• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas" duomenimis, šiemet per pirmuosius tris ketvirčius išaiškinta 23 proc. daugiau sukčiavimo atvejų mėginant padidinti ar neteisėtai įgyti draudimo išmoką nei pernai per tą patį laikotarpį. Draudikai šiemet jau atskleidė 300 sukčiavimo atvejų transporto priemonių ir turto draudimo srityse, sukčiai mėgino pasisavinti 2,5 mln. litų.

Didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas" duomenimis, šiemet per pirmuosius tris ketvirčius išaiškinta 23 proc. daugiau sukčiavimo atvejų mėginant padidinti ar neteisėtai įgyti draudimo išmoką nei pernai per tą patį laikotarpį. Draudikai šiemet jau atskleidė 300 sukčiavimo atvejų transporto priemonių ir turto draudimo srityse, sukčiai mėgino pasisavinti 2,5 mln. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Bandymų sukčiauti ypač padaugėja šaltuoju ir tamsuoju metų sezonu, kai anksčiau sutemsta, nes dauguma bandymų imituoti avarijas vykdoma tamsiu paros metu. Taip pat sukčiai ypač suaktyvėja prieš didesnes šventes, kai į Lietuvą aplankyti artimųjų grįžta užsienyje „patirties" įgavę tautiečiai. Patrauklus metas imituoti avarijas - Vėlinės, kai keliuose daugiau mažesnę patirtį turinčių vairuotojų, intensyvesnis eismas", - sako „Lietuvos draudimo" Transporto žalų skyriaus vadovas Marijus Raliūga.

REKLAMA

Pastaraisiais metais „Lietuvos draudimas" užfiksavo keletą organizuotų sukčiavimo tendencijų: iš Švedijos į Lietuvą buvo gabenami pardavimui nepatrauklūs naudoti taksi automobiliai, o iš Prancūzijos vežamos prabangios, bet problemų turinčios mašinos. Abiem atvejais Lietuvoje su šiais automobiliais buvo imituojamos avarijos, siekiant gauti draudimo išmoką. Kita tendencija - Lietuvoje organizuojamas labai prastos būklės automobilių supirkimas neva į metalo laužą, tačiau jie panaudojami kitų brangių automobilių tyčiniam daužymui. Po tokios „avarijos" brangus automobilis nurašomas į metalo laužą.

REKLAMA
REKLAMA

„Lietuvos draudimo" duomenimis, 40 proc. visų sukčiavimų sudaro eismo įvykio aplinkybių klastojimas, dar 19 proc. - bandymai „susitarti” jau po avarijos. Apsukrūs vairuotojai, neturintys privalomojo civilinės atsakomybės draudimo ir sukėlę autoįvykį, įkalba kitą, dažniausiai nekaltą, avarijoje dalyvaujančią pusę, pavėlinti eismo įvykio laiką deklaracijoje, o per tą laiką skuba apsidrausti automobilį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Labai svarbu atkreipti dėmesį, kad nukentėjusiajam avarijoje nuostoliai visais atvejais atlyginami, tai padaro arba draudikai, arba, jei avarijos kaltininkas yra neapsidraudęs, nuostolius nukentėjusiajam atlygina transporto priemonių draudikų biuras. Todėl nepasiduokite įkalbinėjimams, kad jei sutiksite dalyvauti klastojant įvykio aplinkybes ir kaltininkas apsidraus po įvykio, tik tuo atveju bus padengti jūsų nuostoliai. Tai netiesa", - perspėja M. Raliūga.

REKLAMA

Draudikams išsiaiškinus nesąžiningus vairuotojus, dažniausiai tokie piliečiai patys atsisako draudimo išmokos, pripažįsta savo kaltę ir gailisi, tačiau tokie bandymai sukčiauti nesąžiningiems piliečiams atsiliepia ateityje: kaltininko draudimo rizikos grupė pasikeičia jo nenaudai, dėl ko kitais metais jam teks mokėti didesnę draudimo įmoką. Taip pat rizikos grupė pasikeičia ir į šią aferą įtrauktiems kitiems vairuotojams.

REKLAMA

Apie 14 proc. sukčiavimo atvejų yra susiję su automobilių vagystėmis. Draudikai sulaukia pranešimų apie tariamai pavogtą automobilį, o iš tikrųjų savininkas pats iš savęs „pavagia" automobilį - tai yra jį paslepia, kad gautų draudimo išmoką.

Didžiausia šiemet išmoka, kurią buvo bandoma apgaule gauti iš „Lietuvos draudimo" siekė 200 tūkstančių litų, draudikams buvo pranešta apie tariamai pavogtą prabangų automobilį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nuolat susiduriame su bandymais deklaracijose nurodyti žalas, kurios iš tiesų visai nesusiję su deklaruojamu įvykiu, pavyzdžiui, pažeista tokia automobilio dalis, kuris deklaruojamos avarijos metu iš viso negalėjo nukentėti, klastojamos įvykio aplinkybės, „suvaidinamos" senų ar techniškai netvarkingų automobilių avarijos. Atsiranda vienas kitas „serijinis pakišinėtojas", daugiausiai provokuojantis avarijas žiedinėse ar problematiškose sankryžose", - komentuoja M. Raliūga.

REKLAMA

Pasak draudimo rinkos ekspertų, imituojamų avarijų ir sukčiavimų skaičius auga visame pasaulyje, kur susiduriama su ekonominio nuosmukio padariniais. Pavyzdžiui, Jungtinių Amerikos Valstijų „Koalicija prieš sukčiavimus draudimo srityje" („Coalition Against Insurance Fraud", CAIF) teigia, kad sukčiavimai tapo antru pagal dažnumą ekonominiu nusikaltimu šalyje, kasmet vien ne gyvybės draudimo srityje atnešančiu beveik 81 mlrd. litų (30 mlrd. JAV dolerių) nuostolių ir pabranginančiu draudimo sutartis 10 procentų. Transporto draudimo srityje sukčiavimo atvejų skaičius per krizę Jungtinėse Amerikos Valstijose išaugo 7 procentais.

„Lietuvos draudimas" yra didžiausia šalies ne gyvybės draudimo rinkos bendrovė, įkurta prieš 90 metų. Jos paslaugomis kasmet naudojasi daugiau nei pusė milijono šalies privačių ir verslo draudėjų. „Lietuvos draudimas" priklauso vienai didžiausių draudimo grupių RSA, teikiančiai draudimo paslaugas 140 šalių ir aptarnaujančiai apie 20 mln. klientų visame pasaulyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų