Būtent tuo metu varžybų lyderės, „Skuba Dream“ komandos sportininkas Ignas Gelžinis, vairuojantis „Porsche 911 GT3 CUP 997“ automobilį, nuvažiavo 187 trasos ratus, ženklinančius varžybų pusiaukelę.
Antrojoje vietoje buvo „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ ekipa ir jos lenktynininkas, praėjusių metų maratono laimėtojas Steve’as Vanbellingenas, tuo metu lyderiui pralaimintis du ratus ir vairuojantis „Porsche 911“.
Trečiojoje vietoje maratono pusiaukelę su „Marc Cars BMW M2 V8“ kirto „Qvick-VR Racing“ komandos lenktynininkas Dirkas Van Rompuy, įveikęs 184 ratus.
Tiesiog stebėtinas sutapimas – pernai šio maratono pusiaukelę lyderiai pasiekė per 4.24 val., arba gerokai anksčiau įprastinio per ilgametę varžybų praktiką grafiko, o šiemet – trimis minutėmis vėliau. Ar sulauksime dar vieno varžybų trukmės rekordo? Gali būti, jei sumažės priverstinių stabčiojimų trasoje dėl avarijų ar gedimų.
Tai tarsi žada, jog pernykštė maratoninių lenktynių trukmė, kai varžybos truko trumpiausiai per visą jų istoriją – 8 val. 44 min. 55,924 sek. – šiemet jei nebus pagerinta, tai gal bent būti pakartota.
Taigi bus įdomu.
Lenktynių Palangoje veteranas, „Autoverslas-Rolfo Ego Racing Team“ komandos narys Andrejus Teras tvirtina, jog tikrosios „ENEOS 1006 km lenktynės“ prasideda tik po 5 valandų važiavimo.
Bene didžiausią patirtį sukaupusi ir daug prizų šiose lenktynėse pelniusi komanda šiemet vėl varžosi dėl aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio A-3000 klasėje. Kol kas, įpusėjus lenktynėms, jų planai pildosi, nes būtent ši ekipa yra klasės lyderė.
„Autoverslas-Rolfo Ego Racing Team“ ekipoje – šiemet jau 14-ąjį kartą „ENEOS 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantis vyriausias varžybų dalyvis, 66-erių Valdemaras Zakarauskas, ir daugiausia lenktynių ištvėręs „Audi A4 Turbo Quattro“ – seniausiai lenktynėse važiuojantis automobilis.
Įdėmiau pažvelgus į šios komandos ankstesnių metų pasiekimus, labiausiai stebina, jog ekipos automobilis gerokai viršija minimalaus svorio limitus. Pilnos komplektacijos šis automobilis sveria 1282 kg., o minimali riba – 1200 kg. Regis, nedidelis svorio perviršis, tačiau, pasak komandos vadovo Rimgaudo Statnicko, vienas papildomas kilogramas trasoje reiškia vienos arklio galios praradimą, o čia tokia smulkmena gali būti lemtinga. „Akceleratorius, stabdis, staigus apsisukimas – ši trasa reikalauja didelio susikaupimo, todėl nelengva net fiziškai gerai pasirengusiam. Lenktynėse svarbi kiekviena smulkmena, o laimi tie, kurie nepaisant pasitaikančių netikėtumų sugeba išsaugoti spartą, tinkamu metu papildyti kuro atsargas, laiku pasikeisti padangas“, – teigia vyriausias varžybų dalyvis V. Zakarauskas.
A. Tero nuomone, svarbiausias faktorius maratoninėse lenktynėse – strategija, menas taupyti sekundes, kurios būna lemtingos.
Todėl, pasak komandos vadovo R. Statnicko, laimėti gali ir ne pats galingiausias automobilis, o visų varžybų metu parinkta teisinga taktika, tikslus mechanikų darbas.
„ENEOS 1006 km lenktynių“ žiūrovams Andrejus patarė itin atidžiai stebėti komandas, praėjus maždaug penkioms valandoms po starto. Mat, jo nuomone, būtent tada tampa aiškiau kas turėjo gedimų, kas sunaudojo daugiau laiko juos šalindami, kam daugiau kartų teko važiuoti užsipilti kuro ar turėjo daugiau techninių problemų.
Įdomios lenktynės įpusėjo. Žiūrovai tikisi, jog ir antroji jų pusė bus ne mažiau intriguojanti ir įdomi.