Intercooler'is būna dviejų rūšių : oro-oro ir oro-vandens. Oro-oro tipo radiatorių veikimo principas - suspaustą orą aušina oro srautas iš lauko. Oro-vandens tipo intercooler'iai suspaustą orą aušina aušinimo skystis, kuris vėliau aušinamas oru. Antrojo tipo radiatoriai yra efektyvesni, tačiau tuo pačiu ir brangesni.
Reikėtų paminėti, kad intercooler'is turi būti montuojamas tokioje vietoje, kurioje jis nuolatos galėtų „siurbti“ orą. Montuoti tokio tipo radiatorių priešais metalo plokštę - nėra gera idėją. Taip pat norėtume pasakyti, kad radiatoriaus efektyvumas priklauso nuo konstrukcijos, o ne nuo jo dydžio.
Wastegate
Po šiuo labai mandru vardu slypi pakankamai paprasta detalė. Wastegate'as yra paprastutis vožtuvas, kuris atsirado pasiekus tam tikrą oro slėgį ir išleidžia išmetimo dujas aplink turbiną, vietoje to, kad leistų dujoms eiti per turbiną. Šis vožtuvas leidžia sumažinti slėgių skirtumą tarp turbinos įėjimo ir išėjimo.
BOV
Visi esate girdėję kaip galingi automobiliai švilpauja. Tačiau kokia jo paskirtis? Kai jūs su savo automobilių greitėjate, leidžiate turbinai pilnai įsisukti ir staiga atleidžiate akceleratoriaus pedalą, droselio sklendė užsidaro, o suspaustas oras „atsitrenkia“ į uždarytą sklendę. Gaunama aukšta slėgio banga, kuri keliauja nuo droselio sklendės atgal į kompresorių ir kompresoriaus sparnelius. Nuo dažnų ir pasikartojančių smūgių kenčia kompresoriaus mentės, veleno guoliai.
Nors BOV'as suslėgtą orą paima ir išmeta laukan, tačiau jis apsaugo turbiną nuo skausmingų mechaninių smūgių.
Turbūt daugelis esate girdėję šiuos žodžius, tačiau ar visi žinote ką daro kiekvienas komponentas? Kodėl intercooler'is (tarpinis suslėgto oro aušintuvas) yra privalomas norint padidinti variklio efektyvumą? Kas per išradimas yra wastegate'as? Ir kodėl BOV'as yra rekomenduotinas „atributas“ daugeliui automobilių?
Intercooler
Intercooler – tarpinis suslėgto oro aušintuvas. Tai yra radiatorius, kurio paskirtis - aušinti turbinoje suslėgtą orą prieš jam patenkant į cilindrus. Dauguma naujų automobilių turintys galingesnius variklius yra komplektuojami su tokio tipo radiatoriais, tačiau senesnieji turbininiai motorai turėjo išsiversti be jo.
Tarpinio suslėgto oro aušintuvo nauda akivaizdi. Aprūpinus savo automobilio variklį šiuo komponentu, suspausto oro temperatūra sumažėja vidutiniškai 40 procentų.
Turbūt daugelis esate girdėję šiuos žodžius, tačiau ar visi žinote ką daro kiekvienas komponentas? Kodėl intercooler'is (tarpinis suslėgto oro aušintuvas) yra privalomas norint padidinti variklio efektyvumą? Kas per išradimas yra wastegate'as? Ir kodėl BOV'as yra rekomenduotinas „atributas“ daugeliui automobilių?
Intercooler
Intercooler – tarpinis suslėgto oro aušintuvas. Tai yra radiatorius, kurio paskirtis - aušinti turbinoje suslėgtą orą prieš jam patenkant į cilindrus. Dauguma naujų automobilių turintys galingesnius variklius yra komplektuojami su tokio tipo radiatoriais, tačiau senesnieji turbininiai motorai turėjo išsiversti be jo.
Tarpinio suslėgto oro aušintuvo nauda akivaizdi. Aprūpinus savo automobilio variklį šiuo komponentu, suspausto oro temperatūra sumažėja vidutiniškai 40 procentų.