Dalyviai, šalys, automobiliai
• 2019 m liepos 17 – 20 d.d. Palangoje vyko jubiliejinės, 20-osios renginio istorijoje ilgų nuotolių automobilių lenktynės, kurias nuo pat pirmųjų rengia VšĮ „Promo Events“.
• Šiose, antrą kartą „Aurum 1006 km lenktynių“ vardą turėjusiose tarptautinėse lenktynėse dalyvavo 38 komandos iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Olandijos ir Slovakijos.
• Lenktynėse dalyvaujančių komandų sudėtyje – 135 sportininkai ir 38 komandų vadovai.
• Slovakijos sportininkai debiutavo Lietuvoje rengiamose 1006 km lenktynėse.
• Šalių, kurioms atstovavo sportininkai, geografija kiek platesnė : Palangoje varžėsi Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Olandijos, Slovakijos, Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos sportininkai.
• „4 race“ komandos atstovas Rytis Gruodis lenktyniavo su Australijos licencija.
• Didžiausią delegaciją - 32 komandas - kaip ir dera delegavo varžybų šeimininkai.
• Dvi komandos atvyko iš Belgijos, po vieną - iš Latvijos, Estijos, Olandijos, ir Slovakijos.
• Vyriausiasis lenktynių dalyvis - Slovakijos „ARC Bratislava“ komandos atstovas, 57-erių Miro Konopka.
• Jauniausias - „Bunasta - Pagal Jurgį“ ekipos sportininkas 16-metis Titas Čapkauskas.
• Populiariausias lenktynių automobilis ir toliau lieka BMW - 15. Antroje vietoje „Volkswagen“ – 6, trečioje - „Porsche“ – 4, ketvirtoje - „Lamborgini“ – 3. Dvi komandos lenktynėms pasirinko „Cupra“, o po vieną – įvairių modifikacijų „Alfa Romeo“, „Chevrolet“, „Hyundai“, „Honda“, „Lada“, „Lotus“, „Peugeot“ ir „Subaru“.
• Trečią kartą per visą lenktynių Palangoje istoriją visos komandos naudojo vienodas „Hankook“ padangas, kurias jiems pateikė gamintojai.
Rekordai ir rekordininkai (Kadangi ankstesni greičio rekordai pasiekti su tokiais automobiliais, kokiais šiandien jau nebesivaržoma, lenktynių organizatoriai nusprendė fiksuoti rekordinius pasiekimus nuo šiemetinių lenktynių)
• Kvalifikacinių varžybų Super pole ir tuo pačiu pagrindinių varžybų pirmąją starto poziciją laimėjo „ARC Bratislava“ komandos sportininkas, latvis Konstantinas Calko, su „Lamborghini Huracan ST“ vieną 2682 metrų ilgio trasos ratą nuvažiavęs per 1 min. 8,907 sek. ir pasiekęs absoliutų trasos rekordą.
• Jubiliejines „Aurum 1006 km lenktynes“ laimėjo Lietuvos „Circle K milesPlus Racing Team“ komanda, kurios lenktynininkas Julius Adomavičius, vairavęs „Porsche GT3 Cup“ automobilį, finišo liniją kirto nuo lenktynių pradžios prabėgus 8 val. 37 min. 26,121 sek.
• Tai naujas lenktynių trukmės rekordas. Ankstesnės trumpiausios lenktynės, vykusios prieš metus, tęsėsi 8 val. 41 min. 59,272 sek.
• Kartu su J. Adomavičiumi nugalėtojų komandoje važiavo estas Ralfas Aronas ir broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai.
• Lenktynių karaliumi tituluojamam J. Gelžiniui tai buvo jau aštuntoji pergalė Palangoje (tiek nėra laimėjęs nė vienas sportininkas), o jo broliui Ignui – ketvirtoji.
• Tai buvo dar viena „Porsche“ pergalė. Iš dvidešimties jau įvykusių maratoninių lenktynių net trylika laimėjo būtent pilotavę šios markės automobilius.
• Antrąją bendrosios įskaitos vietą iškovojo kvalifikacinių varžybų nugalėtojai - „ARC Bratislava“ sportininkai slovakai Miro Kanopka, Mateo Kanopka ir latvis K. Calko.
• Trečioji prizininkė – „Gera dovana – Lambooo.lt“ ir tik du jos sportininkai Egidijus Gutaravičius ir Martynas Griška, vairavę „Lamborgini Huracan ST LP620-2“.
• Daugiausia ratų – 373 – nuvažiavo tik lenktynių laimėtojai, o mažiausia – 37 – „Dynamit:t Energy by CBet“.
Klasių čempionai
• Lenktynes laimėjusi „Circle K milesPlus Racing Team“ komanda pergalę šventė ir GT3/GT4 klasėje.
• Greičiausią ratą lenktynių metu – 1 min. 10, 384 sek. – nuvažiavo pirmas automobilį į pergalingą finišą atvairavęs šios klasės rekordininkas J. Adomavičius.
• Absoliučiai greičiausią laiką lenktynių metu pademonstravo GT Open klasės nugalėtojų „ARC Bratislava“ ekipos pilotas K. Calko – 1 min. 09,569 sek. Tai kartu ir naujas šių lenktynių absoliutus rekordas.
• SP2 klasės nugalėtoja tapo „Autopublic.org-Lambooo.lt komanda, tačiau greičiausiai – per 1 min 11,680 sek. - vieną ratą iš šios klasės sportininkų nuvažiavo „Palanga/Baltpol – JR Motorsport“ lenktynininkas Nemunas Dagilis.
• TC2 klasės čempionės titulą iškovojo „Mažeikių ASK/Uno Transport“ komanda. Jos atstovas Vytenis Plastininas tapo klasės rekordininku, vieną ratą apsukęs per 1 min. 18,282 sek.
• TC3 klasėje pergalę šventė „Techninis projektas – VIADA“ komanda, tačiau šios klasės rekordininku tapo „Telšių statybos“ lenktynininkas Mantas Jurgaitis, greičiausiąjį ratą nuvažiavęs per 1 min. 13,829 sek.
• TCR klasėje nugalėjo „Noker Racing Team“ komanda, kurios atstovas Marius Slaboševičius tik per plauką tapo klasės rekordininku, greičiausiąjį ratą įveikęs per 1 min. 14,772 sek. ir pranokęs artimiausią konkurentą Deividą Jocių iš „Inter Rao Lietuva“ (1min. 14, 978 sek.)
• Dyzelinių automobilių klasėje sėkmė lydėjo čempionais tapusius „Citus“ komandos sportininkus, o klasės rekordininku tapo „Antėja.lt Racing Team“ Vidas Gedutis, greičiausiąjį ratą apsukęs per 1 min. 20,718 sek.
6 iš 135
• Absoliučiai greičiausią laiką lenktynių metu, važiuodamas 26-ąjį ratą, užfiksavo GT Open klasės dalyvis, „ARC Bratislava“ ekipos pilotas K. Calko – 1 min. 09,569 sek., išvystęs 138,786 km/val. vidutinį greitį.
• Antras pagal šį parametrą – tos pačios klasės atstovas, prancūzas Thomas Padovani, „Flash Racing Latvia“ ekipos atstovas su „Lamborgini Huracan ST LP620-2“ 146 ratą nuvažiavęs per 1 min 10, 182 sek. vidutiniu 137,574 km/val. greičiu.
• Trečioji vieta greičiausiųjų šešetuke priklauso prancūzo komandos draugui, latviui Artūrui Batrakui (irgi GT Open klasė, 340 ratas, 1 min. 10,252 sek. 137,437 km/val.)
• Ketvirtas greičiausiųjų sąraše – nugalėtojų „Circle K milesPlus Racing Team“ komandos ir GT3/GT4 klasės lyderis J. Gelžinis, 147 rate užfiksavęs 137,179 km/val. vidutinį greitį ir ratą apsukęs per 1 min. 10,384 sek.
• Penktoji pozicija priklauso dar vienam GT Open klasės, „Gera dovana – Lambooo.lt by Speedmasters TV“ atstovui Martynui Griškai (347 ratas, 1 min. 10,866 sek., 136,246 km/val.)
• Greičiausiųjų šešetuke šeštas dar vienas nugalėtojų komandos (GT3/GT4 klasė) „Circle K milesPlus Racing Team“ komandos narys estas Ralfas Aronas, 18-ąjį ratą nuvažiavęs per 1 min. 11,420 sek. vidutiniu 135, 189 km/val. greičiu.
Propagavo saugų eismą
• Pirmą kartą lenktynių istorijoje renginio devizas buvo saugus eismas.
• Organizatoriai, propaguodami šią temą, itin daug nuveikė rengdamiesi lenktynėms. Pasitelkus žinomus šalies sportininkus sukurti klipai, kuriuose autoritetai įtaigiai aiškino kaip pasirinkti saugų greitį, kaip taisyklingai naudotis saugos diržais, kaip saugiai vežti vaikus ir augintinius, kodėl vairuojant negalima naudotis mobiliuoju telefonu ir pan.
• Eismo saugumas buvo skatinamas ir socialiniuose tinkluose, antrą kartą surengtose 108 km moterų iššūkio varžybose, neatskiriama lenktynių dalimi tapusiose drag‘o, „Gera dovana Drift‘o, „Žvaigždžių lenktynių #suTV6pramogaujuKITAIP“ ir kitose varžybose.
• Dar iki rekordų trasoje pirmasis jų užfiksuotas lenktynių spaudos centre, kur buvo akredituota daugiausia iki šiol - 135 spaudos, informacinių agentūrų, portalų, radijo ir televizijos žurnalistai.
• Pirmą kartą lenktynių istorijoje jas nušvietė Slovakijos ir Ispanijos žurnalistai.
• Gerokai daugiau žmonių, nenorinčių nuomotis apartamentų, rinkosi kempingą šalia lenktynių miestelio, kuriame visas dienas gyveno lenktynių ritmu, o nutilus motorams mėgavosi naktinio kino seansais.
• Negalutiniais duomenimis didžiausiąjį Baltijos šalyse automobilių žiedinių lenktynių festivalį per visas renginio dienas aplankė apie 50 tūkstančių žiūrovų.