Jis organizuoja verslo vakarėlius ir išvykas į gamtą, sprendžia konfliktus ir palieja gėles, kitaip tariant – kuria įstaigoje gerą nuotaiką, rašo „Deutsche Welle“.
Šviesiame, jaukiame, gerai išvėdintame ir gyvomis gėlėmis išdabintame biure liejasi bliuzas. Muzikos garsai susilieja su kavos aparato šniokštesiu, linksmais balsais ir skardžiu juoku. Viena mergina dailiais gabalėliais pjausto tortą, kita plauna braškes. Vyrai serviruoja stalą. Visa tai vyksta Berlyne, vienos nedidelės, ką tik savo veiklą pradėjusios kompanijos (vadinamojo „startuolio“) biure per darbo pertrauką - nuo to laiko, kai kolektyve atsirado vadinamasis geros nuotaikos vadybininkas (angl. Feel-Good-Manager). Bet kas gi čia per pareigybė, paklausite jūs?
Greituoju režimu
Nuolatinis darbo krūvio didėjimas, terminų, per kuriuos tą darbą reikia atlikti, trumpėjimas, nuolatinis darbas prisijungus prie interneto – tipiški Vokietijos įstaigų darbuotojų darbo šiokiadienių ypatumai. Todėl nieko nuostabaus, kad jie vis dažniau skundžiasi patiriantys stresą ir prastėjančia sveikata. Tai patvirtina ir visos eilės sociologinių tyrimų rezultatai. Tuo pačiu šie tyrimai rodo, kad veiksmingu ginklu prieš stresą ir stimulu dirbti kūrybingai, jausti pasitenkinimą savo veikla gali tapti gera atmosfera kolektyve.
Tyrimų išvados neliko nepastebėtos Vokietijoje. Darbdaviai ėmė steigti geros nuotaikos vadybininkų etatus. Šių specialistų paskirtis – domėtis darbuotojų fizine ir psichine sveikata, palaikyti kolektyve gerą atmosferą ir tuo pačiu prisidėti prie visos kompanijos sėkmingo darbo.
Pirmoji vokiečių firma, priėmusi į darbą tokį specialistą, buvo Hamburgo „startuolis“ „Jimbo“ – 2007 metais trijų draugų įkurta kompanija. Reikalai iš karto pagerėjo, ir jau po kelerių metų firmos darbuotojų skaičius padidėjo iki 140 žmonių. Tačiau kompaniją įkūrę jauni verslininkai suprato, kad svarbi sėkmės dedamoji – komandos susitelkimas, nepaisant to, kokio dydžio ji bepasidarytų. Tai komandai palaikyti reikėjo ypatingo žmogaus – talentingo ir charizmatiško organizatoriaus. Taip jie ir sugalvojo geros nuotaikos vadybininko pareigybę. O į jo kėdę maždaug prieš metus atsisėdo 30-metė Magdalena Bethge, pagal išsilavinimą – sporto gydytoja.
Plataus profilio stebukladarys
Tokių specialistų pareigų ratas gana platus. Į jas įeina verslo vakarėlių, mankštos ir sporto renginių organizavimas, konsultavimas sveikos mitybos klausimais, psichologinių testų atlikimas, pagalbos teikimas darbuotojams darbingumui atstatyti, geros atmosferos palaikymas firmoje ir netgi gėlių priežiūra įstaigos patalpose.
Trumpai tariant, geros nuotaikos vadybininkas turi būti socialinis darbuotojas, jaunų kadrų globotojas, psichologas, feng šui specialistas, masinių pramogų iniciatorius ir organizatorius, administratorius ir renginių vedėjas viename asmenyje. O tai reiškia, kad jis turi būti kūrybingas, nebijantis eksperimentuoti, linkęs bendrauti, jautrus, sugebantis priiminėti sprendimus ir spręsti konfliktus. Ir žinoma, visada būti geros nuotaikos.
Tokių specialistų Vokietijos aukštosios mokyklos kol kas nerengia. Tad geros nuotaikos vadybininkų tarpe galima rasti ir buvusių mokytojų, ir trenerių, ir dizainerių, ir gydytojų. Pagrindiniai reikalavimai, keliami pretendentams į laisvą darbo vietą - organizatoriaus talentas ir mokėjimas dirbti su žmonėmis.
Pelningos investicijos
Magdalenos Bethge dėka „Jimbo“ darbuotojai jaučiasi darbe kaip namuose. Ji rūpinasi kiekvienu darbuotoju, bet ypač daug dėmesio skiria naujokams – supažindina juos su kolegomis, pasakoja apie firmos verslo kultūros ypatumus, kitaip tariant, palengvina adaptavimosi procesą naujame kolektyve.
Kompanijoje darbuotojų motyvacijai skiriamas labai didelis dėmesys. Tiems, kuriems tenka dirbti vakarais, užsakoma pica. Per pietų pertrauką norintys gali nemokamai pasimankštinti sporto salėje. Poilsio dienomis – drauge su kolegomis vykti į ekskursiją motorlaiviu, pažaisti paplūdimio tinklinį, nueiti į muziejų, išklausyti literatūros paskaitų ciklą arba pavakaroti bare. Ir visa tai – firmos sąskaita.
Toks dėmesys bendradarbiams atsiperka su kaupu. Kompanijose, kurių vadovybė tam negaili lėšų, praktiškai nebūna kadrų kaitos. O firmos, kuriose suburtos efektyviai ir darniai dirbančios komandos, žymiai greičiau pasiekia gerų rezultatų ir išsikovoja pirmaujančias pozicijas rinkoje.