• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antrąjį 2009-ųjų metų ketvirtį Henkel (ISIN DE0006048408) bendrovė ir vėl jautė poveikį toliau besitęsiančios pasaulinės ekonominės recesijos. Vis dėlto, pasak "Henkel" kompanijos valdybos pirmininko Kasper Rorsted, visi kompanijos verslo sektoriai ir vėl galėjo pralenkti konkurentus.

REKLAMA
REKLAMA

Vartojimo prekių sektoriai, skalbimo ir buitinės chemijos bei higienos reikmenų, pralenkė gerus pirmojo ketvirčio rezultatus, tuo tarpu kosmetikos sektorius ir toliau rodė labai gerus veiklos rezultatus. „Lyginant su pirmuoju metų ketvirčiu, lipniųjų technologijų produkcijoje taip pat užfiksuotas pagerėjimas. Šį augimą lėmė laiku įdiegtos atsakomosios priemonės. Taigi mes liekame įsitikinę, kad 2009-ieji metai nebus prarasti, bet taps didžiuliu žingsniu įgyvendinant ilgalaikius tikslus", - tęsė K. Rorsted.

REKLAMA

Antrąjį 2009-ų metų ketvirtį, lyginant su ankstesnių metų tuo pačiu ketvirčiu, „Henkel" pardavimai sumažėjo 5,0 proc., iki 3 485 mln. eurų. Patikslinus veiklos pelną ir nustačius užsienio valiutos pirkimo/pardavimo kainą, pardavimų pajamos sumažėjo 5,3 proc. lyginant su tuo pačiu 2008-ųjų metų ketvirčiu, tačiau šiek tiek kilo lyginant su pirmuoju šių metų ketvirčiu. Atsižvelgiant į šiuos duomenis, trijų kompanijos sektorių augimas buvo labai įvairus. Skalbimo ir buitinės chemijos priemonių bei kosmetikos sektoriai sėkmingai tęsė augimą su pagirtinais 6,3 proc. ir 3.5 proc. pardavimais, tuo tarpu lipnių technologijų sektoriaus pardavimai kilo lyginant su šių metų pirmuoju ketvirčiu, tačiau dėl vartojimo sumažėjimo daugelyje pasaulio industrijų nesugebėjo išvengti 15,4 proc. veiklos pelno sumažėjimo.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl restruktūrizuotų išlaidų, remiantis praėjusių metų rezultatais, pelnas iš ūkinės veiklos padidėjo 145 proc., nuo 113 mln. eurų iki 279 mln. eurų. Po vienkartinio pelno / mokesčių ir restruktūrizavimo išlaidų nustatymo, patikslintas pelnas iš ūkinės veiklos (patikslintas EBIT) sumažėjo 17.2 proc., nuo 372 mln. eurų iki 308 mln. eurų. Tam įtakos daugiausiai turėjo sumažėjęs pelnas, gaunamas iš lipnių technologijų sektoriaus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

EBIT marža pasiekė 8,0 proc., o pakoreguota marža nuo 10,1 proc. sumažėjo iki 8,7 proc.

Dėl padidėjusio EBIT, grynasis pelnas ketvirčiui kilo 257 proc., nuo 42 mln. eurų iki 150 mln. eurų. Pelnas už vieną akciją padidėjo nuo 0,09 euro iki 0,33 euro (pakoreguota suma - 0,37 euro lyginant su 0.52 euro praėjusių metų ketvirčiu).

REKLAMA

Verslo sektoriaus veiklos rezultatai

Skalbimo ir buitinės chemijos priemonių verslo sektoriaus pardavimai padidėjo 6,3 proc. (didžiausias kilimas nuo 2007-ų metų pirmojo ketvirčio) veiklos pelnas išaugo 28,8 proc., iki 119 mln. eurų. Atsižvelgus į valiutos kursą, augimas siekė net 34,1 proc. Toks augimas buvo ne tik dėl kainų padidėjimo, bet ir dėl sėkmingų priemonių, siekiant sumažinti išlaidas bei padidinti darbo efektyvumą. Skalbimo sektoriuje pardavimų augimą labiausiai skatino „Henkel" siūlomi du garsiausi prekiniai ženklai „Persil" bei „Purex". "Henkel" inovacijos diegiamos į produktus skatina akivaizdų augimą. Buitinės chemijos segmentas toliau rodė teigiamų rezultatų tendenciją ir kilo greičiausiais tempais Rytų Europoje, Afrikoje bei Vidurio Rytuose.

REKLAMA

Kosmetikos ir higienos reikmenų verslo sektorius išlaikė teigiamus rezultatus nepaisant stipraus praėjusių metų ketvirčio. Užfiksuotas bendras 3,5 proc. šio sektoriaus produkcijos pardavimų augimas, kuris buvo skirtingas priklausomai nuo regiono. Ypatingai stiprus augimas buvo užregistruotas Rytų Europoje, Azijoje ir Lotynų Amerikoje. Spartus šių priemonių pardavimų augimas užfiksuotas Rytų Europoje, Azijoje ir Lotynų Amerikoje. Pelnas iš šio sektoriaus siekė 100 mln. eurų ir augo 2,8 proc. (patikslinus valiutų kursus 4,2 proc.). Plaukų priežiūros priemonių sektorius pasižymėjo dideliu pardavimų augimu. Tuo tarpu kūno priemonių sektoriuje didelis pardavimų augimas buvo užfiksuotas JAV. Burnos priežiūros priemonių sektoriuje naujo produkto „Theramed variant Arctic white" atsiradimas generavo teigiamą inerciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lipnių technologijų sektoriaus produkcijos pardavimai lyginant su 2008-ų metų ketvirčiu (periodas, kuomet pirmą kartą buvo konsoliduota „National Starch") krito 12,9 proc. (pakoregavus valiutų kursus 13,9 proc.), iki 1 582 mln. eurų. Lyginant su praėjusių metų ketvirčiu, šio ketvirčio veiklos pelnas smuktelėjo 15,4 proc., tačiau lyginant su šių metų pirmuoju ketvirčiu - augo 2,8 proc. Dėl sunkėjančios ekonominės situacijos bendrovei nepavyko visuose regionuose išlaikyti šio sektoriaus produkcijos augimo. Išimtimi galėtų būti laikoma tik Lotynų Amerika, kurioje šios produkcijos pardavimai augo. Pajamos iš ūkinės veiklos krito net 50,8 proc. iki 95 mln. eurų.

REKLAMA

Regioniniai veiklos rodikliai

Europoje, Afrikoje ir Viduriniuosiuose Rytuose pardavimų pajamos smuktelėjo 3,7 proc. Afrikoje ir Viduriniuosiuose Rytuose „Henkel" pavyko pasiekti dviženklį pardavimo pajamų augimą, tačiau Vakarų Europoje, įskaitant ir Vokietiją, pajamos gerokai smuktelėjo žemyn. Rytų Europoje vykdomų pardavimų pajamos šiek tiek atsigavo lyginant su pirmuoju šių metų ketvirčiu. Apžvelgiant Europą, Afriką ir Viduriniuosius Rytus pardavimai nuo 2 283 mln. eurų sumažėjo iki 2 113 mln. eurų.

REKLAMA

Pardavimų pajamos Šiaurės Amerikoje krito 10,2 proc., o bendri regiono pardavimai siekė 677 mln. eurų. Lotynų Amerikoje pardavimų pajamos padidėjo 3,9 proc. Prie šio augimo prisidėjo visi verslo sektoriai. Azijos ir Ramiojo vandenyno regione pardavimai smuktelėjo 10,0 proc. ir bendri regiono pardavimai siekė 430 mln. eurų. Pardavimų augimo regionuose, Rytų Europoje, Afrikoje, Viduriniuosiuose Rytuose, Lotynų Amerikoje ir Azijoje (išskyrus Japoniją), pardavimai didėjo 2,3 proc., iki 1 317 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2009-ųjų metų pardavimų ir pelno prognozės

„Henkel" tikisi, kad šiuo metu rinkoje esanti sunki padėtis bei smuktelėjusi ekonomika laikysis per 2009-uosius metus. Be abejo, yra sunku numatyti bendrą ekonominę situaciją ir jos tolesnį vystymąsi, tačiau „Henkel" pasitiki savo darbu ir yra įsitikinusi, jog iš pardavimų gaunamos pajamos augs. Be to, „Henkel" jau ėmėsi reikiamų priemonių tam užtikrinti ir tikisi pamatyti teigiamus jų rezultatus. 2009-ųjų metų trečiajam ketvirčiui "Henkel" tikisi vartotojiškų produktų augimo. Lipniųjų technologijų sektorius vystysis panašiai arba šiek tiek geriau nei šiame ketvirtyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų