„Lühmann Group“ vadovas Lorenzas Kiene'as kalbėdamas su Vokietijos dienraščio „Welt am Sonntag“ žurnalistais sakė, jog jam nėra priimtina dabartinė ES pozicija, kurios planas yra grindžiamas ideologija, o ne faktais.
Ieškovas kritikuoja, kad pagal numatytąjį reglamentą, netaršus automobilis yra tik tas, kuris neišmeta jokių išmetamųjų dujų: „Nėra jokios prasmės matuoti išmetamųjų teršalų kiekį tik prie išmetimo vamzdžio. Reikia matuoti išmetamo CO2 kiekį per visą transporto priemonės gyvavimo ciklą“, – priduria L. Kiene'as.
L. Kiene'as tvirtina, jog ES turi užtikrinti teisę naudoti automobilius, turinčius vidaus degimo variklį, jeigu jis naudoja aplinkai nekenksmingus degalus, tačiau L. Kiene'o ir Europos Komisijos supratimas kas yra „aplinkai nekenksmingi degalai“ yra visiškai skirtingi.
ES Komisija ruošia naujus barjerus
Pagal numatytąjį reglamentą, nuo 2035 m. Europos Sąjungos teritorijoje parduodamos naujos transporto priemonės turi būti nulinės taršos. Vis dėlto, Vokietijos Transporto ministro Volkerio Wissingo (FDP) iniciatyva, Europos Komisija sutiko padaryti išimtį vidaus degimo varikliams, naudojantiems sintetinius degalus.
Pavasarį tai atrodė kaip didi pergalė, kuri tūkstančiams vairuotojų toliau leistų naudotis tradiciniais automobiliais, tačiau ES Komisija jau dabar ruošia pirmuosius barjerus, kurie faktiškai uždraustų vidaus degimo variklius.
Naujienų agentūros „Reuters“ žurnalistai susipažino su įstatymo projekto juodraščiu, kuriame nurodyta, jog automobiliai, turintys vidaus degimo variklį, gali naudoti tik tuos sintetinius degalus, kurių gamyba yra 100 proc. neutrali anglies dioksido atžvilgiu.
„eFuel Alliance“ vertinimu, šis įstatymo projektas iškelia nerealistiškus reikalavimus. Jame reikalaujama, jog 100 proc. emisijų sumažinimas galioja ne tik gaminant sintetinius degalus. Tai galioja ištisai grandinei, įskaitant ir degalų transportavimą, o tai – tiesiog neįmanoma.
„Būtent ši taisyklė reiškia, jog draudimas pardavinėti naujas transporto priemones, turinčias vidaus degimo variklį, išliks“, – sakė asociacijos atstovai.
Aplinkosaugininkai – skeptiški
Sintetinių degalų naudojimui nepritaria ne tik Europos Komisija. Jiems nepritaria ir klimato kaitos aktyvistai. Štai, Potsdamo klimato poveikio tyrimų instituto atstovas Falko Ueckerdtas dienraščiui „Welt am Sonntag“ sakė, kad automobilių, varomų sintetiniais degalais poveikis aplinkai gali būti toks pat mažas kaip ir elektromobilių, tačiau nepaisant to, sintetinių degalų naudojimas tik trumpam atitolina būtiną perėjimą prie elektromobilių.
„Šių degalų naudojimas būtų naudingesnis lėktuvuose ar laivuose, kurie, vargu ar galėtų būti eksploatuojami naudojant elektros energiją“, – sakė jis.
Panašų pareiškimą, neseniai vykusioje tarptautinėje transporto parodoje „IAA“, padarė ir „Lufthansa generalinis direktorius Carstenas Spohras“: „Artimiausioje ateityje būtų galima pagaminti oro linijų poreikius atitinkantį sintetinių degalų poreikį. Skirtingai nei automobiliai, kuriuos galima elektrifikuoti, oro linijų bendrovės beveik neturi alternatyvų, galinčių padėti sumažinti CO2 kiekį“