• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iš pirmo žvilgsnio, mūsų šalis didžiuliame automobilių industrijos žemėlapyje yra tik mažas taškelis. Mes neturime automobilių gamintojo, tačiau mūsų šalyje netrūksta įmonių, kurios gamina įvairiausio tipo komponentus didžiausiems pasaulio automobilių gamintojams. Tačiau tai tik pradžia, nes talentingų, ambicingų, šviesių protų dėka, mūsų šalies vardas kada nors skambės ir tarptautinėse automobilių parodose.  
Jeigu esate ilgametis „Automanas.lt“ skaitytojas, jūs turėtumėte atsiminti interviu su jaunu automobilių dizaineriu -
Tomu Jankausku. Kai prieš porą metų Tomą pasodinome ant karštosios kėdės - sužinojome apie vaikino aistrą automobiliams, automobilių dizainui ir norą tapti pasaulinio lygio dizaineriu.
Ambicijų nestokojantis automobilių dizaineris iš Lietuvos, šią savaitę įsirašė į istorijos vadovėlius. Pirmą kartą Lietuvos istorijoje, mūsų šalies pilietis gavo prestižinį „Red Dot Design“ apdovanojimą už automobilių dizainą. Reikėtų paminėti, jog anksčiau „Red Dot Award“ apdovanojimas buvo įteiktas kelioms Lietuvos įmonėms, tačiau iki šiol ne vienas lietuvis nebuvo gavęs apdovanojimo už automobilių dizainą.

Iš pirmo žvilgsnio, mūsų šalis didžiuliame automobilių industrijos žemėlapyje yra tik mažas taškelis. Mes neturime automobilių gamintojo, tačiau mūsų šalyje netrūksta įmonių, kurios gamina įvairiausio tipo komponentus didžiausiems pasaulio automobilių gamintojams. Tačiau tai tik pradžia, nes talentingų, ambicingų, šviesių protų dėka, mūsų šalies vardas kada nors skambės ir tarptautinėse automobilių parodose.  
Jeigu esate ilgametis „Automanas.lt“ skaitytojas, jūs turėtumėte atsiminti interviu su jaunu automobilių dizaineriu -
Tomu Jankausku. Kai prieš porą metų Tomą pasodinome ant karštosios kėdės - sužinojome apie vaikino aistrą automobiliams, automobilių dizainui ir norą tapti pasaulinio lygio dizaineriu.
Ambicijų nestokojantis automobilių dizaineris iš Lietuvos, šią savaitę įsirašė į istorijos vadovėlius. Pirmą kartą Lietuvos istorijoje, mūsų šalies pilietis gavo prestižinį „Red Dot Design“ apdovanojimą už automobilių dizainą. Reikėtų paminėti, jog anksčiau „Red Dot Award“ apdovanojimas buvo įteiktas kelioms Lietuvos įmonėms, tačiau iki šiol ne vienas lietuvis nebuvo gavęs apdovanojimo už automobilių dizainą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jubilaeumsmagazin Motorsport


Tomai, papasakok kaip vyksta darbų atranka į „Red Dot“ apdovanojimus?
-  Iš pradžių dalyviai privalo pasirinkti kategoriją, kurioje norėtų dalyvauti. Vėliau reikia savo darbus išsiųsti elektroniniu paštu. Po to, kiekvienai darbų kategorijai paskiriami savo srities specialistai, aukščiausio lygio dizaineriai, profesoriai. Būtent jie vertina visų dalyvių darbus.

REKLAMA

Jubilaeumsmagazin Motorsport


„Red Dot Design“ apdovanojimas laikomas „dizaino pasaulio „Oskaru“, tad jį laimėti yra didžiulė garbė. Kaip manai, kuo tavo darbas sužavėjo autoritetingą komisiją?
- Iš visų atsiųstų darbų, tik 5% gauna apdovanojimus, tad galite įsivaizduoti kokia stipri yra atranka. Aš dalyvavau ir nugalėjau „Mobility“ kategorijoje į kurią patenka visos transporto priemonės, įskaitant ir automobilius. Laimėti šioje kategorijoje yra labai sunku, nes kiekvieno dalyvio darbas būna aukščiausio lygio, tad nustebinti komisiją ir sugebėti išsiskirti iš kitų yra labai sunku.
- Šioje kategorijoje dažniausiai nominuojamos nestandartinės, išskirtinės transporto priemonės. Būtent toks buvo mano sukurtas automobilis. Komisijos teigimu, mano projektas išsiskyrė minimalistiniu dizainu ir gausiomis technologinėmis naujovėmis.

REKLAMA
REKLAMA

Jubilaeumsmagazin Motorsport


Tomai, trumpai papasakok apie savo projektą.
- „Porsche Type 64“ nėra tik dar vienas „Porsche“. 1939 metais pristatytas modelis anuomet išsiskyrė neįprastomis, aerodinamiškomis kėbulo linijomis. Taip pat reikėtų paminėti, jog būtent „Type 64“ laikomas pačiu pirmuoju „Porsche“ automobiliu. Kurdamas savo automobilį įkvėpimo sėmiausi būtent iš jo. Tiesą sakant, mano automobilis - moderni „Porsche Type 64“ interpretacija.
- 2039 metų „Porsche Type 64“ vizija kaip ir prieš šimtą metų pristatytas modelis pasižymi puikiomis aerodinaminėmis savybės, netradiciniais sprendimais. Vienas išskirtiniausių mano automobilio bruožų - termoelektrinė jėgainė, kuri šilumos, o tiksliau - išmetamųjų dujų sukuriamą karštį paverčia elektros energija.
- Tai - ateities sportinis automobilis, „Porsche“ kompanijos flagmanas, kuris užimtų garbingą vietą vokiškos markės modelių gamos viršūnėje.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų