• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Kaip greitai bėga laikas - 2007 metais automobilių gamintoja pristatė pirmos kartos „Hyundai i30“ su kuriuo ši kompanija bandė žengti į patį aršiausią segmentą Europoje. Anuomet, Vokietijoje sukurtas ir Čekijoje gamintas modelis padėjo labai stiprius pamatus ateities kartoms, kurios tikėjosi, jog protėvių atlikti žygdarbiai palengvins jų dalią kovojant su kitais konkurentais. 
Per dešimt metų „Hyundai“ sukūrė dvi „i30“ modelio kartas, kurios kiekvieną kartą stebino greitai progresuojančiais šio gamintojo kūriniais, tačiau dabar į „Hyundai“ automobilius žiūrime kitaip. Tai nėra antrarūšiai išsišokėliai, kurie bando įsitvirtinti rinkoje. Tai labai stambūs žaidėjai, kurie žino kaip reikia pagaminti automobilį.
Šiemet debiutavęs trečiosios kartos „Hyundai i30“ į kompaktiškų hečbekų ringą sugrįžta pasidabinęs naujais šarvais ir praradęs keletą labai stiprių ginklų. Nuo šiol „Hyundai“ į savo pusę turės patraukti ne mažesne kaina ar ilgesne garantija, o kokybišku, išbaigtu produktu. Ar jiems pavyks tai padaryti? Tą ir pabandysime išsiaiškinti.
Faktu_lentele
Evoliucija
Po „Hyundai“ koncerno sparnu esanti gamintoja „Kia“, pastarąjį dešimtmetį mus stebino patraukliais ir moderniais automobilių dizainais. Drąsus specialistų sprendimai leido atkreipti konservatyvių europiečių dėmesį, tuo tarpu „Hyundai“ elgėsi truputėlį atsargiau. Kodėl? Nes „Hyundai“ šiuo metu mato tik vieną konkurentą - „Volkswagen“ - didžiausią automobilių gamintoją Europoje, kuris visų senojo žemyno gyventojų širdis pavergė konservatyvumu.
Po to, kai 2006 metais „Hyundai į savo gretas iš „BMW“ prisiviliojo Thomasą Bürkle - žmogų, kuris ženkliai prisidėjo prie „E46“ ir „E63“ modelių kūrimo, šios markės automobilių eksterjero dizainas pasikeitė kardinaliai. „Hyundai“ atsikratė azijietiškiems automobiliams neproporcingų ir nevientisų formų. Puikus to pavyzdys - antrosios kartos „i30“.
Atėjus metui pradėti trečios kartos „i30“ modelio kūrimo darbus, šio projekto vairą perėmė Peteris Schreyeris - talentingas specialistas, kurio dėka „Kia“ tapo patraukliais automobiliais. Dabar, būdamas vyriausiuoju „Hyundai“ ir „Kia“ automobilių dizaineriu, būtent jis nupiešė kompaktiško „i30“ modelio linijas.
Pirmasis įspūdis - malonus ir džiuginantis akį. Aštri nosis automobiliui suteikia žiupsnelį agresyvumo ir išskirtinumo tarp konkurentų, kurie krypsta į „aš tuoj užmigsiu, aš toks nuobodus“ pusę.
Akims krypstant toliau, aštrokos kėbulo linijos pradingsta ir jas pakeičia nuožulnesnės, tolygesnės bei apvalesnės kėbulo formos. Tai ypač išryškėja žvelgiant į galinę automobilio dalį.
Pradėjus automobilio dizainą apžiūrinėti dar kartą, pradėjau pastebėti nemažai sąsajų su keliais pagrindiniais „i30“ konkurentais - „Peugeot 308“ ir „Volkswagen Golf“. Iš kur tokios sąsajos? Su „Peugeot 308“ - nuožulnus variklio dangtis ir priekinių žibintų forma, o „Volkswagen Golf“ - galinių žibintų forma ir šiek tiek išriestu galiniu buferiu.
Nepaisant sąsajų - automobilis atrodo savitai ir pakankamai išskirtinai, jog nebūtų sumaišytas su kuriuo nors kitu modeliu.


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Kaip greitai bėga laikas - 2007 metais automobilių gamintoja pristatė pirmos kartos „Hyundai i30“ su kuriuo ši kompanija bandė žengti į patį aršiausią segmentą Europoje. Anuomet, Vokietijoje sukurtas ir Čekijoje gamintas modelis padėjo labai stiprius pamatus ateities kartoms, kurios tikėjosi, jog protėvių atlikti žygdarbiai palengvins jų dalią kovojant su kitais konkurentais. 
Per dešimt metų „Hyundai“ sukūrė dvi „i30“ modelio kartas, kurios kiekvieną kartą stebino greitai progresuojančiais šio gamintojo kūriniais, tačiau dabar į „Hyundai“ automobilius žiūrime kitaip. Tai nėra antrarūšiai išsišokėliai, kurie bando įsitvirtinti rinkoje. Tai labai stambūs žaidėjai, kurie žino kaip reikia pagaminti automobilį.
Šiemet debiutavęs trečiosios kartos „Hyundai i30“ į kompaktiškų hečbekų ringą sugrįžta pasidabinęs naujais šarvais ir praradęs keletą labai stiprių ginklų. Nuo šiol „Hyundai“ į savo pusę turės patraukti ne mažesne kaina ar ilgesne garantija, o kokybišku, išbaigtu produktu. Ar jiems pavyks tai padaryti? Tą ir pabandysime išsiaiškinti.
Faktu_lentele
Evoliucija
Po „Hyundai“ koncerno sparnu esanti gamintoja „Kia“, pastarąjį dešimtmetį mus stebino patraukliais ir moderniais automobilių dizainais. Drąsus specialistų sprendimai leido atkreipti konservatyvių europiečių dėmesį, tuo tarpu „Hyundai“ elgėsi truputėlį atsargiau. Kodėl? Nes „Hyundai“ šiuo metu mato tik vieną konkurentą - „Volkswagen“ - didžiausią automobilių gamintoją Europoje, kuris visų senojo žemyno gyventojų širdis pavergė konservatyvumu.
Po to, kai 2006 metais „Hyundai į savo gretas iš „BMW“ prisiviliojo Thomasą Bürkle - žmogų, kuris ženkliai prisidėjo prie „E46“ ir „E63“ modelių kūrimo, šios markės automobilių eksterjero dizainas pasikeitė kardinaliai. „Hyundai“ atsikratė azijietiškiems automobiliams neproporcingų ir nevientisų formų. Puikus to pavyzdys - antrosios kartos „i30“.
Atėjus metui pradėti trečios kartos „i30“ modelio kūrimo darbus, šio projekto vairą perėmė Peteris Schreyeris - talentingas specialistas, kurio dėka „Kia“ tapo patraukliais automobiliais. Dabar, būdamas vyriausiuoju „Hyundai“ ir „Kia“ automobilių dizaineriu, būtent jis nupiešė kompaktiško „i30“ modelio linijas.
Pirmasis įspūdis - malonus ir džiuginantis akį. Aštri nosis automobiliui suteikia žiupsnelį agresyvumo ir išskirtinumo tarp konkurentų, kurie krypsta į „aš tuoj užmigsiu, aš toks nuobodus“ pusę.
Akims krypstant toliau, aštrokos kėbulo linijos pradingsta ir jas pakeičia nuožulnesnės, tolygesnės bei apvalesnės kėbulo formos. Tai ypač išryškėja žvelgiant į galinę automobilio dalį.
Pradėjus automobilio dizainą apžiūrinėti dar kartą, pradėjau pastebėti nemažai sąsajų su keliais pagrindiniais „i30“ konkurentais - „Peugeot 308“ ir „Volkswagen Golf“. Iš kur tokios sąsajos? Su „Peugeot 308“ - nuožulnus variklio dangtis ir priekinių žibintų forma, o „Volkswagen Golf“ - galinių žibintų forma ir šiek tiek išriestu galiniu buferiu.
Nepaisant sąsajų - automobilis atrodo savitai ir pakankamai išskirtinai, jog nebūtų sumaišytas su kuriuo nors kitu modeliu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hyundai i30 (1)


Kaip ir automobilio eksterjeras, taip ir trečios kartos „i30“ interjeras sulaukė radikalių pasikeitimų. Pastaruosius penketą metų „Hyundai“ automobilių interjere matėme labai daug vertikalių linijų, dabar jas pakeitė horizontalios, simetriškos linijos, kurios interjerui suteikia neapčiuopiamos tvarkos ir išbaigtumo.
Įsėdus į automobilį, dėmesį iškart patraukia centrinės konsolės dizainas, kuriame nebeliko daugybės griozdiškų mygtukų. Juos pakeitė centrinės konsolės viršuje sumontuotas lietimui jautrus ekranas, o žemiau - oro kondicionieriaus valdymo prietaisai. Aišku, informatyvu ir nesudėtinga.
Tam tikrų funkcijų, kaip : šildomų ir ventiliuojamų sėdynių, parkavimo daviklių, šildomo vairo ir „Start/Stop“ sistemų valdymo mygtukai buvo sumontuoti šalia pavarų perjungimo svirties. Patogu? Manau, kad taip, nes šaltą žiemos rytą, įsėdę į automobilį darote ką? Užvedate variklį, įjungiate vairo šildymą, įjungiate sėdynės šildymą ir sureguliuojate oro kondicionavimo sistemos darbą.
Sekantis žingsnis - apdailos medžiagos. Viršutinėje priekinės panelės dalyje - minkštos, malonios liesti medžiagos. Apatinė centrinės konsolės vieta ir transmisijos tunelis aprengtas ne tokiomis kokybiškomis, bet pakankamai geromis apdailos medžiagomis. Vienintelė vieta, kuri užkliuvo - vidinėje durų dalyje esantis pigus plastikas, kuris bus jautrus įbrėžimams.

REKLAMA

Hyundai i30 (20)


Kaip pasikeitė „i30“?








































i30 (2016) i30 (2012) i30 (2007)
Ilgis (mm) 4340 4300 4270
Plotis (mm) 1795 1780 1775
Aukštis (mm) 1455 1470 1480
Ratų bazės ilgis (mm) 2650 2650 2650
Bagažinės tūris (l) 395/1301 378/1316 340/1250



Hyundai i30 (12)


Dyzeliui - ne
Dyzelinu varomi varikliai jau kurį laiką turi labai stiprų konkurentą - mažo darbinio tūrio benzininius variklius su turbinomis, kurie panašaus darbinio tūrio dyzeliniams agregatams mažai kuo nusileidžia efektyvumu ar kuro sąnaudomis.
Į mūsų rankas patekęs modelis turėjo patį galingiausią dyzelinį variklį, sugebantį pasiekti 136 arklio galias ir 7 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Nenustebčiau, jeigu tai būtų daugelio svajonių kombinacija, tačiau realybėje ji veikia ne taip kaip norėtųsi, bet apie viską nuo pradžių.
Pradėkime nuo malonių dalykų. Keturių cilindrų variklis skleidžia visiems dyzeliams būdingą garsą, tačiau jis nėra erzinantis, neskleidžiantis nemalonių vibracijų, net ir dirbdamas laisva eiga, o pasiekus norimą greitį ir jį palaikant, variklis apie savo egzistavimą primena tik pažiūrėjus į tachometro rodyklę.
Pradėjus su automobiliu elgtis azartiškiau ir bandant sužinoti variklio dinamines galimybes, labai greitai supranti, jog 136 arklio galias ir 300 Nm sukimo momentą išvystantis jėgos agregatas yra tingus ir, tegu gerbiamieji kalbos komisijos atstovai nesupyksta, užglušintas. Ką turiu omenyje? Keletas pavyzdžių iš mūsų mėgstamų akceleracijos testų :


  • Važiuojant 4 bėgiu ir bandant įsibėgėti nuo 60 iki 100 km/val. - užtrukome 8,2 sekundės.

  • Važiuojant 5 bėgiu ir bandant įsibėgėti nuo 80 iki 120 km/val. - užtrukome 10,8 sekundės.

  • Važiuojant 6 bėgiu ir bandant įsibėgėti nuo 80 iki 120 km/val. - užtrukome 13,7 sekundės.


Rezultatai nėra patys įspūdingiausi, tačiau taip yra dėl trijų priežasčių : „SCR“ katalizatoriaus, kuris sumažina azoto oksidų lygį, kuris paskui paverčiamas į nekenksmingas azoto dujų medžiagas ir vandens garus, dyzelino oksidacijos katalizatoriaus ir išmetamųjų dujų maišytuvo ( „EGR“ ). Šių prietaisų dėka, didžioji dauguma „Euro 6“ taršos standartus atitinkantys motorai jaučiasi taip, lyg būtų po didelės meškos padu, bet ties šia vieta sustokime, nes daugelis dabar pasakytų,  jog toks dyzelinis variklis skirtas ne dinamiškam važinėjimui, bet taupioms kelionėms. Ir Jūs būsite visiškai teisūs, tačiau mūsų bandytame automobilyje įdiegta automatinė pavarų dėže neleidžia išgauti mažų kuro sąnaudų, kurios pateisintų vangoką variklio dinamiką.
Važiuodami 90 km/val. greičiu, vidutinių kuro sąnaudų vidurkis svyravo tarp 5,2 - 5,5 litro. Greitį padidinus, dyzelino sąnaudos padidėdavo iki 6,0 - 6,5 litro. Tuo tarpu mieste 1,6 litro darbinio tūrio dyzelinis motoras suvartodavo 6,6 - 7,2 litro degalų. „Opel Astra“ su analogiška konfigūracija : 1,6 litro, 136 arklio galias išvystančiu dyzeliniu motoru ir automatine pavarų dėže labai stipriai nepersistengiant suvartoja vos 4,5 litro dyzelino, tad vietoj to, kad rinktumėtės „i30“ su dyzeliniu varikliu - pageidaukite 1,4 litro benzininio variklio su turbina. Jis bus dinamiškesnis, greitesnis, pasižymės panašiu apetitu kurui ir įpūs naujos gyvybės Vokietijoje sukurtam hečbekui.

REKLAMA
REKLAMA

Hyundai i30 (3)


Lengvai perprantamas
„Hyundai“ markės automobiliai, kuriuos galima įsigyti Europoje, jau pakankamai seniai neturi nieko bendro su tais, kurie buvo gaminami prieš 15 metų. Didžiausias skirtumas - jų sukūrimo ir gamybos vieta.
Kadangi didžioji dauguma „Hyundai“ modelių yra sukurti Europoje, o tiksliau - Vokietijoje, Ruselheimo mieste, kuriame 2003 metais buvo atidarytas „Hyundai“ automobilių kūrimo centras, senojo žemyno rinkai skirtų modelių kūrėjai puikiai žino kokius automobilius mėgsta europiečiai. Jis turi būti komfortiškas, sąlyginai tylus, dinamiškas ir lengvai valdomas. Naujasis „Hyundai“ inžinierių kūrinys sugeba atitikti 2 iš 4 kriterijų.
Pradėjus su automobiliu judėti, labai greitai supranti kokio tikslo siekė „Hyundai“ specialistai. Kitaip negu „Opel“, „Peugeot“, „Renault“ ar „Volkswagen“ siekia optimalaus pakabos balanso tarp komforto ir valdymo savybių, kurios neleistų užmigti už vairo, tuo tarpu „Hyundai“ daugiau dėmesio skyrė komfortui ir stabilumui, ne daugiau. Tačiau ar tai yra blogai? Esu įsitikinęs, kad ne.
„Hyundai“ vietoj to, kad taikytųsi į vairavimo malonumą mėgstančius pirkėjus, jie pasirinko tą pirkėjų grupę, kuriems reikia lengvai valdomo kompaktiško hečbeko su kuriuo būtų galima be didelio vargo manevruoti ankštose miesto džiunglėse. Ir tai „Hyundai i30“ daro puikiai - mieste jis jaučiasi kaip žuvis vandenyje - tylus, patogus, komfortiškas.
Situacija šiek tiek pasikeičia išvažiavus į užmiestį arba greitkelį. Į gerąją ar blogąją pusę? Jeigu ne triukšmingos 17 colių „Michelin“ padangos, tuomet tikrai sakyčiau - į gerąją. Prancūzų gamintojos padangos užvažiavus ant šiurkštesnio asfalto pradeda pakankamai garsiai triukšmauti ir reikalauti pasigarsinti klausomą radijo stotį. Šį trūkumą galima labai lengvai pašalinti - sumontuoti mažesnio skersmens padangas, kurios taip jautriai nereaguotų į kelio dangos pasikeitimus. Jeigu ne tai - triukšmo lygis automobilyje mažai kuo skirtųsi nuo „Mazda 3“ ar „Ford Focus“.
Posūkiai, deja, nėra stiprioji „i30“ pusė. Nors gamintojas į naujos kartos modelį sumontavo daugelyje europietiškų hečbekų matytą pakabos konfigūraciją : priekyje - „MacPherson“, o gale - daugiasvirtė, kuri sugeba tinkamai susitvarkyti net ir su aštresniais posūkiais, tačiau „i30“ buvo sukonstruotas taip, jog posūkiuose elgtųsi kaip santūrus ir savo vietą žinantis specialistas, o ne kaip entuziastingas jaunuolis ką tik pamatęs gražią merginą. Į posūkius „i30“ įvažiuoja užtikrintai ir stabiliai, bet nerodo jokio azarto ar noro įsitraukti į vairuotojo žaidimus pamačius vingiuotą, pasakiško grožio asfalto ruožą - tai jam tiesiog neįdomu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hyundai i30 (13)


verdiktas3
„Hyundai i30“ laukia labai sunki užduotis - išsikovoti vietą po saule pačiame populiariausiame automobilių segmente Europoje. Tai padaryti nebus labai lengva, nes žmonės, kurie ieškos naujo kompaktiško hečbeko, iš pradžių išbandys „Volkswagen Golf“, „Renault Megane“, „Opel Astra“, „Ford Focus“ ar „Peugeot 308“ ir tik tuomet pagalvos apie „Hyundai i30“. Ar tokį pirkėjų elgesį reikėtų kritikuoti? Tiesą sakant - ne.
Vokietijoje sukurtas ir šiuo metu Kroatijoje gaminamas modelis man primena „Windows“ operacinę sistemą išmaniesiems telefonams. Ji veikia efektyviai, ji turi tokias pačias funkcijas kaip ir „Android“ ar „iOS“ operacinės sistemos, tačiau ieškodami naujo išmanaus telefono iš pradžių pradedate dairytis į pačias populiariausias platformas, kurios gali patenkinti visus Jūsų lūkesčius, o ne į tą, kuri užima vos kelis procentus rinkos.

PRIVALUMAI



  • Patraukli išvaizda

  • Ilgas standartinės įrangos sąrašas

  • Konkurencinga kaina

  • Palyginus su „PSA“ ar „BMW iDrive“ informacijos ir pramogų sistemomis, „Hyundai“ kūrinį galima perprasti vos per keletą akimirkų

  • Lengvas valdymas

  • Logiškai išdėstyti ir lengvai valdomi prietaisai


TRŪKUMAI



  • Apdailos medžiagos negali lygiuotis su segmento geriausiais

  • Padangų keliamas triukšmas važiuojant didesniu nei 110 km/val. greičiu

  • Dyzelinis variklis nėra ekonomiškas

  • Informacijos ir pramogų sistemos pagalba galima prisijungti prie „WiFi“ tinklo, tik nesugebėjau surasti kam šis „privalumas“ reikalingas


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų