Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Naudotų automobilių pirkėjai visame pasaulyje susiduria su ta pačia problema – apgavystėmis naudotų automobilių rinkose. Mėgindami parduoti transporto priemones su suklastotais odometro rodmenimis ar kita nuslėpta informacija nesąžiningi automobilių pardavėjai nori kuo labiau išpūsti savo pelno maržą.
Siekiant pasipriešinti sukčiavimui buvo įkurta „Association of Automotive Intelligence“ (AAI) asociacija. Organizacija savo skaidrumo misiją pradės penkiose Europos šalyse: Lietuvoje, Čekijoje, Vengrijoje, Lenkijoje ir Rumunijoje. Šiose šalyse bus edukuojami automobilių pirkėjai bei kuriamas dialogas su valstybinėmis institucijomis tam, kad nusikalstama veika automobilių prekyboje baigtųsi.
Tarptautinė iniciatyva švies automobilių pirkėjus
Kaip tvirtina asociacijos prezidentas Matas Buzelis, šios, ne pelno siekiančios organizacijos idėja yra padėti rasti sprendimus automobilių rinkos skaidrumo problemoms išspręsti, pasitelkiant gerąsias praktikas bei pavyzdinius precedentus.
„Daugybė automobilių pirkėjų pernelyg lengvai pasitiki pardavėjais. Šie dažnai neatskleidžia svarbių faktų apie transporto priemonę, todėl pirkėjai rizikuoja nukentėti. Matome, jog valstybiniu lygmeniu neskiriama užtektinai dėmesio skaidrumo problemoms spręsti, todėl jaučiame, kad suvienydami už skaidrią rinką pasisakančius verslus ir institucijas po „Association of Automotive Intelligence“ asociacija galime kalbėti garsiau nei bet kada anksčiau", – aiškina M. Buzelis.
Vienija įvairias suinteresuotas šalis
AAI („Association of Automotive Intelligence“) organizacija vienija visas suinteresuotas grupes, kurios mato prasmę į automobilių rinkas visame pasaulyje įnešti daugiau skaidrumo, aiškumo ir pasitikėjimo. Lietuvos valstybinės institucijos, naudotų automobilių verslai, duomenų įmonės, startuoliai bei su automobiliais susijusios bendrovės kviečiamos prisijungti prie organizacijos.
M. Buzelis pažymi, kad susivienijus ir susibūrus į automobilių pirkėjus orientuotą, gerą reputaciją turinčių įmonių ir institucijų grupę, situacija naudotų transporto priemonių rinkose gali pasikeisti. Naujai įsteigta organizacija taikosi į globalių organizacijų sprendimų priėmėjus. Bus reikalaujama didesnės pirkėjų apsaugos.
Skirtingos šalys vienodus dalykus mato kitaip
„Association of Automotive Intelligence“ asociacijos prezidento teigimu, ne visos šalys daro pakankamai veiksmų, kad būtų sumažintas nusikalstamumas naudotų automobilių prekybos srityje. Gdansko universiteto Lenkijoje tyrimo duomenimis, ridos klastojimo problema gali liesti net iki 50 proc. tarpvalstybinių automobilių sandorių. Šis nematomas nusikaltimas Europos Sąjungos ekonomikai tokio kasmet kainuoja maždaug 9 mlrd. eurų.
Anot automobilių rinkos eksperto, kai kurios valstybės net nesistengia apsaugoti naudotų automobilių pirkėjų. Paradoksalu, tačiau net ir priklausydamos bendrai organizacijai, skirtingos Europos Sąjungos narės savaip interpretuoja viešo intereso apsaugą.
„Geriausias šiame kontekste yra Švedijos ir Vokietijos palyginimas. Abi šalys priklauso Europos Sąjungai, tačiau pagal naudotų automobilių rinkos skaidrumą šios valstybės yra skirtingose ringo pusėse. Iš Švedijos atvežtų naudotų automobilių istoriją galima atsekti, o iš Vokietijos įvežamų transporto priemonių istorija visuomenei yra beveik neprieinama. Tai reiškia, kad iš Vokietijos importuoto automobilio pirkėjas prisiima gerokai didesnę riziką“, – teigia M. Buzelis.
Neskaitant fakto, kad Vokietija yra Europos automobilių pramonės centras, ši rinka taip pat yra ir didžiausia naudoto transporto eksportuotoja senajame žemyne. Todėl, pasak eksperto, ši šalis turėtų imtis pavyzdžio bei lyderystės viešojo intereso apsaugoje.
Siekia apsaugoti viešąjį interesą
Pirkdami naudotą automobilį vairuotojai netiesiogine prasme perka loterijos bilietą. Visi pirkėjai džiaugiasi sudarę sandorį, tačiau džiaugsmą greitai gali pakeisti nusivylimas dėl vėliau atrastų nuslėptų defektų arba automobilio likvidumą naikinančių istorinių įrašų.
Priešingai nuo pirkėjų, naudotų automobilių pardavėjai neturi ko bijoti – sandorio metu pardavėjas niekuo nerizikuoja. Tačiau nepaisant to, pardavėjus saugo kai kurios valstybės, nesiūlančios jokios faktais pagrįstos istorinės informacijos, prieinamos su VIN numeriu.
M. Buzelis pabrėžia, kad pirmoji ir svarbiausia transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) idėja yra saugumas bei skaidrumas. Kai pirkėjai bus apsaugoti arba kai jiems bus suteikta automobilio istoriją patvirtinanti informacija, sukčiavimo lygis sumažės.
„Mūsų tikslas – užtikrinti, kad būtų apsaugotas viešasis interesas. O kad tai pasiektume, turime veikti išvien su valstybinėmis institucijomis, savo reputaciją saugančiais pardavėjais ir su automobiliais susijusiomis IT bei duomenų bendrovėmis. Kviečiame prisijungti ir skelbimų platformas, ir startuolius, ir kitas, už skaidrią naudoto transporto prekybą pasisakančias įmones", – teigia „AAI“ organizacijos prezidentas Matas Buzelis.
Naudotų automobilių pirkėjai visame pasaulyje susiduria su ta pačia problema – apgavystėmis naudotų automobilių rinkose. Mėgindami parduoti transporto priemones su suklastotais odometro rodmenimis ar kita nuslėpta informacija nesąžiningi automobilių pardavėjai nori kuo labiau išpūsti savo pelno maržą.
Siekiant pasipriešinti sukčiavimui buvo įkurta „Association of Automotive Intelligence“ (AAI) asociacija. Organizacija savo skaidrumo misiją pradės penkiose Europos šalyse: Lietuvoje, Čekijoje, Vengrijoje, Lenkijoje ir Rumunijoje. Šiose šalyse bus edukuojami automobilių pirkėjai bei kuriamas dialogas su valstybinėmis institucijomis tam, kad nusikalstama veika automobilių prekyboje baigtųsi.
Tarptautinė iniciatyva švies automobilių pirkėjus
Kaip tvirtina asociacijos prezidentas Matas Buzelis, šios, ne pelno siekiančios organizacijos idėja yra padėti rasti sprendimus automobilių rinkos skaidrumo problemoms išspręsti, pasitelkiant gerąsias praktikas bei pavyzdinius precedentus.
„Daugybė automobilių pirkėjų pernelyg lengvai pasitiki pardavėjais. Šie dažnai neatskleidžia svarbių faktų apie transporto priemonę, todėl pirkėjai rizikuoja nukentėti. Matome, jog valstybiniu lygmeniu neskiriama užtektinai dėmesio skaidrumo problemoms spręsti, todėl jaučiame, kad suvienydami už skaidrią rinką pasisakančius verslus ir institucijas po „Association of Automotive Intelligence“ asociacija galime kalbėti garsiau nei bet kada anksčiau", – aiškina M. Buzelis.
Vienija įvairias suinteresuotas šalis
AAI („Association of Automotive Intelligence“) organizacija vienija visas suinteresuotas grupes, kurios mato prasmę į automobilių rinkas visame pasaulyje įnešti daugiau skaidrumo, aiškumo ir pasitikėjimo. Lietuvos valstybinės institucijos, naudotų automobilių verslai, duomenų įmonės, startuoliai bei su automobiliais susijusios bendrovės kviečiamos prisijungti prie organizacijos.
M. Buzelis pažymi, kad susivienijus ir susibūrus į automobilių pirkėjus orientuotą, gerą reputaciją turinčių įmonių ir institucijų grupę, situacija naudotų transporto priemonių rinkose gali pasikeisti. Naujai įsteigta organizacija taikosi į globalių organizacijų sprendimų priėmėjus. Bus reikalaujama didesnės pirkėjų apsaugos.
Skirtingos šalys vienodus dalykus mato kitaip
„Association of Automotive Intelligence“ asociacijos prezidento teigimu, ne visos šalys daro pakankamai veiksmų, kad būtų sumažintas nusikalstamumas naudotų automobilių prekybos srityje. Gdansko universiteto Lenkijoje tyrimo duomenimis, ridos klastojimo problema gali liesti net iki 50 proc. tarpvalstybinių automobilių sandorių. Šis nematomas nusikaltimas Europos Sąjungos ekonomikai tokio kasmet kainuoja maždaug 9 mlrd. eurų.
Anot automobilių rinkos eksperto, kai kurios valstybės net nesistengia apsaugoti naudotų automobilių pirkėjų. Paradoksalu, tačiau net ir priklausydamos bendrai organizacijai, skirtingos Europos Sąjungos narės savaip interpretuoja viešo intereso apsaugą.
„Geriausias šiame kontekste yra Švedijos ir Vokietijos palyginimas. Abi šalys priklauso Europos Sąjungai, tačiau pagal naudotų automobilių rinkos skaidrumą šios valstybės yra skirtingose ringo pusėse. Iš Švedijos atvežtų naudotų automobilių istoriją galima atsekti, o iš Vokietijos įvežamų transporto priemonių istorija visuomenei yra beveik neprieinama. Tai reiškia, kad iš Vokietijos importuoto automobilio pirkėjas prisiima gerokai didesnę riziką“, – teigia M. Buzelis.
Neskaitant fakto, kad Vokietija yra Europos automobilių pramonės centras, ši rinka taip pat yra ir didžiausia naudoto transporto eksportuotoja senajame žemyne. Todėl, pasak eksperto, ši šalis turėtų imtis pavyzdžio bei lyderystės viešojo intereso apsaugoje.
Siekia apsaugoti viešąjį interesą
Pirkdami naudotą automobilį vairuotojai netiesiogine prasme perka loterijos bilietą. Visi pirkėjai džiaugiasi sudarę sandorį, tačiau džiaugsmą greitai gali pakeisti nusivylimas dėl vėliau atrastų nuslėptų defektų arba automobilio likvidumą naikinančių istorinių įrašų.
Priešingai nuo pirkėjų, naudotų automobilių pardavėjai neturi ko bijoti – sandorio metu pardavėjas niekuo nerizikuoja. Tačiau nepaisant to, pardavėjus saugo kai kurios valstybės, nesiūlančios jokios faktais pagrįstos istorinės informacijos, prieinamos su VIN numeriu.
M. Buzelis pabrėžia, kad pirmoji ir svarbiausia transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) idėja yra saugumas bei skaidrumas. Kai pirkėjai bus apsaugoti arba kai jiems bus suteikta automobilio istoriją patvirtinanti informacija, sukčiavimo lygis sumažės.
„Mūsų tikslas – užtikrinti, kad būtų apsaugotas viešasis interesas. O kad tai pasiektume, turime veikti išvien su valstybinėmis institucijomis, savo reputaciją saugančiais pardavėjais ir su automobiliais susijusiomis IT bei duomenų bendrovėmis. Kviečiame prisijungti ir skelbimų platformas, ir startuolius, ir kitas, už skaidrią naudoto transporto prekybą pasisakančias įmones", – teigia „AAI“ organizacijos prezidentas Matas Buzelis.