Penktus metus iš eilės organizuojama studentų marketingo darbų paroda „Idėja“ šiemet ir vėl žada nustebinti visus, ja besidominčius. Pernai dalyvių bei rėmėjų skaičiumi ženkliai išaugusio ir į LITEXPO parodų centrą persikėlusio renginio plėtros strategija šiais metais vėl tobulinama, orientuojantis į pagrindinio renginio tikslo – darbo jėgos, verslo ir aukštojo mokslo integracijos – realizavimą.
Rytojaus darbo jėgos integracija iškelta kaip vienas svarbiausių tikslų, kurio pasiekiama teorines žinias perkeliant į realų gyvenimą. Studentas pamažu suvokia, kad vadovėliuose išdėstyta tiesa nėra tik tam, kad būtų „sausai iškalta“ ir kad jos neužtenka sėkmingai veiklai plėtoti. Visa tai, ko tikimasi iš šios parodos – jai pasibaigus susiformavęs dalyvavusio studento suvokimas apie tikrąsias ir užkulisines mainų pasaulio sferas, išaugęs sugebėjimas strategiškai mąstyti ir pateikti savo mintis, darbo komandoje patirtis bei vertinga galimybė prieš profesionalius verslo specialistus apginti savo nuomonę ir įrodyti pranašumus. Štai tokį studentą žadama vėliau išleisti į tikrąjį verslo pasaulį. Ir nors po parodos studento gyvenimo aprašymo skiltyje „darbo patirtis“ neatsiras naujas įrašas, ateidamas į bet kokią įmonę jis kartu atsineš neįkainojamų žinių ir patirties.
Nors kiekvienas verslininkas žino, kad tikroji sėkmė dažnai pažymima ne kiekybės, o kokybės ženklu, nuspręsta praplėsti savo užmojus ir kiekybiškai. Prisidėti prie šių metų parodos buvo pakviesti visi Lietuvos universitetai bei dalis šalies kolegijų. Viso to rezultatas – 23 aukštosios mokyklos, pasirengusios atiduoti savo studentus akistatai su marketingo sferos profesionalais. Kyla klausimas: kokia to prasmė? Atsakymas paprastas ir aiškus: paroda pamažu integruoja Lietuvos mokymo sistemą ir suteikia lygias galimybes visiems marketingo sritimi besidomintiems studentams vienodomis teisėmis išbandyti savo jėgas vieninteliame tokio pobūdžio renginyje. Ir, žinoma, tampa didele paskata šios srities dėstytojams pademonstruoti viską, ką turi geriausio, stengiantis įrodyti, jog jų aukštojoje mokykloje dirba patys kvalifikuočiausi specialistai, mokosi patys kūrybiškiausi studentai, o marketingo įgūdžiai yra ypač svarbūs šiandieninėje visuomenėje.
Dar viena parodos grandis – prie „Idėjos“ prisidedančios Lietuvos įmonės. Galbūt faktas, jog dalyvavimas projekte yra neįkainojamas indėlis tobulinant aukštąjį mokslą bei ruošiant būsimus profesionalus, ir netampa pagrindine įmones prisijungti skatinančia priežastimi, tačiau tai yra tik vienas iš galimų parodos teikiamų teigiamų aspektų. Negalima nepaminėti, jog ši paroda – puiki galimybė įmonėms tapti žinomesnėms tarp Lietuvos studentų, kaip būsimosios darbo jėgos. Be to, įmonių atstovų vertinimui yra pristatomi vieni kūrybiškiausių ir iniciatyviausių Lietuvos studentų, įmonėms pateikiančių savo originalius, dažniausiai netradicinius projektus, kartu suteikiama puiki galimybė patiems įmonių atstovams išsirinkti norimą darbuotoją bei patikrinti jo sugebėjimus realioje verslo praktikoje.
Šiuo metu vykdoma įmonių-marketingo problemų teikėjų, dalyvių, taip pat norinčiųjų prisidėti prie renginio organizavimo ir tapti komisijos nariais registracija. Visa informacija apie „Idėją 2008“ pateikta organizatorių interneto svetainėje www.ideja.info. Šiemet finalinis „Idėjos 2008“ renginys, kuriame bus pristatomi per du mėnesius studentų komandų nuveikti darbai, vyks lapkričio 28 d. LITEXPO parodų centre.
Jūratė Petrikaitė