Vizionierių kūrinys
„Isdera“ (sutrumpinimas nuo „Ingenieurbüro für Styling, Design und Racing“) buvo įkurta 1982 m. Eberhardo Schulzo, kuris specializavosi aukštos klasės ribotos gamybos sportinių automobilių kūrime.
E. Schulzas šioje srityje turėjo daugiau nei pakankamai patirties – jis asmeniškai prisidėjo prie tokių automobilių kaip „Mercedes-Benz CW311“ kūrimo. Šie automobiliai visada buvo futuristiški ir technologiškai pažangūs, todėl nenuostabu, kad „Commendatore 112i“ tapo dvasiniu „Mercedes-Benz CW311“ ir kitų jo kūriniu įpėdiniu.
Pavadintas Enzo Ferrari garbės titulu „Commendatore“, 112i siekė sujungti Formulės 1 bolidams būdingą našumą su praktiškumu kasdienėse kelionėse. „Isdera“ troško sukurti tokį superautomobilį, kuris pranoktų bet kurį tuo metu rinkoje esantį konkurentą.
Meno kūrinys
Automobilio pristatymo metu „Isdera Commendatore 112i“ kūrėjai teigė, kad tai – aerodinamikos ir vėjo tunelyje išgrynintų linijų triumfas.
Pailgas, lašo formos siluetas ir į viršų atsidarančios durelės („Gullwing“) turėjo užtikrinti idealų balansą tarp geriausios klasėje aerodinamikos ir superautomobiliams nebūdingos elegancijos.
Automobilis buvo itin žemas – vos 1 060 mm aukščio. Nors įlipti galėjo būti sudėtinga, toks dizainas užtikrino puikų stabilumą.
Žemai prigludęs kėbulas padėjo sumažinti oro pasipriešinimą ir pagerino stabilumą važiuojant dideliu greičiu. Prie galinių ratų esančios oro įsiurbimo angos ir gale įmontuotas aktyvus spoileris taip pat prisidėjo prie geresnių techninių charakteristikų.
Variklio širdis – „Mercedes-Benz“ variklis
„Commendatore 112i“ variklio skyriuje slėpėsi didingas 6,0 litrų, 12 cilindrų „Mercedes-Benz“ variklis. Šis motoras, naudotas tokiuose modeliuose kaip „S600“ ir „SL600“, buvo modifikuotas „Isdera“ specialistų.
Atlikus patobulinimus, variklis generavo 408 arklio galias ir 580 Nm sukimo momentą. Suporavus jį su specialiai pritaikyta 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, „Isdera“ galėjo pasiekti įspūdingą 340 km/val. greitį. Tai buvo vos 16 km/val. mažiau nei legendinis „McLaren F1“.
Nematytos technologijos
„Isdera Commendatore 112i“ buvo aprūpintas pažangiausiomis tuo metu egzistavusiomis technologijomis.
Vienas iš išskirtinių bruožų – aktyvi aerodinamikos sistema, reguliuojanti galinio spoilerio kampą ir aukštį pagal automobilio greitį. Važiuoklės aukštį buvo galima sumažinti, siekiant geresnio stabilumo, arba padidinti, kad būtų lengviau įveikti nelygų kelią.
Salone dominavo minimalizmas, papildytas prabangos akcentais. Aukščiausios kokybės oda ir individualiai sukurti valdymo elementai pabrėžė automobilio unikalumą.
Per didelė ambicija
Nepaisant didžiulių ambicijų, „Isdera“ kūrėjai susidūrė su planus žlugdančiais finansiniais sunkumais.
Tokio unikalaus modelio kūrimas reikalavo milžiniškų investicijų, o mažai gamintojai trūko resursų. Po sėkmingo debiuto 1993 m. Frankfurto automobilių parodoje bendrovė paskelbė, kad neturi galimybių pradėti serijinės gamybos.
1999 m. vienintelis egzempliorius buvo parduotas automobilių kolekcionieriui iš Šveicarijos. Vėliau automobilis buvo atnaujintas – į jį buvo įdiegtos modernesnės elektronikos sistemos ir atlikti smulkūs išorės patobulinimai.