Sukurtas drago lenktynėms
Traukos lenktynės yra neatsiejama Jungtinių Valstijų automobilių kultūros dalis. JAV vykstančiose varžybos sutraukia milžinišką būrį žiūrovų ir dalyvių skaičių. Nors kuo greičiau įveikti 1/4 mylios atstumą yra daugelio JAV vairuotojų kraujyje, todėl nenuostabu, jog didieji automobilių pramonės koncerną ieško įvairiausių būdų tapti ar išlaikyti savo pozicijas šioje įdomioje automobilių kultūros terpėje.
„Dodge Challenger SRT Demon“ galėtų būti puikus pavyzdys, kuris atspindi ne tik „Dodge“ inžinierių silpnybę, bet ir demonstruoja kokio tipo automobilius mėgsta JAV vairuotojai.
„Ford“ dabar žvelgdami į „Dodge“ galėtų pasakyti, jog panašaus pobūdžio idėją jie bandė realizuoti prieš 15 metų – 2003 metais, kuomet visuomenei buvo pristatytas „Ford Mustang Boss 351“.
Investavo savo lėšas
Netradiciniai, į tuometinius gamintojo nustatytus rėmus netelpantys projektai gimsta talentingų inžinierių galvose. Mažose entuziastų grupėse, kurie negavę palaiminimo pradeda darbuotis prie naujo projekto. Būtent taip atsitiko ir su štai šiuo „Boss 351“.
Viskas prasidėjo nuo turiningo pokalbio tarp keturių aukšto rango „Ford“ koncerno specialistų, kurie vieną vakarą nusprendė, jog laisvalaikio metu jie praleis dirbtuvėse darbuodamiesi prie V formos, 10 cilindrų motoro. Atsižvelgiant į „Ford“ istoriją – neįprastos konfigūracijos motoro.
Pirmieji galvos skausmai prasidėjo kitą dieną, kuomet projekto sumanytojai pradėjo planuoti išlaidų sąmatą. Iškart reikėtų paminėti, jog „Ford“ valdybos nariai kiekvienam naujam projektui skiria atitinkama sumą pinigų, jog inžinieriai galėtų pasirinkti tinkamas detales ir atitinkamai išbandyti naują komponentą ar modelio prototipą. Tuo tarpu šio projekto autoriai turėjo investuoti savo lėšas ir savo laiką.
Vis dėlto, ši istorija turi ir šviesiąją pusę. Kadangi visi projekto sumanytojai dirbo „Ford“ koncerne, jie galėjo bet kada, bet kuriuo metu pasinaudoti milžinišku atsarginių detalių sandėliu.
Pavyzdžiui, 10 cilindrų motoras turi tuos pačius stūmoklius, paskirstymo sistemą ir vožtuvus kaip ir 4,6 litro V8 motoras. Alkūninis velenas taip pat buvo išimtas iš to paties motoro ir vėliau pritaikytas V10 varikliui.
Vis dėlto, nemažai reikalingų komponentų buvo pagaminti pagal užsakymą. Pavyzdžiui, cilindrų galvutė, variklio blokas, įsiurbimo kolektorius, švaistikliai.
Atsitrenkė į sieną
2003 metais žiniasklaidos atstovams pristatytas modelis sulaukė nemažai teigiamų atsiliepimų, kurie turėjo paskatinti „Ford“ valdybos tarybą pagalvoti apie galimybę pradėti serijinę „Mustang 351“ gamybą.
„Ford“ – didžiulis koncernas, kuris galėjo sau leisti investuoti į tokio tipo projektą, tačiau kaip ir buvo galima tikėtis, „Mustang 351“ kupė pateko į didžiulį „Ford“ sandėlį, kuriame laikomi serijinės gamybos nepasiekę projektai. O gaila...
Techninės charakteristikos:
Komponuotė | Variklis – priekyje, varantieji – galiniai |
Variklis | 5,8 litro V-10, 4 vožtuvai vienam cilindrui, iš aliuminio pagamintas blokas |
AG | 430 esant 6500 aps/min. |
Sukimo momentas | 550 esant 5500 aps/min. |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių mechaninė |
Svoris | 1620 kilogramų |
Akceleracija | 0 - 160 km/val. per 10,3 sekundės. 1/4 mylios atstumą įveikia per 12,88 sek. |