Karas Irake temdo Europos reklamos rinkos augimo šiais metais prognozes, tačiau JAV įplaukų iš reklamos augimas bus gerokai spartesnis, nei buvo tikėtasi anksčiau.
Reklamos rinkos tyrimų agentūros "Zenith Optimedia" sumažino Europos reklamos įplaukų augimo prognozes nuo 2,5 iki 0,4 proc., o septynių didžiausių pasaulyje rinkų įplaukų iš reklamos augimo prognozės buvo sumažintos nuo 2,9 iki 1,5 procento.
Tačiau Jungtinėms Amerikos Valstijoms "Zenith" padidino prognozes iki 2,2 proc. Agentūros vertinimais, televizijos reklamos padidėjimo nesusilpnins net ir karas Irake.
Laukdami karo Irake, reklamos davėjai apmažino išlaidas reklamai. Tačiau kai kurie analitikai jau dabar prognozuoja, kad pasibaigus karui išlaidos reklamai pradės sparčiai augti.
Analitikai prognozuoja, kad vieną iš sudėtingiausių krizių išgyvenusi reklamos pramonė šiais metais turėtų pradėti atsigauti. Tačiau daugelis prognozes teikiančių analitikų įspėja, kad tvaresnio atsigavimo derėtų tikėtis ne anksčiau kaip ateinančiais metais.
"Zenith Optimedia" vertinimais, 2004 metais įplaukų iš reklamos prieaugis septyniose didžiausiose rinkose sudarys 3,8 proc.
"Zenith" prognozės apima išlaidas reklamai didžiausiose žiniasklaidos priemonėse, įskaitant dienraščius, žurnalus, televiziją, radiją, kiną, lauko reklamą ir internetą.
"Zenith Optimedia" priklauso Prancūzijos reklamos grupei "Publicis" ir Didžiosios Britanijos "Cordiant".
“Reuters”-ELTA