsivaduoti iš ledo gniaužtų, kad jis suspėtų paimti 48 turistus, plauksiančius į kruizą Roso jūroje.
Bendrovė „Heritage Expeditions“ išsinuomojo ledlaužį „Akademik Šokalskij“ vienai kruizinei kelionei, kuri turėtų prasidėti išplaukimu iš Naujosios Zelandijos sausio 17 dieną.