• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iš Vilniaus ar į jį Molėtų plentu keliaujančius vairuotojus jau greitai pasitiks ne liūdnai pagarsėjęs „betoninis kelias“, bet vienas moderniausių kelio ruožų šalyje. Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos užsakymu darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ vykdo A14 kelio 4 km ilgio atkarpos šalia Vilniaus rekonstrukcijos darbus. Jų metu įrengtas modernus keturių eismo juostų kelias su dviem žiedinėmis sankryžomis ir lygiagrečiai abipus greitkelio einančiais vietinės reikšmės keliais su dviračių takais, rašoma pranešime spaudai.

Iš Vilniaus ar į jį Molėtų plentu keliaujančius vairuotojus jau greitai pasitiks ne liūdnai pagarsėjęs „betoninis kelias“, bet vienas moderniausių kelio ruožų šalyje. Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos užsakymu darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ vykdo A14 kelio 4 km ilgio atkarpos šalia Vilniaus rekonstrukcijos darbus. Jų metu įrengtas modernus keturių eismo juostų kelias su dviem žiedinėmis sankryžomis ir lygiagrečiai abipus greitkelio einančiais vietinės reikšmės keliais su dviračių takais, rašoma pranešime spaudai.

REKLAMA

Siekiant užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą per naująjį kelią taip pat nutiestas viadukas pėstiesiems ir dviratininkams, o po greitkeliu įrengta požeminė perėja. Pasirūpinta ne tik žmonių, bet ir gyvūnų saugumu – įrengtos laukiniams gyvūnams į greitkelį išbėgti neleidžiančios tvoros, rampos su galvijų barjerais ir netgi po keliu einantis specialus tunelis mažesniems gyvūnams. Pastarasis pramintas varlių taku, nes pagrindinė jo paskirtis – apsaugoti tarp skirtingose kelio pusėse esančių ežerų migruojančią varlių populiaciją. Abiejose šio tunelio pusėse įrengtos konstrukcijos nukreipia keliaujančias varles ar kitus mažus gyvūnus saugia kryptimi.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesiant kelią panaudoti ir išmanūs aplinkosaugos sprendimai, kurie leidžia tausoti gamtą. Pavyzdžiui, dalis ant kelio patenkančio lietaus vandens yra nukreipiama į žaliąją liniją, iš kurios vanduo yra drenuojamas į naftos atliekų pašalinimo sistemą. Į aplinką grąžinamas išvalytas vanduo be teršalų. Eismo įvykio kelyje atveju vanduo ir išsilieję teršalai gali būti užlaikomi drenažo sistemoje, kad nepatektų į aplinką.

REKLAMA

„Rekonstruota A14 kelio atkarpa inžineriniu ir pritaikytų infrastruktūros sprendimų požiūriu yra viena moderniausių šalyje. Dėl atliktos rekonstrukcijos eismo sąlygos važiuojant iš Vilniaus Utenos ir Molėtų kryptimi taps nepalyginamai geresnės. Kelių infrastruktūros modernizavimas yra itin svarbus siekiant didinti saugumą keliuose, mažinti eismo spūstis ir transporto poveikį aplinkai“, – sako bendrovės „YIT Lietuva“ vadovas Kęstutis Vanagas.

REKLAMA
REKLAMA

Efektyviai įgyvendinti projektą padėjo pirmą kartą tokio tipo infrastruktūros projekte išbandyti skaitmeninės statybos (BIM) sprendimai, kurie projekto dalyviams leido greičiau rasti ir analizuoti reikiamą informaciją, lengviau atlikti būtinus pakeitimus, geriau valdyti rizikas ir išvengti klaidų. BIM naudotas visoje projekto įgyvendinimo eigoje.

Naujai nutiesto kelio viršutiniam sluoksniui naudotas specialus „Mark SMA8“ rūšies asfaltas, kuris dėl savo struktūros ypatumų leidžia sumažinti eismo keliamą triukšmo lygį. Triukšmo lygiui mažinti taip pat panaudotos ir abipus kelio įrengtos garso izoliacinės sienelės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visas kelio tiesimui naudotas asfaltas buvo pagamintas „YIT Lietuva“ asfalto gamykloje Vilniuje. Įgyvendinant rekonstrukcijos projektą iš viso jo panaudota 67 tūkst. tonų.

Svarbi tarpmiestinio susisiekimo arterija – kelias A14 – ilgą buvo laikoma problemiška dėl prastos senojo kelio būklės, didelių jo remonto išlaidų, eismo saugumui grėsmę keliančių defektų bei per mažo eismo pralaidumo. Rekonstrukcijos darbai Molėtų plento ruože ties nusukimu į Raudondvarį buvo pradėti šių metų kovą ir bus baigti jau lapkričio pradžioje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų