Tomas Kavaliauskas, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Išgerti šaltalankių ar gintaro arbatos, išmarginti margutį, dalyvauti kulinarinėje pamokėlėje ar pabendrauti su dizaineriu – taip šeimoms siūloma susipažinti su Vilniumi.
Turizmo departamentas, skatindamas vietinį ir atvykstamąjį turizmą, nutarė kelionių organizatorius supažindinti su kitokia Lietuvos sostine.
Pernai Turizmo departamentas atvykstamojo turizmo ir renginių organizatoriams rengė pažintis su šalies regionais. Šiemet nuspręsta duoklę atiduoti vis labiau pasaulyje populiarėjančiam miestų turizmui, kitaip pažvelgti į didžiuosius miestus.
„Šį kartą turų operatoriams norime pasiūlyti tai, ką žmogus gali padaryti atvažiavus ilgajam savaitgaliui. T.y. miestų turizmas – Vilnius parodytas per kulinariją, gintarą, dizainą“, – trumpai idėją apibūdina Turizmo departamento Tikslinių rinkų skyriaus vyr. specialistas Tomašas Jackevičius.
„Estravel Vilnius“ kelionių konsultantė ir organizatorė Nona Burzijeva teigia, kad šiais metais bus orientuojamasi į šeimų turizmą: „Ilgai svarstėme ir pagalvojome, kad šeimų turizmas yra svarbi ir reikšminga niša vietinio turizmo skatinimui, dėl to šių metų turą pavadinome „Vilnius tėvams, vaikams ir seneliams.“
Kelionių organizatoriai turėjo progą per dvi dienas pamatyti ir pajusti ne tik baroku garsėjantį Vilnių, bet ir sužinoti, ką čia galima veikti su šeima. Pažintis su sostine prasideda nuo restorano-teatro, vėliau pasivažinėjimo dviračiais, vizitu į žaislų muziejų. Tada minti gurmanų keliai, aplankyta keletas restoranų, o skrandžių viešnagė baigta krautuvėlėje, kur buvo ragaujama šakočių, tinginio, šaltalankių ar gintaro arbatos.
„Užsieniečiai labai dažnai atvažiuoja ir klausia, kur būtų galima įsigyti tokių lietuviškų produktų kaip obuolių sūris, skilandis, kuriuos kaip suvenyrą būtų galima išsivežti“, –nurodo N. Burzijeva.
Su naktiniu Vilniumi dalyviai buvo supažindinti orientacinio-edukacinio su istorijos prieskoniais žaidimo metu. Taip pat teko lankyti Kulinarijos studiją ir minti Lietuviškos mados keliais – susipažinti su Lietuvos dizaineriais ir jų darbais.
„Pabandykite naktį apeiti visus klubus! Šio turo metu sakėme, kodėl rekomenduojame vieną ar kitą klubą. Juk turistai nori ne vien mūsų istorijos, bet ir pamatyti, kaip gyvename šiandien. Aišku, galime vežti į „Akropolį“, bet turbūt niekuo neišsiskirsime, taigi parodykime unikalius dirbinius, supažindinkime su žmonėmis, kurie tai daro“, – Lietuvos populiarinimo būdus vardija Turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė.
Atvykstamojo turizmo organizatoriai sako labai pasigendantys specializuotų programų, kurias galėtų pasiūlyti užsieniečiams, kad ir, pavyzdžiui, damų pažintiniams vizitams į Lietuvą.
„Šiose programose būna Boutique viešbučiai, aukštesnio lygio kulinarija su pamokėlėmis, gintaro masažai. Dabar tai tampa labai populiaru“, – pastebi „Delta Tours“ atstovė Lilijana Stepanovienė.
Kitokia pažintis su Vilniumi baigėsi filmo peržiūra. Gegužę panašūs pažintiniai turai kelionių organizatoriams bus rengiami Kaune ir Klaipėdoje.