Kaip portalui tv3.lt pasakoja akcinės bendrovės Lietuvos radijo ir televizijos centras komunikacijos vadovė Vaida Burvienė, Telecentras interneto duomenų perdavimo paslauga „Mezon“ startavo 2009 metais kartu su 4G ryšio atsiradimu pasaulyje.
„Tuo metu 4G mobiliojo ryšio technologijai buvo priskiriamos dvi technologijų pošeimės: LTE (angl. Long Term Evolution) ir WiMax (angl. Worldwide Interoperability for Microwave Access). LTE buvo pritaikyta mobiliųjų telefonų, o WiMax – bevieliams duomenų perdavimo tinklams“, - apie „Mezon“ laiške rašo ji.
Tiesa „WiMax“ technologija nepasiteisino ir dabar bendrovė sieks investuoti į LTE ryšį. Tačiau šias paslaugas Lietuvoje jau teikia mobiliojo ryšio bendrovės „Omnitel“, „Bitė“ ir „Tele2”.
„Tuo metu laikyta pažangiausia „WiMax“ technologija pasauliniu mastu neįsitvirtino, gamintojai pradėjo stabdyti „WiMax“ klientinės ir tinklo įrangos gamybą, o „WiMax“teikėjai ir operatoriai, kurie naudojo minėtą technologiją, pradėjo migruoti į LTE. Atsižvelgdami į tobulėjančias technologijas bei augančius klientų poreikius, Telecentras 2014 metais kreipėsi į bendrovės valdybą dėl interneto „Mezon“ paslaugos techninės platformos modernizavimo - „WiMax“ migravimo į LTE platformą. Bendrovės valdybai pritarus, buvo atliktas LTE technologijos tinklo įrangos, paslaugų ir aptarnavimo pirkimas“, - pasakoja V. Burvienė.
Tuo tarpu bendrovės „Tele2” korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas portalui, tv3.lt sakė, kad konkurencijos nebijo, tačiau pabrėžia, jog į konkurenciją yra investuojami valstybės pinigai, kurie ateis į ypatingai konkurencingą rinką.
„Konkurencija yra sveikintinas dalykas, bet kaip mokesčių mokėtojas aš atkreipčiau dėmesį į tai, kad ši organizacija yra rinkos dalyvis nuo 2009 metų. Tuo metu pažadėjo investuoti į šią technologiją 100 mln. litų. Tai yra normali kaina, siekiant sukurti ryšio tinklą ir dabar jie turi maždaug 50 tūkst. klientų. Tai yra maždaug 80 kartų mažiau nei visi mobiliojo ryšio operatoriai kartu sudėjus“, - dėsto jis.
Anot A. Baranausko, LTE ryšys tampa kasdiene paslauga, o „WiMax“ technologija turėjo būti nuostolinga.
„Ar valstybei reikia rizikuoti mokesčių mokėtojų pinigais, kad ateitų į šią rinką? Logiška būtų klausti, ar buvo grąža, ar buvo suinvestuota į technologijas, kurios išvežtos iš Lietuvos. Jei nusiperki įrangą Korėjoje, tai ten lieka pinigai. Jei bendrovė po pirmojo ketvirčio turi 54 tūkst. klientų, tai akivaizdu, kad tai yra nuostolinga. Pati organizacija tik pernai išsikapstė iš nuostolių“, - svarsto pašnekovas.
Vis dėlto V. Burvienė tikina, kad nusipirkta technika bus naudojama toliau.
„Kaip ir anksčiau, įsigyta įranga bus naudojama duomenų perdavimo paslaugai teikti. Taigi, Įmonė ir toliau kryptingai laikosi strategijos plėtoti duomenų perdavimo ir interneto paslaugas bevielio bei mobilaus ryšio technologijomis, užtikrinant kokybišką paslaugų tiekimą įmonės esamiems ir būsimiems klientams“, - sako ji.