Reformos būtinybę diktuoja šiandienos situacija: žemas visuomenės pasitikėjimas viešuoju sektoriumi, ilgi biurokratiniai procesai, nepakankamai kokybiškai teikiamos viešosios paslaugos ir neefektyvus tam skiriamų finansinių išteklių naudojimas.
Siekiant įgyti ir stiprinti valstybės piliečių pasitikėjimą viešuoju sektoriumi būtinos permainos, susijusios su optimizavimu, efektyvumo didinimu, perteklinių funkcijų atsisakymu ir finansinės naštos valstybei mažinimu. Lietuva tikrai laimėtų, jeigu viešajame sektoriuje atsirastų daugiau atsakomybės už rezultatus, laisvės, drąsos ir daugiau noro tobulėti.
Išanalizavus ir įvertinus Vyriausybės kanceliarijos veiklos procesus nustatyta, kad kanceliarijos veikla yra neefektyvi. Funkcijos dažnu atveju persidengia, dubliuojasi, orientuojamasi į procesą, bet ne į rezultatą. Akivaizdu, jog taip neužtikrinama tinkama paslaugų kokybė, be to, nėra pokyčių valdymo sistemos, trūksta novatoriškumo.
Numatoma, kad nauja kanceliarijos struktūra įsigalios 2017 m. liepos 18 d. Pareigybių skaičius bus sumažintas nuo 210 iki 170, t. y. sumažės apie 20 proc. (40 pareigybių). Tai leis ateityje per mėnesį sutaupyti apie 65 tūkst. eurų darbo užmokesčio fondo lėšų (su darbdavio mokesčiais) ir 12 tūkst. eurų darbo vietų išlaikymui (darbo vietos įranga, kompiuteriai, elektra, patalpų šildymas ir kitos susijusios išlaidos). Per metus tai sudarytų iki 780 tūkst. eurų darbo užmokesčio bei apie 144 tūkst. eurų darbo vietų išlaikymui.
Planuojama, jog įgyvendinus permainas išaugs personalo, procesų ir sistemų veiksmingumas bei efektyvumas visuose padaliniuose, orientuojantis į nuolatinį pokyčių valdymą. Optimizavus struktūrą bei resursus sprendimai bus priimami mažiausiomis laiko ir žmogiškųjų išteklių sąnaudomis. Nuosekliai sumažinus valdymo išlaidas bus sudarytos sąlygos išlaikyti ir pritraukti kompetentingą personalą, nustatant jiems konkurencingesnį darbo užmokestį.
Pažymėtina, jog atleidžiamiems darbuotojams yra parengta programa jų integracijai į darbo rinką. Darbuotojai bus informuojami apie integracijos į darbo rinką priemones, bus organizuojamos konsultacijos dėl karjeros galimybių, bus atliktas darbuotojų kompetencijų įvertinimas ir jų atitikimas darbo rinkos poreikiams. Bus aktyviai bendradarbiaujama su potencialiais darbdaviais, siekiant padėti greičiau rasti norimą darbą tai daliai darbuotojų, kuriuos palies kanceliarijos pertvarka, bus sudarytos sąlygos įgyti/tobulinti trūkstamas kompetencijas.
Numatoma, jog ateityje, įgyvendinus Vyriausybės programoje numatytas nuostatas dėl valstybės institucijų ir įstaigų funkcijų centralizavimo, Vyriausybės kanceliarijoje pareigybių skaičius turėtų sumažėti dar labiau.