• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

“Microsoft” akcijos išleidus pirmąjį stambų savo populiariosios “Windows” operacijų sistemų šeimos papildymą per daugiau nei 5 metus pirmąkart pasiekė rekordinę lygį – žemutinį. Dar viena jos akcijų kainų kritimo diena, ir mes tapsime paties didžiausio bendrovės smukimo per visą 20 metų prekybą biržoje liudininkais, rašo “The Wall Street Journal”.

REKLAMA
REKLAMA

Kas nutiko? Jei trumpai, tai investuotojai nepriėmė rimtai “Microsoft Vista”. Ji buvo išleista vėlai, reikalauja daug techninių resursų, joje nėra kai kurių žadėtų dalykų. “Vista” apžvalgos – abejingos, sistema nė iš tolo nesukėlė tokio ažiotažo, kokį pavyko pasiekti jos pirmtakėms – “Windows 98” ir “Windows XP”. Analitikai ir investuotojai susirūpinę, kad šis produktas pernelyg silpnas ir pernelyg pavėlavęs. Taip pavėlavęs, kad “Vista” nepajėgs sukelti naujos pelno bangos, kaip būdavo ankstesniais kartais.

REKLAMA

Pirmieji požymiai liudija, kad “Vista” kritikai buvo teisūs, rašo “The Wall Street Journal”. Stambios bendrovės liepia savo padaliniams kol kas susilaikyti nuo jos. O vos po 10 dienų nuo “Vista” debiuto ji greitai iškrito iš 10 populiariausių programinės įrangos produktų sąrašo “Amazon.com” parduotuvėje.

REKLAMA
REKLAMA

Iš tikrųjų “Vista” problemos – tik kur kas sunkesnės “Microsoft” ligos simptonai, tvirtina dienraštis. Jo teigimu monolitinė programinė įranga – gabalėlių rinkinys gražioje dėžutėje – tai mirštantis verslas. Jį stumia iš rinkos programinė įranga, pardavinėjama kaip paslauga, atvirojo kodo produktai, reklamos išlaikomos internetinės programos (pavyzdžiui, “Google” gaminiai).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žinoma, “Microsoft” prezidentas Steve’as Ballmeris visa tai mato. Neseniai paskelbtame interviu jis pasakė, kad daugelis bendrovės inžinierių jau užsiima ne “Vista”, o paieškos ir reklamos sistemomis. “Microsoft” planuoja sukurti geresnę paiešką nei “Google” ir atsiriekti savąjį vis didėjančio reklamos pyrago gabalą.

REKLAMA

Problema ta, kad “Microsoft” jau nebe pirmus metus stengiasi pavyti konkurentus paieškos lenktynėse, tačiau vis pralaimi. Nors bendrovės vadovybė ketina šios problemos sprendimui skirti dar daugiau inžinierių, dauguma “Google” šalininkų negalėtų sugalvoti “geresnės paieškos sistemos”, teigia dienraštis. Nemokant skaityti vartotojų minčių ar painioti neaiškių savo pačių norų, ką norėtume surasti paieškos laukelyje rašydami keistus žodžius, itin sunku padaryti paiešką žymiai geresnę ir pridėti jai nuovokumo.

REKLAMA

Apie kai kuriuos panašaus pobūdžio ginčus galima pasiskaityti šiai temai skirtuose “bloguose”. Praėjusią savaitę juose įsiplieskė debatai dėl aktyviai finansuojamo projekto “Powerset”, kuris ketina tapti “Google” žudiku”. Kad “perguglintų” “Google”, “Microsoft” teko pažadėti, kad ji išspręs vieną sudėtingiausių kompiuterijos problemų: išmoks suvokti tikrąją natūralios kalbos prasmę, o ne raktažodžius. Beveik neabejotina, kad to padaryti nepavyks, konstatuoja “The Wall Street Journal”. Tačiau tai rodo, kaip absurdiškai aukštai iškėlė kartelę norintys “pagerinti” paieškos technologiją.

Tad “Microsoft” pasijuto užspausta tarp “Vista” ir tvirtų “Google” pozicijų. Didžiąja dalimi pasikartojo tai, kas prieš daug metų nutiko IBM, kuomet “Microsoft” paguldė ją ant menčių. IBM iki šiol nesiima aktyvių veiksmų ir nekelia pavojaus konkurentams. Dabar konkurentai vertina “Windows” kaip akmenį ant “Microsoft” kaklo, kuris neleidžia bendrovei laisvai imtis kitokio verslo. Todėl “Microsoft” priešininkams pačia geriausia pastarųjų dienų naujiena tapo bendrovėje pasklidusios kalbos apie naujos “Windows” versijos, kuri turėtų pasirodyti 2009 metais, kūrimą. Taip, vaikinai, varykit, pribaikit save galutinai, rašo “The Wall Street Journal”.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų