Jungtinėje Karalystėje gyvenanti lietuvė laišku kreipėsi į portalą Anglija.lt teigdama, kad su sunkumais ambasadoje susidūrė jos draugas. Vaikinas balandžio 22 d. kreipėsi į instituciją dėl pasibaigusio asmens dokumento galiojimo. Mat be galiojančio dokumento jis negali pateikti paraiškos dėl išmokų, kurias JK šalies vyriausybė skiria legaliai šalyje dirbusiems ir dėl koronaviruso pandemijos šiuo metu darbo netekusiems gyventojams.
Pokalbio telefonu metu, vaikinui buvo pasakyta, kad ambasada šios paslaugos dėl šalyje įvesto karantino suteikti negali. Institucijos atstovė pasiūlė lietuviui kreiptis šiuo klausimu po gegužės 11 d., kuomet įstaiga turėtų atnaujinti savo veiklą.
Po 4 min. trukusio pokalbio ir griežto klausimo, ar Lietuvos pilietis šiuo metu svetimoje šalyje gali būti paliktas ant ledo ir mirti iš bado, vaikinas išgirdo iš atstovės šokiruojantį atsakymą „Taip“.
„Po šio atsakymo vėl kyla klausimas, ar Lietuvos valdžiai bent kiek rūpi jos piliečiai. Buvo dar kartą įrodyta, jog politikai kalba tik sau. Tik tam, kad gautų balsus, o eiliniai piliečiai jiems neįdomūs. Dar kartą įsitikinau, kad žmonės į emigraciją išvyksta ne iš gero gyvenimo. Jie savo šalyje tiesiog niekam nerūpi“, – laiške guodėsi vaikino draugė.
Tiesa, pateikus užklausą ambasadai dėl jos atstovės elgesio, institucijos atstovai atsiprašė už tokį bendravimą ir teigė, jog šiuo metu į ambasadai skirtus skambučius atsakinėja ne vietos specialistai, o Vilniuje esančio skambučių centro konsultantai.
Ambasados atstovai patvirtino konsultantės pateiktą informaciją, jog įstaiga šiuo metu nedirba ir neteikia paslaugų dėl Jungtinės Karalystės vyriausybės įvestų karantino apribojimų.
Kaip rašoma ambasados atsakyme, apie tai bėgančia eilute nuo kovo 19 d. yra paskelbtas pranešimas įstaigos internetinėje svetainėje.
Galiojančio dokumento neturinčiam vaikinui laiške taip pat buvo nurodyti kontaktai, kuriais jis gali tiesiogiai susisiekti su ambasados darbuotoju dėl problemos sprendimo.