Pirmosios vietos nugalėtojais tapo entuziastinga jaunuolių pora, įkūrusi įmonę UAB „Visela“ (Guild Gear), kuri prekiauja licenzijuota kompiuterinių žaidimų ir filmų atributika, antrosios vietos laimėtojai – slaugos ir priežiūros paslaugas seneliams ir neįgaliesiems teikianti įmonė VšĮ „Reinda“. Trečiosios vietos laimėtoja – MB „Ilga smilga“, prekiaujanti motyvacinėmis lentomis ir edukaciniais žaislais vaikams.
Pirmąsias tris vietas užėmė labai skirtinga veikla užsiimantys startuoliai. Nors veiklos sritys visiškai priešingos, tačiau entuziazmas ir noras eiti į priekį – vienodas. Įdomu tai, kad jų paslaugos orientuotos į tris skirtingas kartas. UAB „Visela“ klientai – moksleiviai ir studentai, mėgstantys kompiuterinius žaidimus, VšĮ „Reinda“ teikia paslaugas senjorams ir neįgaliems asmenims, o MB „Ilga Smilga“ prekiauja vaikams skirtoms prekėms.
Žaidimų pasaulį perkėlė į realybę
Pirmosios vietos nugalėtojai - Gabrielė Visakevičiūtė ir Gvidas Glebas savo įmonę įkūrė praėjusių metų balandžio mėnesį, tad versle jie taip pat naujokai. Kalbėdami apie gimusią verslo idėją, jaunuoliai pasakojo, kad patys mėgo kompiuterinius žaidimus, todėl verslo idėja gimė visiškai natūraliai.
„Pagalvojome, kad būtų galima žaidimų pasaulį išreikšti čia – realybėje. Be to, ne visi žino ir supranta, kad iš to galima užsidirbti pinigų, o kompiuteriniai žaidimai apskritai lavina reakciją“ – tv3.lt portalui pasakojo įkūrėjas Gvidas Glebas.
UAB „Visela“ (Guild Gear) įkūrėjai sukūrė internetinę parduotuvę, kurioje prekiauja oficialiai licenzijuota kompiuterinių žaidimų atributika. „Sunkiausia buvo rasti kontaktus. Reikia tikslingai jų ieškoti, o tai padaryti yra sudėtinga. Paskui vykstančios derybos jau kiek lengvina situaciją“ – pasakojo G. Glebas. Jam pritaria ir G. Visakavičiūtė, kuri pastebi, kad kiekvieno verslo pradžioje yra neišvengiamų sunkumų. „Kol kas esame dviese, bet ateityje tikrai planuojame didinti komandą“ – pasakojo ji.
Jų įkurtoje internetinėje parduotuvėje galima įsigyti populiarių kompiuterinių žaidimų – „Dota D“, „League of Legends“, „Counterstrike“, „Warcraft“ atributikos – nuo marškinėlių iki kolekcinių statulėlių. „Į filmus orientuotų prekių šiuo metu neturime daug, kol kas prekiaujame tik „Star Wars“ ir „Game of Thrones“ atributika“ – pasakojo įkūrėjai, tačiau pridūrė: „Šiuo metu norime atvesti į Lietuvos rinką „Counterstrike“ ženklu pažymėtas prekes, ir manau, kad pavasarį jau taip bus“.
G. Glevas ir G. Visakavičiūtė pasakoja, kad pagrindiniai jų klientai yra vaikinai. „Jie turbūt sudaro 90 proc. visų klientų“ – juokiasi jie. Amžius svyruoja nuo 21 iki 26 metų. „Tai yra jaunimas, kuris katik išėjo iš universiteto ir pradėjo dirbti, tad gali sau leisti jau už savo pinigus įsigyti tokių prekių“ – pasakoja G. Glebas. Pašnekovas pastebi, kad strateginius žaidimus labiau mėgsta vyresni klientai. „Pavyzdžiui „Word of Warkrdot ar „Starcraft“ žaidimo atributiką dažniau perka 30 – 35 metų klientai“.
Paklausti apie ateities planus, abu teigia, kad pats artimiausias – išvažiuoti į Jungtinę Karalystę ir ten plėstis. UAB „Visela“ (Guild Gear) įkūrėjai linki norintiems kurti savo verslą: „Jei tik turi idėjų – bandyk, kad paskui nereikėtų gailėtis. Kol esi jaunas, tavo laikas faktiškai nieko nekainuoja – ryžtingai kalba jaunuoliai.
Metęs samdomą darbą nusprendė nerti į sveikatos priežiūros sritį
„Reinda“ savininkas ir direktorius Darius Vyturys susirinkusiems taip pat papasakojo, kaip sugalvojo kurti savo verslą. „Gyvenime atsidūriau tokioje situacijoje, kai pačiam reikėjo pagalbos. Man, jaunam žmogui, prireikė pagalbos iš šalies ir supratau, kad ją gauti yra sudėtinga, tad ką kalbėti apie senyvo amžiaus žmones“ – pasakojo D. Vyturys.
Pašnekovo įkurta įmonė prižiūri senelius ir neįgaliuosius jų pačių namuose Lietuvoje ir Vokietijoje. Įkūrėjas pasakoja, kad į juos kreipiasi giminaičiai, kurie patys negali prižiūrėti savo artimųjų, tačiau jų tarpe išvykusių į užsienį – nėra. „Kol kas nėra klientų, kurie gyvena užsienyje ir kreipiasi į mus. Didžioji dalis besikreipiančiųjų – gyvena visai šalia mūsų klientų“ - pasakojo jis.
Nors veiklą vykdo tiek Lietuvoje, tiek Vokietijoje, tačiau D. Vyturys prisipažįsta, kad didžioji darbų dalis atliekama būtent Vokietijoje. Pačią veiklą įkūrėjas pradėjo vystyti tik prieš pusę metų, tačiau jau dabar gali pasigirti nemenku darbuotojų skaičiumi – net 59 žmonės dirba jo įmonėje.
Pati pradžia, kaip ir visose versluose – sunkiausia, prisipažįsta pašnekovas ir sako, kad daugiausia vargo kėlė darbuotojų paieška. „Svarbu pasirinkti gerus darbuotojus, o tą pradžioje padaryti buvo ypač sunku, nes motyvuotų ir norinčių dirbti žmonių nėra tiek daug, kiek gali atrodyti“ – prisipažįsta jis.
Šiuo metu klientų Lietuvoje nėra daug. D. Vyturys pasakoja, kad iš pradžių paslaugos kainos buvo kiek mažesnės, todėl ir klientų turėjo daugiau. „Paskui šiek tiek pakėlėme kainas, nes norėjome, kad ir mūsų darbuotojai būtų patenkinti, tačiau klientai dingo. Kol kas Lietuvoje teikti šią paslaugą – sunku“ – prisipažįsta jis.
Vokietijoje situacija priešinga. Anot pašnekovo, mūsų tautiečius vokiečiai noriai samdo šiam darbui. Tuo tarpu Lietuvoje šioje srityje dirba įvairaus amžiaus žmonės – daugiausia vidutinio amžiaus moterys. „Jauniausiam mūsų darbuotojui – 25 metai, o seniausiam – 65 metai“ – įdomų faktą atskleidžia pašnekovas.
Kalbėdamas apie ateities perspektyvą ir planus, D. Vyturys kalba optimistiškai. „Perspektyva aiški – noriu visus mokančius vokiečių kalbą ir norinčius dirbti lietuvius įdarbinti savo įmonėje“ – pusiau rimtai, pusiau juokais kalba verslininkas. Anot pašnekovo, ateityje plėtra gali vykti ir į kitas šalis, tačiau D. Vyturys visų pirma nori savo pavyzdžiu gerinti Lietuvos socialinio aprūpinimo sritį.
Ugdo vaikų motyvaciją ir valią
Klaipėdoje įsikūrusi MB „Ilga Smilga“ savo veiklą pradėjo vos prieš kelis mėnesius. Kaip pasakoja įkūrėja Rasa Sereikienė, įmonė užregistruota birželio mėnesį, tačiau pirma internetinė parduotuvė atsidarė lapkričio 10 dieną.
„Klaipėdoje buvo organizuojami seminarai „Išmani moteris“. Tai buvo dvylikos paskaitų ciklas apie verslo kūrimą ir su tuo susijusius dalykus. Jo metu ir kilo idėja savo verslui“ – teigė R. Sereikienė.
Pašnekovė pasakoja, kad pati turi vaikų – dvi trejų ir devynerių metų mergaites, kurios padarė įtaką jos verslo krypčiai. „Turiu vaikų, todėl puikiai žinau ką reiškia, kai vaikas nenori susitvarkyti kambario, praustis ar išsivalyti dantų. Šiai problemai išspręsti ir sugalvojau motyvacinę lentą, kuria prekiauju savo internetinėje parduotuvėje“.
Motyvacinė lenta – tai lenta, kurios vienoje dalyje yra kabinami magnetukai, ant kurių užrašomi darbai – pavyzdžiui – paskaityti knygą, išvesti augintinį į lauką ir pan. Kitoje lentos dalyje yra pažymima, kuomet vaikas darbą atlieka. „Realiai tai yra draugiškas susitarimas tarp vaikų ir tėvų. Atitikmenų šiam dalykui kol kas nėra, nebent patys tėvai gali sukelti konkurenciją ir motyvacinę lentą pakeisti paprastu lapeliu su užrašu, tačiau klausimas kiek šiame pasaulyje užsiėmusių tėvų mėgsta užsiimti rankdarbiais?“ – jklausia R. Sereikienė.
Moteris atskleidė, kad įdėjusi pranešimą apie savo įmonę „Verslo everesto“ konkurse, iš pradžių kitų žmonių susidomėjimas nebuvo didelis. Tačiau konkursui einant į pabaigą, R. Sereikienė pamatė, kad konkurentai liko už jo nugaros. „Apie pirmą vietą net negalvojau, o dėl antros ir trečios – kažkur giliai širdyje kirbėjo mintis, kad komisijai patiks mano verslo idėja. Nedalyvaučiau, jei netikėčiau, kad galiu laimėti“ – pasakojo verslininkė.
Rasa Sereikienė pradedantiesiems verslininkams linki dvasios stiprybės. „Būna juk momentų, kai atrodo, kad rankos svyra, tačiau nereikia jų sureikšminti ir toliau siekti savo užsibrėžti tikslo. Taip pat būtina susirasti gerą palaikymo komandą. Jaunam verslui palaikymas– vienas iš svarbiausių faktorių“ – tv3.lt portalui pasakojo MB „Ilga Smilga“ įkūrėja.
Bankas siūlys palankias sąlygas startuoliams
Siekdamas skatinti smulkiojo verslo plėtrą Lietuvoje, „Citadele“ bankas pasiūlė itin efektyvų ir greitą finansavimo sprendimą smulkiosioms įmonėms ir prekybininkams, priimantiems atsiskaitymus iš klientų per banko kortelių terminalus (POS terminalus). Smulkieji verslininkai „Citadele” banko kreditą iki 20 000 eurų gali gauti vos per parą, kai paprastai bankuose sprendimai dėl finansavimo priimami per savaitę ar ilgiau.
„Citadele“ banko sprendimas įmonėms patrauklus ir tuo, kad finansavimui gauti nereikia jokio užstato, pateikti paraišką kreditui gauti galima nepaliekant biuro - internetu, o atvykti į banką tereikia vieną kartą – atsidaryti sąskaitą ir pasirašyti sutartį jau žinant, kad finansavimas bus suteiktas. Banko kreditai iki 20 000 eurų yra skirti smulkiojo verslo apyvartinio kapitalo poreikiui patenkinti. Tokių kreditų trukmė – iki vienerių metų“ - pasakojo „Citadele“ banko verslo bankininkystės tarnybos direktorė Jūratė Jazukevičienė.
Pasak „Citadele“ banko verslo bankininkystės tarnybos vadovės, trumpalaikis kreditas yra ypač naudingas toms smulkioms įmonėms, kurios siekia subalansuoti įmonės apyvartinio kapitalo srautus, kai verslo augimui būtinas papildomo apyvartinio kapitalo užtikrinimas, kuomet papildomos investicijos į smulkios įmonės verslą padidintų pelno potencialą. Trumpalaikį „Citadele“ banko kreditą gali gauti smulkiosios įmonės, kurios veikia ne trumpiau nei du metus. Artimoje ateityje bankas planuoja patrauklių sprendimų pasiūlyti ir startuoliams.