„Manome leisti naudoti MAX nuo kitos savaitės“, – vaizdo konferencijoje pažymėjo EASA direktorius Patrickas Ky (Patrikas Kai), kai buvo paskelbta leidimo naudoti orlaivį direktyva.
„Priėjome tašką, kai keturi pagrindiniai mūsų reikalavimai buvo įvykdyti“, – kalbėjo P. Ky konferencijoje, kurią organizavo Vokietijos aviacijos žurnalistų asociacija.
Modelio 737 MAX orlaivius uždrausta eksploatuoti nuo 2019 metų kovo 13 dienos, po „Ethiopian Airlines“ lėktuvo katastrofos, per kurią žuvo 157 žmonės. Ši katastrofa įvyko praėjus vos keliems mėnesiams po oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvo avarijos, kurioje žuvo 189 žmonės.
Nustatyta, kad dėl abiejų avarijų iš dalies kalta modelio apsaugos nuo smukos sistema (MCAS). Kiti orlaivio gedimai, įskaitant susijusius su elektros instaliacija, vėliau buvo nustatyti orlaivio modifikavimo proceso metu, o tai atitolino jo pakartotinį sertifikavimą.
JAV federalinė aviacijos administracija (FAA) nurodė atlikti „Boeing“ modifikacijas ir parengti naujus pilotų mokymo protokolus, prieš lapkričio mėnesį galutinai patvirtindama leidimą grąžinti orlaivį į padangę.
P. Ky jau spalio mėnesį paskelbė, kad leidimas naudoti minėto modelio orlaivius ES gali būti patvirtintas, kai „Boeing“ pažadėjo pridėti naują jutiklį, kad būtų išvengta problemų, dėl kurių įvyko 737 katastrofos.