Mitsubishi Eclipse pirmą kartą buvo pristatytas 1989 metais ir tapo pačiu pigiausiu kompanijos sportiniu automobiliu. Kompaktiškų išmatavimų, pakankamai nebloga įranga aprūpintas, dinamiškas ir išvaizdus automobilis tapo neįtikėtinai populiarus ne tik Japonijoje, bet ir Europoje bei Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Prie šio modelio populiarumo prisidėjo ne tik anksčiau išvardinti privalumai, bet ir pakankamai agresyvi Mitsubishi kolegų iš Chrysler koncerno taktika. Mitsubishi ieškodama partnerių, to nenorėdama sukirto rankomis su viena „liūdniausių“ kompanijų pasaulyje. Tik nereikėtų pagalvoti, kad Chrysler inžinieriai yra niekam tikę - atvirkščiai, tačiau koncerno vadovybė buvo niekam tikus.
Chrysler koncerno vadovai nusprendė užsidirbti nepajudindami ne vieno piršto. Japonai atvykę į Chrysler būstinę pasiūlė neįtikėtinai pelningą bendradarbiavimo būdą, kurio neatsisakytų net ir didžiausias kvailys.
Japonai, būdami geranoriški, paprašė nemokamai duoti Chrysler inžinierių sukurtą platformą ant kurios būtų sukurtas kompaktiškų išmatavimų sportiškas modelis. Kadangi platformų sukūrimas buvo ir bus pakankamai brangus malonumas, Mitsubishi už tokį gestą atsidėkojo pačiu geriausiu būdu - leido ant savo inžinierių sukurto produkto dėti savo markių ženkliukus. Būtent taip ir atsirado Eagle Talon ir Plymouth Laser, kurie techniškai buvo identiški. Nežymiai skyrėsi tik automobilių apdaila.
Tuo tarpu visame pasaulyje pripažinimo sulaukusi antroji modelio karta buvo pristatyta 1995 metais. Tai buvo visiškai naujas modelis, kurį japonų inžinieriai taip pat sukūrė ant šiek tiek atnaujintos Chrysler platformos.
Variklių gamą sudarė ne tik Mitsubishi, bet ir Chrysler kompanijos produktai. Bent jau Jungtinėse Amerikos Valstijose, Eclipse RS ir GS modifikacijos turėjo 140 arklio galių išvystantį Chrysler Neon motorą. Tuo tarpu Europoje pardavinėti modeliai turėjo tokio pačio galingumo Mitsubishi 4G63 agregatą. Tačiau tikriems automanams pačios įdomiausios versijos buvo žymimos GS-T ir GSX raidėmis.
Mitsubishi Eclipse GS-T ir GSX versijos buvo komplektuojamos su 2 litrų, keturių cilindrų motorais, kurie išvystydavo net 210 arklio galių, tačiau GS-T buvo varomas tik priekiniais ratais, o GSX versija turėjo keturių varomųjų ratų sistemą. Galima sakyti, kad tai buvo Mitsubishi Lancer EVO III su seksualesniais drabužiais. Iki 100 km/val. Eclipse GSX įsibėgėdavo per 6,5 sekundės!
Japoniški automobiliai visame pasaulyje žinomi dėl ilgaamžių komponentų, kurie atrodo galėtų pergyventi net ir mašinos savininką. Mitsubishi Eclipse (2G) yra pakankamai tvirtas automobilis ir jis neturi kažkokių išskirtinių ligų į kurias reikėtų atkreipti dėmesį perkant būtent šią mašiną.
Vis dėlto, perskaičius daugybę atsiliepimų susidaro įspūdis, kad Eclipse (2G) silpniausios vietos yra Chrysler variklis, mechaninė pavarų dėžė ir sankaba. Tuo tarpu mažiausiai rūpesčių keliantys modeliai yra GS-T ir GSX!
Orientacinės GSX (Turbo 4WD) detalių kainos.
- Stabdžių trinkelių rinkinys ~90 litų.
- Stabdžių diskas ~100 litų.
- Stabdžių apkaba ~150 litų.
- V formos rumbuotas diržas ~500 litų.
- Generatorius ~600 litų.
- Žvakė ~ 20 litų.
- Sankabos komplektas ~650 litų.
- Smagratis ~ 1200 litų.
- Tarpiklis ~26 litai.
- Lambda jutiklis ~300 litų.
- Rato guolio komplektas ~ 160 litų.
- Spyruoklė ~100 litų.
- Lingės paketas ~ 150 litų.
- Statramščio atraminis guolis ~60 litų.
- Amortizatorius ~300 litų.
- Kuro filtras ~40 litų.
- Alyvos filtras ~30 litų.
- Oro filtras ~24 litai.
Daugelis senų sportiškų automobilių bandydami konkuruoti su moderniais analogais turi pripažinti gamyklos dažais kvepiančių varžovų pranašumą, tačiau tik ne GS-T ar GSX.
Praėjus net ir 15 metų po Eclipse (2G) gamybos nutraukimo, pigiausias Mitsubishi kompanijos sportiškas automobilis atrodo, valdosi ir skrieja į priekį žymiai geriau už daugelį modernių analogų.
2 litrų turbininis variklis išvysto 210 arklio galių , 284 Nm sukimo momentą, skleidžia malonų ausiai garsą, yra žvalus beveik visame sūkių diapazone ir priverčia mašiną iki 100 km/val. įsibėgėti per mažiau nei 7 sekundes. Net ir šiais laikais Eclipse būtų greitas automobilis.
Eclipse GS-T arba GSX taip pat bus puikus pasirinkimas, jeigu mėgstate tobulinti automobilius. 2 litrų benzininis variklis labai lengvai pasiduoda modifikacijoms ir gali labai lengvai atlaikyti 300, 400 ar net 500 AG.
Mitsubishi Eclipse GS-T arba GSX šiais laikais yra pakankamai retas paukštis, net ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Pačių pigiausių egzempliorių kainos prasideda nuo maždaug 8000 litų, tačiau gerai išlaikyti, nepriekaištingos būklės modelių kainos gali siekti 12 - 15 tūkst. litų.