Nori greitai išgarsėti, nors dar nespėjai nieko įspūdingo nuveikti, – veržkis į televiziją. Šia taisykle iki šiol sėkmingai naudojosi trokštantieji padaryti greitą karjerą pramogų pasaulyje. Sunkmečiu televizijos tarsi skęstantieji šiaudo griebėsi krizės prispausti verslininkai.
Išnaudojo televizijos galią
Žinoma verslininkė Dalia Kuklierienė, valdanti viešbutį „Romantic“, pirmoji išmėgino televizijos galią ir įsitikino, kad neprašovė pro šalį. Sunkios finansinės situacijos kamuojamo viešbučio savininkė sugebėjo patekti į televizijos projektą ir gauti beveik valandą nemokamo eterio.
Jos veikiausiai šiuo sunkmečiu tikrai nebūtų įpirkusi.
Dabar verslininkė trina rankas. Po laidos ji sulaukė daugybės susidomėjusiųjų viešbučiu ir jo teikiamomis paslaugomis skambučių.
Paviešinusi savo verslo problemas D.Kuklierienė neslepia daugiau naudos turėjusi ne iš laidos konsultantų – patyrusių verslo ryklių patarimų, kaip jas įveikti, o iš reklamos.
Laidos „Lietuva – gali“ redaktorė ir vedėja Rasa Jakilaitienė sakė neturinti tikslo reklamuoti verslininkų, tačiau sutiko, kad jie gauna ir puikią galimybę skelbti apie save.
Verslininkai tai suvokia. Šiame projekte panoro dalyvauti 70 įmonių, atrinkta 15. Iš dešimties paraiškas pateikusių Panevėžio krašto verslininkų pasisekė vienai D.Kuklierienei.
Ji tinkamu laiku atsidūrė reikiamoje vietoje.
Siekia padrąsinti verslininkus
Pasak R.Jakilaitienės, laidos „Lietuva – gali“ tikslas – padėti nemažai pasiekusiems verslininkams išgyventi sunkmetį.
„Projekte gali dalyvauti finansinių problemų turinčios mažos ir vidutinės įmonės. Jas atrenkame įvertinę daugybę aspektų. Įmonė negali būti bankrutavusi ar jau stovinti visai ties bankroto riba. Jos problemos turi būti rimtos, bet išsprendžiamos“, – paaiškino R.Jakilaitienė.
Būtent tokios projekto kūrėjams pasirodė viešbučio „Romantic“ bėdos. Viešbučių verslas įdomus gyventojams. Be to, D.Kuklierienė viena pirmųjų iš viešbučių savininkų užpildė anketą.
Laidos dalyvius konsultuoja ir jiems pataria patyrę ir daug pasiekę žinomi Lietuvoje verslininkai, taip pat įvairių sričių specialistai.
Pavyzdžiui, patarti D.Kuklierienei į Panevėžį buvo atvykę SEB prezidento pavaduotojas Vytautas Sinius ir bendrovės „Vilniaus prekyba“ akcininkas Ignas Staškevičius.
Ekspertai duoda idėjų, konkrečių patarimų, kaip išjudinti verslą: kokias naujoves įdiegti, kaip pritraukti daugiau klientų ir panašiai.
Įmonių vadovai gauna namų darbų – užduočių, kurias jie per tam tikrą laiką turi įvykdyti. Viešbučio „Romantic“ savininkei buvo pasiūlyta daugiau reklamuotis specializuotuose užsienio interneto tinklalapiuose, apskritai stengtis pabrėžti viešbučio išskirtinumą. Konsultantai taip pat nurodė padirbėti kainodaros srityje.
Pasak R.Jakilaitienės, patyrę kitų sričių verslininkai dažnai iš šono geriau mato, ką jų kolegoms reikėtų geriau daryti. Kitaip sakant, į problemą pažvelgia kitomis akimis ir gali pasiūlyti tokių sprendimo būdų, kurie galbūt nuolat tame versle besisukančiajam nebūtų atėję į galvą.
Stebuklų nepažėrė
D.Kuklierienė sakė, kad į viešbutį atvykę konsultantai jai nepažėrė stebuklingų patarimų, kaip padidinti pajamas. „Mes ir patys atitinkamai įvertinome sunkmečio sąlygas: mažėjant pajamoms, mažinom išlaidas“, – kalbėjo ji.
Verslininkė įvykdė konsultantų užduotį reklamuotis jų nurodytuose užsienio tinklalapiuose, bet patyrė, kad reklamos išlaidos smarkiai nusveria naudą. Kaip tikino viešbučio savininkė, didžiausią naudą gavo iš to, kad apie jos viešbutį televizija parodė beveik valandos trukmės laidą.
„Operatorius, apskritai visi laidos kūrėjai dirbo profesionaliai. Per televiziją viešbutis atrodė pasakiškai gražiai“, – džiaugėsi po laidos daugybės potencialių klientų susidomėjimo sulaukusi verslininkė.
D.Kuklierienė neslėpė esanti patenkinta, kad nepabūgo pasakyti apie savo problemas visai Lietuvai ir vėl sukelti kalbų apie galimai gresianti bankrotą.
Paklausta, ar nebijo, kad šaltasis metų sezonas, kai teks patalpas šildyti, mokėti didesnius mokesčius, gali jos viešbutį įstumti į gilesnę duobę, atsakė: nerimas – nuolatinis verslo palydovas.
Inga Smalskienė