Amerikietiška galia prieš europietišką subtilumą
„Dynami:t Energy“ komanda šiemet į „Aurum 1006 km“ lenktynes planuoja išvažiuoti dviem automobiliais. Po nesėkmių su varikliu „Efekt“ dalinys bandys reabilituoti „Porsche“ vardą, o „Ignera“ kuopa kovai dėl aukščiausių pozicijų į trasą gražins iš pagrindų atnaujintą ir ilgų nuotolių lenktynėms pritaikytą „Chevrolet Corvette“.
Žiedinių lenktynių sezoną su pastaruoju modeliu pradėjęs Mantas Matukaitis sako pradėjęs abejoti, ar komandos „Porsche“ bus greitesnis Palangoje už amerikietišką raumenų kalną. GSR dirbtuvėse visiškai automobilių sportui pritaikytas modelis stebina savo greičiu, charakteristikomis ir paprastesniu valdymu.
„Manau, kad jei „Corvette“ ir gali aplenkti „Porsche“, tai 1006 km lenktynių trasa tam bus pati dėkingiausia“, - sakė Mantas.
Amerikietiškas superautomobilis bus vieną didžiausių variklių „Aurum 1006 km“ lenktynių istorijoje turinčių aparatų. Po gaubtų besislepiantis 7,011 litro V8 formos agregatas pasiekia daugiau nei 540 AG ir beveik 700 Nm. It griaustinis dundantis ir ugnimis besispjaudantis variklis turi neįtikėtinas charakteristikas: 500 Nm sukimo momentą užtikrina jau nuo 2000 aps/min, sūkių rodyklei kylant į viršų maksimalią trauką užtikrina visame diapazone iki pat ribotuvo. Galia užpakaliniams ratams perduodama per sekvencinę „Samsonas Motorsport“ pavarų dėžę, ratus ant kelio laiko „Samsonas Motorsport“ amortizatoriai.
„Corvettei“ nereikia roboto prie vairo
„Variklis turi tokią žvėrišką trauką, kad iš posūkio galima išvažiuoti bet kuria pavara. Palangoje yra ilgos tiesiosios, tad „Corvette“ čia galės pratampyti savo kojas. Ir jis iš tiesų yra įprasčiau valdomas nei „Porsche“, - aiškino „Dynami:t Energy“ komandos lenktynininkas.
„Mes galvojame, kad „Porsche“ turi labai daug privalumų žiedinėse lenktynėse dėl savo komponuotės, stabdymo subtilumų, gebėjimo greitai išvažiuoti iš posūkio ir sukibimo ant šlapios dangos. Tačiau tas automobilis pasižymi labai specifine vairavimo technika, kuri reikalauja itin daug tikslumo. Milžinišką patirtį turintys Gelžiniai ar Kupčikas gali iš tokio automobilio išspausti viską, tačiau mes nesame aukščiausio kalibro profesionalūs lenktynininkai, kurie gyvena trasoje ir negalima treniruotėms skirti tiek daug laiko, kiek „Porsche“ reikalauja. Ir tiesą sakant, bent jau aš pats su „Corvette“ esu greitesnis, nes ji yra lengviau valdoma, ji pernelyg nenutolusi nuo paprasto automobilio ir šioje vietoje nieko nereikia mokytis iš naujo“, - aiškino Mantas Matukaitis.
Lietuvoje ir Europoje amerikietiški sportiniai automobiliai nėra populiarūs, apie juos sklando daug stereotipų, kad šie sugeba važiuoti tik tiesiai. Lenktynininkas sako, kad tie stereotipai nėra iš piršto laužti. Neretai laiką pas gimines už Atlanto leidžiantis ir su JAV vairavimo kultūros specifika susipažinęs Mantas teigia, kad kai ten populiari „drago“ kultūra, gamintojai nelabai ir stengiasi kurti posūkius laižyti galinčių ratuočių. Tačiau yra ir Europos lenktynių trasoms tinkamų išimčių, iš kurių geriausias pavyzdys – būtent „Chevrolet Corvette“.
Jų yra kelios modifikacijos. „Stingray“ – bazinė, Z06 – sportiškesnė, iš kurios dažniausiai gaminami lenktyniniai automobiliai ir ZR1 – raumenų demonstravimui.
Apgalvota dar gamykloje
„Dynami:t Energy Racing“ garaže stovi būtent Z06 modelis, pasižymintis žemiau įmontuotu varikliu, pavarų dėže ir reduktoriumi gale, idealiu svorio paskirstymu. Kad tai yra pajėgus lenktynėms automobilis, Mantas jau įrodė pernai su minimaliomis, nuo standartinio automobilio mažai besiskiriančiomis modifikacijomis įsukęs rekordą „Nemuno žiedo“ trasoje tarp viena ašimi varomų automobilių.
„Padangų dėvėjimosi savybių galėtų pavydėti bet koks kitas „europietis“: pernai vežiodami rėmėjus per 350 km trasoje nesugebėjome suvažinėti naudotų padangų komplekto“, - dar vieną pavyzdį ištraukė M. Matukaitis.
„Corvette“ nustebino ir vienus rimčiausių sportinių automobilių meistrų Lietuvoje. Ją prižiūrintys GSR meistrai iš pradžių gavę „Dynami:t Energy“ „Chevrolet“ kupė modelį į jį žiūrėjo skeptiškai, tačiau daugiau pasidomėję pamatė jame potencialą.
„Tai nėra Lietuvoje gerai išbandytas dalykas, bet kiek su juo jau susipažinome, pamatėme, kad tai puiki bazė lenktyniniam automobiliui. Daug komponentų yra padaryti geriau, nei, palyginimui, BMW automobilių, be to, paliko įspūdį detalių kainos, kurios už europietiškus automobilius kartais būna net dvigubai pigesnės. Pilna komplektų lenktyninio automobilio paruošimui. Ir apskritai, ji stebina savo valdymo savybėmis, variklio charakteristika ir neabejoju, kad 1006 km trasoje ji gali būti greitesnė už „Porsche“, - gerų žodžių „Corvettei“ negailėjo GSR vadovas Rokas Steponavičius.
Amerikiečių stiprybė - aptarnavimas
Nors Lietuvoje toks automobilis dar gana naujas daiktas, su kuriuo mažai kas turi patirties, tačiau Mantas Matukaitis tame problemos nemato, mat modelio mėgėjų būrys už Atlanto šiuos automobilius iškrapštęs iki menkiausių varžtelių ir jų pagalbos sulaukti nėra sudėtinga.
„Iš tiesų nežinau jokio kito automobilio, apie kurį būtų tiek daug informacijos ir negamyklinių sprendimų. Visi jie už Atlanto, tačiau tai nėra problema. Dabar neretai detalės ilgiau iš Didžiosios Britanijos keliauja, o Amerikoje jos dar ir pigios. Kiekvienam mazgui yra po kelis skirtingus sprendimus, taip pat yra begalė informacijos ir žiauriai didelė bendruomenė su patirtimi. Mes patys bendraujame su „Katech“ specialistais, kurie kuria variklius Le Mano 24 valandų lenktynėse dalyvaujantiems „Corvette“ modeliams, jų komponentus galima rasti ir mūsų variklyje. Ir tokie specialistai nesidrovi pabendrauti su tokiais mažais interesantais kažkur iš už Atlanto. Tai yra aukščiausio lygio aptarnavimas“, - kalbėjo M. Matukaitis.
„Dynami:t Energy“ komandos atstovas neabejoja, kad „Corvette“ Palangoje gali būti greitesnė už „Porsche“. Tik klausimas – ar bus? „Ignera by Dynami:t Energy“ ekipaže dar ne visos sėdynės yra užpildytos, tad komanda kviečia greitus vairuotojus jungtis prie nuotykio Palangoje.