Atlanto vandenyną kertantiems "Lituanicos" skrydžio pasekėjams - Kauno aeroklubo pilotams liko paskutinis kelionės etapas - maždaug 5 valandų skrydis iš Kanados į Niujorką.
Kaip pranešė Kauno aeroklubas, iš Grenlandijos skridę Viktoras Ramonas ir Gintautas Staniulis trečiadienį nusileido Kanadoje, tačiau ne Gūsbėjaus oro uoste, kaip buvo planuota, o toliau - Kvebeko rajono Sept salos oro uoste, kadangi dar turėjo pakankamai degalų ir buvo geras oras.
Nuo ten iki Niujorko liko skristi apie 5 valandas, visas kelias yra virš sausumos.
Kaip BNS sakė Kauno aeroklubo direktorius Algimantas Žentelis, "Piper Twin Comanche" ekipažas nuo Sept salos dar turės nuskristi arčiau JAV sienos ir startuoti iš ten.
A. Žentelio teigimu, startas turėtų įvykti penktadienį po pietų ir tą pačią dieną lakūnai turėtų nutūpti Niujorke.
Pasak aeroklubo direktoriaus, šiuo metu dar neaišku, kuriame Niujorko oro uoste leisis lietuvių lėktuvas. Buvo planuota, kad ekipažas nutūps "Republic" oro uoste, tačiau jis gali būti uždarytas dėl penktadienį minimos JAV Nepriklausomybės dienos.
Birželio 20 dieną prasidėjusį skrydį per Atlanto vandenyną į JAV ir atgal kauniečiai pilotai skiria prieš 70 metų įvykusiam legendinių Lietuvos lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno žygiui.
Pavykus sumanymui, tai būtų pirmasis skrydis iš Lietuvos per Atlantą ir atgal lengvu lėktuvėliu. Ankstesniais kartais, pagerbiant legendinių lakūnų žygį, nedideli lėktuvai keletą kartų perskrido Atlantą tik į vieną pusę - iš JAV į Lietuvą.
Planuota, kad V. Ramonas ir G. Staniulis į Lietuvą grįš liepos 19 ar 20 dieną, keliomis dienomis vėliau, nei 1933 metų vasarą žuvo S. Darius ir S. Girėnas. Netikėtai ilgas sustojimas Norvegijoje gali kiek pakeisti skrydžio grafiką.
Du lietuvių lakūnai S. Darius ir S. Girėnas 1933 metų liepos 15 dieną pakilo iš Niujorko nedideliu vienmotoriu lėktuvu "Bellanca", pavadinę jį "Lituanica", kad be nutūpimo perskristų Atlanto vandenyną ir pasiektų Kauną. Sėkmingai įveikę Atlantą ir didžiąją Europos dalį, dėl iki šiol neišaiškintų priežasčių jie žuvo liepos 17 dieną tuometinės Vokietijos Soldino miške (dabar Lenkijoje), belikus vos keliems šimtams kilometrų iki kelionės tikslo.
Per 37 valandas 11 minučių įveiktas 6411 kilometrų atstumas buvo antrasis to meto aviacijos pasiekimas.
Šiemet, minint tragiškai pasibaigusio skrydžio 70-ąsias metines, Lietuvoje bei Lenkijoje vyks daugybė renginių
BNS