O ką tada kalbėti apie 2020-ųjų sausio 1-ąją, kai tokių rodyklių apskritai nebeliks. Šie eismo reguliavimo pokyčiai, anot vairuotojų, dar labiau padidins transporto spūstis didžiuosiuose Lietuvos miestuose.
Vilniuje lentelių su papildoma žalia rodykle leidžiančia sukti dešinėn dar liko kelios dešimtys. Tiesa, nuo vakar viena mažiau. Tą užfiksavo vienas „Facebook“ vartotojas.
„Prie Mandarino Ateities gatvėje link Laisvės pr. Nuėmė žalią rodyklę!“ – pranešė Žilvinas, kuris prie šio įrašo dar pridėjo ir neginčijamų įrodymų – nuotraukų. Taip pat raginame būtinai sudalyvauti straipsnio pabaigoje esančioje apklausoje.
Laukia milžiniški kamščiai
Išvydę šias nuotraukas, internautai pašėlo. Praleisime komentarus, kuriuose tokių sprendimų autoriai vadinami necenzūriniais žodžiais (tikrai nemažai) bei tuos, kur apsiribota tiesiog karčia ironija (dar daugiau). Tačiau norime skaitytojams pateikti ne tik emocijomis, bet ir argumentais paremtas žmonių nuomones.
„Nuima rodyklę neva dėl saugumo ir nepadaro atskiro šviesoforo ciklo. Todėl suki į dešinę ir praleidi pėsčiuosius? Apie kokį saugumą čia šnekame? Dingsta galimybė pasukti, kol pėstiesiems raudona ir viskas. Kamštis sukurtas iš nieko, saugumo pridėta nulis. Jeigu kas nemoka praleisti automobilių sukdamas su rodykle, tai tik skardas aplankstys, koks ten saugumas“, - teigė Julius.
Tuo tarpu Justinas pateikė kardinaliai priešingą nuomonę: „Kodėl Vokietijoje ar apskritai visoje Vakarų Europoje nuiminėjo jau prieš 20 metų tokias lenteles? Tai yra tiesiog sovietų paveldas arba kitaip – įprotis sukti į dešinę. Nebus rodyklių, nenumirsi, palauksi.
O saugumas padidėja vien tik todėl, kad sukant į dešinę dauguma nežiūri į dviratininkus, pėsčiuosius (kuriems tuo metu dega žalia šviesa). O ypač Olandijoje, kai bandant sukti į dešinę, kiek ten dviratininkų pravažiuoja pro automobilio keleivio pusę. Kol galų gale pasuki į dešinę, daug laiko praeina. Bet visi žino tvarką ir kantriai laukia.“
Apibendrinant visą diskusiją, internautai daugiausia nerimavo dėl to, kad padidės transporto spūstys. Tiesa, jau visiškai priartėjus vasaros atostogų metui, tų transporto spūsčių vairuotojai gali ir nepajausti. Bet kas laukia prie rugsėjo 1-ąją, labai sunku prognozuoti.
Sprendimų priežastys
Nors jau seniai aišku, kad žalių rodyklių nebeliks, tačiau vairuotojams iki šiol sunku su tuo susitaikyti. Kaip ir su sprendimu, kad degant raudonam šviesoforo signalui, prieš sukant į dešinę, net ir esant pridėtinei rodyklei, privalu visiškai sustoti. Kiek žmonių sąžiningai laikosi šios tvarkos? Tebūnie, retorinis klausimas.
Esmė, kad ši tvarka įsigaliojo dar baigiantis 2014-siems. Iš karto buvo paaiškinta, kad tai yra tarsi adaptacinis laikotarpis. Mat, kaip jau minėta, nuo 2020 metų Lietuvos vairuotojai nebeteks šios pamėgtos privilegijos – sukti į dešinę net ir degant raudonam šviesoforo signalui.
Susisiekimo ministerija yra sakiusi, kad tokie sprendimai priimti, nes dėl žalių rodyklių dažnai kyla konfliktinių situacijų tarp eismo dalyvių. Maža to, ši priemonė nėra naudojama kitose Europos valstybėse, išskyrus pavienius atvejus. Esą taip pavyks sumažinti eismo įvykių skaičių.