Bendrovė IBM ruošiasi užpatentuoti naujos kartos šviesoforus, kurie padėtų taupyti degalus išjunginėdami ir vėl įjunginėdami eilėse prie sankryžų laukiančių automobilių variklius.
IBM pateikė paraišką šviesoforo sistemai, kuri gali nuotoliniu būdu išjungti ir įjungti automobilių variklius, kad jie optimaliai naudotų degalus važiuodami per sankryžas, užpatentuoti, praneša „Physorg.com“.
Kokiu būdu bus valdomas sankryžose laukiančių automobilių variklių darbas, nepranešama. Teigiama, kad ši sistema rinks informaciją iš reguliuojamą sankryžą norinčių kirsti automobilių apie tikslią jų buvimo vietą ir, remdamasi ja, sudarinės judėjimo iš vietos eilę. Naujosios kartos šviesoforai esą apskaičiuos, kiek laiko liko iki žaliojo šviesoforo signalo, ir tuo atveju, jeigu laukti teks ilgai (pavyzdžiui, dvi minutes), pasiųs signalus stovintiems automobiliams, kad būtų išjungti jų varikliai.
Kai užsidegs žalia šviesa, „variklio užvedimo pranešimas“ bus persiųstas pirmajam eilėje laukiančiam automobiliui, o po apskaičiuoto „optimalaus laiko“ bus leista užvesti variklį ir antrajai mašinai, ir t.t.
Pasak „Physorg.com“, IBM patento paraiškoje teigiama, kad tokie šviesoforai galėtų reguliuoti esimą sankryžose, geležinkelio pervažose ir kitose vietose, fiksuodami optimalius važiavimo pradžios ir sustojimo momentus. Tai esą padėtų efektyviau taupyti degalus ir optimizuoti per sankryžas ar pervažas važiuojančių automobilių judėjimą.
IBM atstovų tegimu, daugelis vairuotojų, laukdami eilėse prie sankryžų, neišjungia variklių, kita vertus, kuriant šią eismo reguliavimo sistemą buvo atsižvelgta į tai, kad jei laukti žalio signalo liko palyginti nedaug, išjungti variklį neekonomiška, nes jo paleidimui prireiks daugiau degalų, nei būtų sunaudota veikiant varikliui. Būtent todėl toks šviesoforas tiksliai matuos signalų įjungimo laiką, kad galėtų „nuspręsti“, ar eilėje laukiančio automobilio variklis turėtų būti išjungtas.
Pranešama, kad siūloma sistema remsis GPS signalais ir gatvėse įrengtų svorio daviklių duomenimis tiksliai automobilių buvimo vietai artėjant prie sankryžos nustatyti. Tam taip pat bus naudojama eismą stebinčių vaizdo kamerų ir įvairių daviklių informacija. Komunikacijos sistema esą galės naudoti „Wi-Fi“ bevielį ryšį, mobiliojo ar palydovinio ryšio tinklus.
Viename IBM patento paraiškoje siūlomame naujos kartos šviesoforų naudojimo modelyje numatyta, kad tai galėtų automobilių vairuotojams siūloma komercinė paslauga. Šviesoforo kiekvienam automobiliui atskirai siunčiami signalai įjungti arba išjungti variklį esą arba būtų vykdomi automatiškai, arba vairuotojai galėtų užsisakyti tik pranešimų gavimą, ir patys išjunginėtų ar paleidinėtų variklius atėjus tinkamam metui.
„Physorg.com“ pabrėžia, kad kol kas šis IBM išradimas tėra pasiekęs tik patento paraiškos etapą. Daugelis inovacijų po to taip ir lieka neįdiegtos, ir tik laikas parodys, ar automobilių variklius valdantys ir važiavimo per sankryžą eilę kontroliuojantys IBM šviesoforai pasieks miestų gatves.