Įspėjame, kad tekstas skirtas tik suaugusiems, jame yra sukrečiančios informacijos.
„Opa, cigarą va taip užgesino“, – teigia filmuojantis vyras.
Šis vaizdo įrašas milžiniško dėmesio susilaukė ir netruko išplisti ir už Lietuvos ribų. Šiuo metu „TikTok“ socialiniame tinkle jis sulaukė net 6,4 milijonų peržiūrų.
Vaizdo įrašu taip pat pasidalinta apie 114 tūkst. kartų. Netrūksta ir komentarų, kurių skaičius siekia virš 1 tūkst., o nemažą dalį jų sudaro užsienio vartotojų pasisakymai.
Tiesa, dalyje komentarų žmonės neslepia pasibaisėjimo tokiu vaizdo įrašu.
„Skaitau komentarus ir esu šokiruotas. Vaikai ir suaugusieji realiai galvoja, kad tai yra kieta“, – viename komentare teigia užsienietis.
„Tik Lietuvoje“, – rašo kitas komentatorius.
Be to, tai ne vienintelis dėmesio susilaukęs įrašas, kuriuose filmuojama ši moteris.
Štai kitame vaizdo įraše fiksuojama, kaip ji vienoje „Rimi“ parduotuvėje ištrina savo veidą su vitrinoje esančiu žuvims skirtu ledu, o vėliau per tą ledą dar ir padaužo ranka ir nueidama garsiai sušunka.
„Ant tų nervų ane?“ – sako moters veiksmą filmuojantis žmogus.
Psichologas paaiškino, ką tai reiškia ir kaip padėti tokiam žmogui
Psichologas Edvardas Šidlauskas teigia, kad tokio tipo vaizdo įrašus, kai yra filmuojamas neadekvačiai besielgiantis asmuo, būtų galima pavadinti patyčiomis.
Anot psichologo, vaizdo įrašų kūrėjai taip daro, kadangi yra linkę šaipytis iš silpnesnių žmonių, o toks elgesys atskleidžia ir žmogaus polinkį į tam tikrą sadizmą.
„Patyčios ir skiriasi nuo konflikto tuo, kad skriaudžiamas silpnesnis. Tai yra, pasirenkama auka, kuri yra ne lygi ar pranašesnė, o silpnesnė ir negali pasipriešinti. Ir tai jau tokia sadizmo forma, kankinant ar stebint, kaip kankinasi kitas žmogus. Taip pat patiriamas savotiškas pigus galios pranašumo jausmas. Tai, sakyčiau, netikęs ir nebrandus būdas spręsti savivertės problemas“, – tvirtina psichologas.
E. Šidlausko teigimu, tai taip pat parodo, kad vaizdo įrašus į socialinius tinklus keliantys asmenys yra nebrandūs, o tokiu būdu jie mėgina padidinti ir savo paties turimą menkavertiškumo jausmą.
Edvardas Šidlauskas / M. Mikulėno nuotr,„Tai yra pigus kelias, žeminant kitą, pasijusti geriau, sušvelninti savo menkavertiškumo jausmą. Tokių pateikiamų produktų visada internete ar kultūroje buvo. Sakykime, senovėje būdavo juokdariai, kurie tyčia apsikvailindavo ir visiems atrodydavo jie labai juokingai. (...) Tokiu būdu žmonės tarsi pasijunta, kad va, aš ne toks prastas, kažkam dar blogiau“, – aiškina psichologas.
Jis taip pat prideda, kad tokių vaizdo įrašų kūrėjams paprasčiausiai trūksta empatijos jausmo, o į filmuojamus asmenis jie pradeda žvelgti kaip į objektus.
Be to, tokį filmuotojų elgesį, pasak psichologo, skatina ir tai, jog socialiniuose tinkluose atsiranda ir tam tikra publika, kurie stebėdami, kaip yra filmuojamas galimai pažeidžiamas asmuo, mėgaujasi tokio tipo turiniu.
„Tai yra tokios primityvios, neišsilavinusios liaudies požymis. Gladiatorių kovos kažkuo primena tai. Šiais laikais tai yra žmonių su negalia supjudimas, nugirdymas, apkvailinimas, siūlymas pinigų ir tiesiog nepagarba žmogui ir išnaudojimas jo tokiai sadistiškai pramogai“, – dalinasi E. Šidlauskas.
Psichologas taip pat pabrėžia, kad tokio tipo vaizdo įrašus jis vertina kaip nepagarbą žmogui ir juos reikėtų riboti, o prireikus ir suteikti pagalbos tam žmogui, kuriuo yra pasinaudojama.
„Tokiam iškrypusiam, sadistiškam malonumui nemanau, kad galima leisti klestėti. Sakyčiau būtų prasminga riboti ir tą asmenį (filmuojamą asmenį – aut. past.) pasikalbinti, galbūt jam reikia pagalbos, socialinio darbuotojo, psichiatro“, – sako E. Šidlauskas.
Su tokiu incidentu susiduria pirmą kartą
Komentuodama antrąjį vaizdo įrašą, kuriame moteris ištrina savo veidą žuvims skirtu ledu, „Rimi“ Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė teigė, kad parduotuvių tinklui pirmą kartą tenka susidurti su tokio tipo situacija.
„Išties, su tokiomis situacijomis nesame susidūrę“, – komentavo E. Krasauskienė.
Tiesa, ji tvirtina, kad, jei įvyksta panašaus tipo įvykiai, tuomet parduotuvėje esantys apsaugos darbuotojai sudrausmina pirkėją, o jei toliau nepaisoma tvarkos – paprašoma, jog pirkėjas paliktų parduotuvės patalpas.
„Kokybė ir maisto higiena – mums itin svarbi. Šias atviras vitrinas kasdien valome ir dezinfekuojame – tai reiškia vakare ledas yra nuimamas ir ryte pilamas naujas. Na, o dienos eigoje ledas yra nuolat atnaujinamas ir papildomas, kad žuvies ir jūros gėrybių produktai visuomet būtų švieži. Be to, prie šių skyrių yra mūsų darbuotojai, kurie palaiko tvarką“, – tvirtino E. Krasauskienė.