Prieš porą metų Lietuvą sukrėtęs ekonominis sunkmetis, smarkiai sumažino šalies gyventojų perkamąją galią, todėl žmonės pradėjo ieškoti alternatyvių būdų, kaip pasididinti pajamas. Gyventojai suprato, jog interneto erdvė – puiki galimybė pradėti arba praplėsti verslą mažomis investicijomis.
Beveik tuo pačiu metu Lietuvos elektroninės prekybos rinkoje pasirodė parduotuvių nuomos paslauga, suteikusi paprastas sąlygas pardavinėti naujas ir originalias prekes iš viso pasaulio. Jei 2008 m. elektroninių parduotuvių nuomos pradininkės Lietuvoje bendrovės „Evispa“ atstovai teigė, kad šiame sektoriuje konkurentų neturi, šiandien situacija pasikeitė.
„Nepaisant padidėjusio aktyvumo elektroninės prekybos rinkoje, išaugęs nedarbas padidino riziką sutikti nesąžiningų ir nelegalių dalyvių internete. Todėl internete besirinkdamas prekes vartotojas turėtų įsitikinti pardavėjo patikimumu ir saugumu, o verslininkas - pasirinkti laiko patikrintą ir kokybę garantuojantį elektroninės prekybos sistemos partnerį“, – teigė bendrovės „Evispa“ direktorius Vitalijus Dubietis.
Elektroninė prekyba įgauna pagreitį
Statistikos departamento duomenimis, 2010 m. pirmąjį ketvirtį prekes ir paslaugas asmeniniams tikslams internetu pirko ar užsakė 7 proc. gyventojų. Per tą patį laikotarpį pernai – 6 proc., arba 10 proc. asmenų, kurie naudojosi internetu. Per paskutinius 12 mėnesių prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė kas šeštas interneto vartotojas.
„Dažniausiai elektroninė prekyba buvo naudojama perkant bilietus į kultūros renginius. Bilietus internetu pirko 40 proc., drabužius, avalynę, sporto prekes - 29 proc., knygas, žurnalus, laikraščius, mokymo medžiagą bei turistines keliones, apgyvendinimo paslaugas atostogoms – 23 proc. internautų“, – pažymėjo V. Dubietis.