„Ši nauja geležinkelio linija taps integralia nacionalinės infrastruktūros dalimi, o investuotojai, pagal poreikį galės prie jos prisijungti privažiuojamaisiais geležinkelio keliais“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ Infrastruktūros direktorius Karolis Sankovski.
Iki šiol Kauno LEZ neturėjo geležinkelio jungties, o artimiausias geležinkelio ruožas driekiasi nuo Palemono iki Gaižiūnų. Sudaryta sutartimi pradedami parengiamieji, preliminariai apie 5 km ilgio, geležinkelio linijos tiesimo darbus, o dėl projekto įgyvendinimo sąlygų šalys tarsis ateityje.
Parašus ant sutarties padėjusios šalys sutarė pradėti specialiojo teritorijų planavimo dokumento rengimą. Geležinkelio linija apims atskiras Kauno rajono savivaldybės Neveronių ir Karmėlavos seniūnijos dalis. Šioje teritorijoje žemės sklypus turintiems savininkams išsiųsti pranešimai apie inicijuojamą teritorijų planavimo procesą.
Taip pat informuojama, kad netrukus bus pradėti preliminarūs žvalgybiniai geologiniai, geotechniniai ir kiti tyrimai, poveikio aplinkai vertinimas, formuojami žemės sklypai, reikalingi naujai geležinkelio linijai nutiesti.
Šį projekto etapą ketinama užbaigti per artimiausius metus. Geležinkelio atšaką į Kauno LEZ planuojama pradėti eksploatuoti iki 2021 m. pabaigos.
Šių metų liepos 4 dieną „Lietuvos geležinkeliai“ su Kauno LEZ sudarė ketinimų susitarimą, kuriuo sutarta bendradarbiauti vystant privažiuojamųjų geležinkelio kelių infrastruktūrą LEZ teritorijoje.
534 hektarus užimančioje Kauno LEZ teritorijoje veikia gamybos ir logistikos bendrovės. Šiuo metu LEZ teritorijoje veikia 32 Lietuvos ir užsienio įmonės, pritrauktos investicijos siekia 634 mln. eurų. Praėjusiais metais apie investicijas Kauno LEZ paskelbė „Hella", „Hollister" ir „Continental".