Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad per 2011 m. Lietuvoje augo internetą naudojančių gyventojų dalis. Lyginant su 2010 m. pabaiga, interneto ir elektroninio pašto vartotojų dalis nuo visų gyventojų išaugo 11,5 proc. punktų, nuo 57,5 iki 69 proc.
2011 m. pabaigos duomenimis, daugiausiai interneto vartotojų – tarp jaunesnio amžiaus žmonių: internetu naudojasi 96,9 proc. 15-19 metų amžiaus bei 94,6 proc. 20-29 m. amžiaus žmonių. Tačiau per metus interneto vartotojų dalis vyresnėse amžiaus grupėse ženkliai paaugo. 60-74 m. amžiaus žmonių grupėje interneto vartotojų dalis išaugo nuo 11,6 proc. 2010 m. iki 26,6 proc. 2011 m., 50-59 m. amžiaus žmonių grupėje - nuo 35 proc. 2010 m. iki 51 proc. 2011 m.
Be to, ženkliai padidėjo interneto vartotojų dalis mažuose miesteliuose ir kaimuose: 2010 m. duomenimis, nuo 2 iki 30 tūkst. gyventojų turinčiose gyvenvietėse internetu naudojosi 55,1 proc. gyventojų, 2011 m. – jau 70,3 proc. gyventojų; mažiau nei 2 tūkst. gyventojų turinčiose gyvenvietėse internetu prieš metus naudojosi tik 38,9 proc., gyventojų, 2011 m. pabaigoje – 53,4 proc. gyventojų.
„Viena svarbiausių 2011 m. tendencijų yra tai, kad internetu vis aktyviau pradeda naudotis anksčiau mažiau su juo „draugavę“ vyresnio amžiaus žmonės ir mažesnių miestelių bei kaimo vietovių gyventojai. Internetas jiems tampa vertingu įrankiu, padedančiu rasti aktualią informaciją, skaityti naujienas ir tvarkyti kasdieninius darbus“, – sako IVPK direktorius Valdas Kišonas.
Didžioji dalis Lietuvos gyventojų internetu naudojasi reguliariai: net 92 proc. interneto vartotojų, arba 63 proc. visų gyventojų, internetu naudojasi bent kartą per savaitę arba dažniau.
Didžiausia dalis interneto vartotojų nurodo, kad dažniausiai naršo internete namuose (87,5 proc.). Darbo vietą arba mokslo įstaigą, kaip vietą, kur dažniausiai naudojasi internetu, nurodo atitinkamai 26,2 proc. ir 9,7 proc. apklaustųjų.
Naršydami internete žmonės dažniausiai naudojosi paieškos sistemomis (80,8 proc. interneto vartotojų) bei tikrino elektroninį paštą (73,8 proc.), taip pat – naudojosi interneto pokalbių programomis (59,6 proc.), ieškojo konkrečios informacijos duomenų bazėse ir informaciniuose puslapiuose (55,1 proc.), naudojosi elektroninės bankininkystės paslaugomis (51,6 proc.), žiūrėjo vaizdo įrašus tam skirtose interneto svetainėse (50,3 proc.), naudojosi socialinių tinklų svetainėmis (49 proc.), skaitė lietuviškus laikraščius ir žurnalus (47,8 proc.). Prekes arba paslaugas internetu užsakinėjo kiek daugiau nei penktadalis – 21,3 proc. interneto vartotojų.
Tyrimą atliko bendrovė TNS LT, tyrimas atliktas 2011 m. IV ketvirtį, apklausus1592 Lietuvos gyventojus (15-74 metų amžiaus).