Nuo balandžio 5 d. iki 9 d. „Romuvos“ kino teatre rodoma „Irano kino savaitė“, bus parodyti 7 įvairaus žanro iraniečių filmai. Jų pristatyti ir pabendrauti su „Romuvos“ kino teatro žiūrovais atvyksta filmų autoriai bei Irano ambasados atstovai. Irano kino savaitę rengia „Romuvos“ kino teatras, bendradarbiaudamas su Irano ambasada Lenkijoje.
Irano kino savaitę atvers rež. Mojtaba‘o Raie poema simboliniu pavadinimu„Drugelio gimimas“ (“Birth of a Butterfly“, 1998 m.). Vaizdinguose šiaurės Irano ir Azerbaidžano kalnuose nufilmuota juosta per antrosios sutuoktinės netekusio vyro, luošo berniuko ir dvasiniu kaimo lyderiu tapusio Shahboddino patirtis nagrinėja tikėjimo išbandymo klausimus.
Drama „Prarasta tiesa“ (rež. Mohammad Ahmadi, „Haghighat“, 2008) rodo trijų šeimų narius, susietus netekties ir asmeninės kaltės jausmo. Vairuodamas Masudas patenka į avariją, kurioje žūva visa jo šeima: žmona, sūnus ir dukra. Skubiai jam atlikta inksto transplantacija išgelbėja Masudui gyvybę, bet sukelia kančias. Dar viena šeimos istorija – „Aga Josefas“ (rež. Ali Rafii, „Agha Yousef“, 2011). Jo herojus – su vienturte dukra gyvenantis tėvas. Jis padarytų viską, kad mergina būtų laiminga, bet jų santykius sukomplikuoja nesusipratimas.
Šeimos tema – viena mėgstamiausių pastarųjų metų Irano kine. Trys savaitės filmai, sukurti pernai, taip pat gvildena šiuolaikinės Irano šeimos santykius. Filme „Sniegas ant įkaitusio skardinio stogo“ (rež. Hadi Karimi, „Barf Rooye Shirvani Dagh“, 2011) pasakojama apie artimųjų bandymus suvokti paskutinį mirusiojo eilėraštį.
Įtampa pasižymi ir geriausiuoju 2006 m. Irano filmų festivalyje „Fajr“ pripažintas Ebrahimo Hatamikia filmas „Vardan Tėvo“ („Be Nam-E Pedar“, 2006 ). Pasaulyje žinomas Irano režisierius daug dėmesio skyrė karo su Iraku poveikio Irano visuomenei klausimams. Šis filmas išryškina skirtingą dviejų kartų požiūrį į karą. Per archeologinius kasinėjimus sužeista mergina sužino, kad jos tėvas buvo minuotojas. Kanuose kino kritikų apdovanotas Seyyedo Reza Mir-Karimi filmas „Mėnesienoje“ („Zir-e noor-e maah“, 2000) pasakoja paprastą istoriją, bet jos dalyviai priversti atsakyti į sudėtingus klausimus, susijusius su morale ir tikėjimu. Jauną dvasinės mokyklos studentą, kuris už poros dienų taps mula, apvagia berniukas. Vagišiaus ir specialiai iškilmingai dienai įsigytų drabužių paieškos nuves studentą į gyvenimo pakraščius, čia jis susitiks su benamiais, visuomenės atstumtaisiais. Iki šiol nepažintas pasaulis žada ryškius įspūdžius ir naujus draugus. Amerikiečių dramaturgo Tennessy Williamso gerbėjai turėtų atkreipti dėmesį į Bahramo Tavakoli filmą„Čia be manęs“ („Inja bedoone man“, 2011). Jis sukurtas Williamso pjesės „Stiklinis žvėrynas“ motyvais. Uždarame pasaulėlyje gyvenanti šeima – vieniša motina, neįgali duktė ir bedarbis apie kiną svajojantis sūnus nuolat vargsta ir susiduria su problemomis. Keisti gyvenimą imasi motina, inicijuodama dukters pasimatymą su sūnaus draugu. Pjesėse visos pastangos nueina perniek, bet Tavakoli požiūris kitoks: žmogus turi atsiduoti Alacho valiai ir kantriai išlaukti visas negandas. Motinos vaidmenį sukūrusi Fatehmeh Motamed-Arya pelnė geriausios aktorės įvertinimą 2011 m. Monrealio kino festivalyje.
Bilietai platinami portale www.bilietupasaulis.lt ir kino teatro „Romuva“ kasoje.
Išsamesnė informacija: https://www.facebook.com/kinasromuva arba www.ktromuva.lt