• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Karolis Birgilas

Nuo liepos 15 d. Vilniuje pradės veikti dviračių savitarnos sistema „CycloCity“. Analogiška sistema jau naudojasi Paryžiaus, Briuselio, Dublino ir kitų miestų gyventojai bei svečiai. Vilnius tampa 68 miestu pasaulyje, kur galima išsinuomoti dviratį naudojantis šia sistema.

REKLAMA
REKLAMA

Mieste bus įrengtos 24 automatinės nuomos stotelės, kuriose bus galima rinktis iš 200 dviračių. Kitą vasarą šių nuomos punktų Senamiestyje ir centrinėje miesto dalyje pagausės iki 36, o dviračių parkas pasipildys dar 100 naujų.

REKLAMA

„Į „CycloCity“ įrengimą investuojama 22 mln. litų, didžioji ši sumos dalis bus skirta jos saugumui ir priežiūrai“, - sakė sistemos kūrėjos bendrovės „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.

Dviračiais bus galima naudotis iki spalio vidurio. Prie sistemos galima prisijungti naudojantis vilniečio arba asmenine „CycloCity“ kortele. Šiais metais kortelės registracija kainuos 20, kitais – 69 litus.

REKLAMA
REKLAMA

Dalijimosi sistema

Naudojantis „CycloCity“ sistema pirmasis dviračio nuomos pusvalandis bus nemokamas, taigi tai skatins dviratininkus juos keisti. Tam sukurtas tankus nuomos stotelių tinklas, kuriame punktus vieną nuo kito skiria maždaug 300 metrų.

Antrasis pusvalandis kainuos 1,5 lito, trečiasis – 5 litus, ketvirtasis 12 litų ir toliau brangs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kainodara yra sudaryta taip, kad žmonės neimtų dviračių savaitgaliui ar važiuoti ilgus atstumus“, - teigė šios nuomos sistemos projekto vadovas Darius Jasiukaitis.

Bus išleista speciali programėlė išmaniesiems prietaisams, naudojantis ja bus galima sužinoti, kur yra laisvų dviračių ar kur yra vietų pastatyti savąjį. Taip pat veiks nemokama telefono linija, į kurią bus galima kreiptis iškilus techninėms problemoms.

REKLAMA

Nekartos „oranžinio“ klaidų

Vilniuje jau buvo galima naudotis oranžiniais dviračiais, tačiau projektas liko nesėkmingas. Naujieji dviračiai Vilniuje bus tokios pačios spalvos, tačiau techninėmis savybėmis pranoks pirmtaką.

„Kiekvienas dviratis turėtų nuvažiuoti maždaug 10 tūkst. kilometrų, taigi jie turi būti patvaresni nei įprasti dviračiai“, - patikino „JCDecaux“ rinkodaros vadovas Albertas Asserafas.

REKLAMA

Dviračiuose bus sumontuoti „JCDecaux“ patentuoti purvasargiai, vienos kokybiškiausių rinkoje padangos, japoniška 3 pavarų sistema ir stabdžiai. Kartu bus montuojami neišlaužiami padangų ventiliai.

Visgi dviračio saugumas priklausys nuo naudotojo, kadangi nuo nuomos pradžios iki grąžinimo į punktą už transporto priemonę atsakingas yra pats naudotojas. Dviračio kaina siekia 2100 litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Svarbu, kad su dviračių saugumo problema susiduria ne vien Vilnius. Anot A. Asserafato, vagysčių atvejai sudaro tik nedidelę dalį visų išlaidų. Jis taip pat pastebėjo, kad atsiranda atvirkštinis efektas, nes didėja pačių dviratininkų saugumas, kai vairuotojai pripranta prie didesnio dviračių eismo mieste.

REKLAMA

Vilniui nieko nekainuos

„JCDecaux“ su Vilniaus miesto savivaldybe sudarė sutartį, pagal kurią įsipareigoja įrengti visą nuomos sistemą ir rūpintis dviračių eksploatacija ateinančius 15 metų. Visos pajamos yra gaunamos iš reklamos, kuri bus ant dviračių ir nuomos punktuose, pardavimų.

Vis dėlto, Vilniaus miesto savivaldybė lieka atsakinga už dviračių takų infrastruktūrą ir saugaus eismo užtikrinimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų