1930-aisiais – brangiausias „Buick“ modelis
Prieš kelis dešimtmečius „
Buick“ buvo absoliuti priešingybė gamintojui, kurį matome dabar. Jeigu modernus „Buick“ automobilis yra labiau orientuotas į eilinį pilietį, privalantis patenkinti pagrindinius reikalavimus transporto priemonei, tai prieš kelis dešimtmečius pasirodžiusi „Buick Series 60“ modelių serija turėjo atlikti keletą užduočių.
Pati svarbiausioji užduotis atrodo gana logiškai. 60-oji modelių serija turėjo gamintoją reprezentuoti aukščiausiuose automobilių pramonės ir visuomenės sluoksniuose, o tai padaryti tik su „tep-lep“ tipo projektu padaryti neįmanoma. Juolab, „Buick“ aukštesnės klasės automobilių gamybą skatino Jungtinės Karalystės, karališkosios šeimos nariai, kurie, pavyzdžiui, lankydamiesi Kanadoje, visuomet būdavo vežiojami „Buick“ markės automobiliais.
Tad kol pigesni „Buick“ šeimos nariai buvo populiarūs tarp tų, kuriems reikėdavo patikimos transporto priemonės, išskirtinį statusą visuomenėje turintys individai rinkdavosi „Buick Series 60“. Šios bendrovės vadovai puikiai pažinodami savo tikslinę auditoriją, „Buick Series 60“ modelių gamą išplėtė iki net septynių skirtingų kėbulo modifikacijų. Priklausomai nuo pirkėjo poreikių, automobilis galėjo turėti šešių arba aštuonių cilindrų motorą, sportiškai atrodančio rodsterio, elegantiško sedano ar netgi septynviečio limuzino kėbulą. O apie spalvų gamą net nevertėtų pradėti šnekėti.
Lietuvoje – tik trumpam
Tai jau tampa tradicija. Kiekvieną kartą užsukę pasisvečiuoti į Kaune esančias „Classic Car Loft“ dirbtuves liekame maloniai nustebinti.
Pirmiausia dėl to, jog pravėrę dirbtuvių duris iškart pastebime kaip prieš kelias savaites ar kelis mėnesius matyti projektai, pavyzdžiui, po truputėlį evoliucionuoja iš automobilio, kuris ką tik grįžo į dažymo kameros į automobilį, kuriam netrukus bus pilami degalai į jiems skirtą talpyklą, o tarp įvairių, įsibėgėjusių projektų galima išvysti ir keletą naujokų.
Vienu iš jų galime laikyti štai šį „Buick Series 60“ sedaną, kuris į Lietuvą atvyko su labai konkrečia ir aiškia užduotimi – pasiruošti kelionei į automobilių muziejų. Kaip žinote patys, klasikiniam automobiliui, tai yra pats didžiausias ir rimčiausias įvertinimas.
Vis dėlto, šnekučiuojantis su specializuotų dirbtuvių vadovu
Šarūnu Žitkevičiumi paaiškėja, jog automobilio paruošimas muziejui reikalauja išskirtinio kruopštumo ir atsižvelgimo į užsakovų poreikius.
Jeigu įprastai tokio automobilio restauracijoje rekomenduojama panaudoti vieną ar keletą modernių sprendimų, siekiant palengvinti automobilio vairavimą ar saugumą, tai štai šio „Buick Series 60“ sedano atgaivinimo eiga paskatino imtis būdų, kurie leistų nusidėvėjusias detales atnaujinti ar restauruoti, nes kito kelio tiesiog nebuvo.
„Tokio pobūdžio projektai turi vieną ir kone svarbiausią reikalavimą – išlaikyti autentiškumą. Tai yra be galo svarbu restauruojant automobilius, kuriems jau yra skirta vieta visuotinio pripažinimo sulaukusiuose muziejuose“, – atverdamas variklio dangtį pasakoja Šarūnas Žitkevičius.
Jungtinėmis pajėgomis siekia išgelbėti kuo daugiau automobilių
Per daugiau nei šimtmetį iš gamyklų išriedėjo sunkiai suskaičiuojamas automobilių skaičius. Jeigu vieni automobiliai, metams bėgant, sunyksta ir pradingsta istorijos puslapiuose, kiti, dėl skirtingų priežasčių išsiskiriantys ratuočiai atranda savo kelią į garažą, kuriame konkrečiu automobiliu norima rūpintis.
„Classic Car Loft“ dirbtuvių įkūrėjas kalbėdamas apie senus, istorinius, prieškarinius automobilius teigia, jog specializuotos dirbtuvės atlieka konkrečią ir labai specifinę užduotį. Pavyzdžiui, padeda restauruoti arba prižiūrėti skirtinguose dešimtmečiuose pagamintas mašinas. Tuo tarpu 2013 metais įkurtas senovinės technikos klubas „Retroklasika“ bei savanoriška veikla Lietuvos automobilių klube, kuruojant klasikinių automobilių padalinį, padeda užsiimti švietėjiška ir edukacine veikla. Pradedant istorinės technikos išsaugojimu, automobilių kultūros propagavimu ir baigiant konsultavimu su šia sritimi susijusiais klausimais.
Dabar, kai apie nuolatos spartėjančią elektrifikaciją girdime kasdien, o už kelių žingsnių esantis naujų automobilių su vidaus degimo varikliais draudimas priverčia pagalvoti apie ateitį be mums įprastų automobilių, į klasikinių mašinų restauraciją dabar reikėtų pažiūrėti kaip į gerokai kilnesnį tikslą.
„Mano ar vyresnės kartos žmonės užaugo su šiais automobiliais arba apie juos svajodavo. Dabar, kai net ir naujausias automobilis pasiekiamas ranka, prieš keletą dešimtmečių sukurta mašina turi milžinišką istorinę vertę“, – priduria Šarūnas Žitkevičius.
GALERIJA
Pradėjote naują projektą? Užbaiginėjate esamą? Tiesiog vairuojate išskirtinį automobilį? O gal užsiimate automaniška veikla? Nepraleiskite progos pasidalinti savo pomėgiu su mumis ir kitais automanais. Tiesiog susisiekite su
mumis.