Prie protestų prisidėjo ir Vilniaus miesto savivaldybės, kuriai priklauso „Susisiekimo paslaugos“, tarybos narė Donalda Meiželytė, atstovaujanti iki šiol miestą valdžiusiai Laisvės sąjungai.
„Apie šitą sprendimą sužinojau kaip ir visi vilniečiai – iš pranešimų spaudai. Klausimas, ar buvo naujoji bilietų žymėjimo sistema pristatyta tarybos komitetams? Ir kodėl niekas nederino su pačiais viešojo transporto keleiviais tų atseit patogių naujovių“, – asmeninėje socialinio tinklo paskyroje stebėjosi politikė.
Jos įsitikinimu, „Susisiekimo paslaugų“ įmonės planuojamos permainos jokiu patogumu net nekvepia.
„Atvirkščiai, ruošiamasi atbaidyti nuo viešojo transporto žmones verčiant juos grūstis iki terminalų, stumdytis, traukinėti vilniečio kortelę kaskart įlipus į autobusą ar troleibusą“, – komentavo D. Meiželytė.
Labiausiai jai užkliuvo tai, kad net turėdami ir metinį bilietą jį kiekvieną kartą įlipuss į viešąjį transportą reikės žymėti.
„Ir kas bus, jei aktyvuoto mėnesinio ar metinio bilieto Vilniečio kortelėje nepažymėsi? Baudą išrašys ar kaip? Juk už kelionę jau sumokėta!“ – piktinosi tarybos narė.
Pasak jos, naują tvarką veikiausiai sugalvojo tie, kurie viešuoju nesinaudoja ar naudojasi tik pramogai.
„Pamatytų kaip tėvai Vilniečio korteles vaikų kuprinėse užkiša, kad anie tik jų netraukinėtų ir nepamestų. Pamėgintų jie moters rankinuke rasti tą kortelę per 5 minutes. Žiemą koks čia patogumas pirštines nusimauti, kuistis rankinuke, o jei dar piko metu, brautis iki bilietų žymėjimo terminalo?
Dar tas pypt pypt pypt pypt, gal galite pažymėti, gal galit praleisti. Čia ne ,,keliauti paprasčiau, saugiau, patogiau ir greičiau“, o lygiai priešingai sudėtingiau, su rizika kortelę pamesti, lėčiau, nes tos kortelės kaskart reiks ieškoti kuprinėje“, – savivaldybei priklausančios įmonės planus kritikavo D. Meiželytė.
Savo įrašą ji baigė raginimu pasirašyti peticiją prieš pokyčius ir tokiu pažadu: „Nežymėsiu savo metinio bilieto, rašykit baudą.“
Peticiją prieš numatomas naujoves jau pasirašė daugiau kaip 200 gyventojų.
Išleis milijonus eurų
Sostinės viešajame transporte už 7 mln. eurų bus diegiama nauja e. bilieto sistema: dalį bilietų reiks žymėti keliskart.
„Kiekvieną kartą įlipus į autobusą reikės pasižymėti bilietą. Jeigu keleivis turės trumpalaikį bilietą, (...) niekas nesikeis. Turint ilgalaikį bilietą, jį reiks pasižymėti kiekvieną kartą įlipus į viešąjį transportą“, – BNS nurodė savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos specialistė Greta Vasiliauskaitė.
Įdiegus naują sistemą, turimą bilietą – trumpalaikį, ilgalaikį ar esantį mobiliosiose programėlėse – reikės pažymėti, nepriklausomai nuo to, ar turimas bilietas yra aktyvuotas ar neaktyvuotas.
Jei bilietas arba vilniečio kortelė bus neaktyvuoti, sistema bilietus tuo pačiu metu ne tik pažymės, bet ir aktyvuos, ketvirtadienį išplatiname pranešime nurodo „Susisiekimo paslaugos“.
„m.Ticket“ turės QR kodą ir lygiai taip pat keleivis, nusipirkęs trumpalaikį bilietą, (...) atsidarys programėlę, pasispaus ant dinaminio kodo, prieis prie naujojo komposterio ir prie kameros pridės tą kodą ir tuo pačiu metu įvykis ir bilieto aktyvavimas, ir žymėjimas“, – teigė G. Vasiliauskaitė.
Sistemą planuojama įdiegti gegužės pabaigoje. Pasak įmonės, ji leis išvengti dabartinės e. bilieto sistemos dažno susidūrimo su gedimais ir techniniais sutrikimais.
Projektas vykdomas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą. Įrangos ir montavimo darbų kaina siekia per 4,5 mln. eurų, apie 3,7 mln. eurų iš jų yra finansuojami Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.
Pasak JUDU, sistemos ir jos diegimo suma siekia 1,9 mln. eurų, bendra viso projekto vertė – virš 7 mln. eurų.
Senus bilietus žada perkelti
Įdiegus naują sistemą bilietų įsigijimo procesas ir bilietų kainos esą nesikeis. Turimi trumpalaikiai ir ilgalaikiai bilietai automatiškai persikels į naują sistemą.
„Faktas, mes suprantame, kad nepatogumų kils, nes formuosis naujas įprotis. Duosim šiam įpročiui susiformuoti pusę metų, jeigu matysime, kad neužteks pusmečio, duosime ilgesnį laikotarpį“, – kalbėjo JUDU atstovė.
Pasak G. Vasiliauskaitės, naujoji sistema leis tiksliau planuoti autobusų, troleibusų maršrutus bei tvarkaraščius.
„Tas žymėjimas suteiks daugiau galimybių ateityje, nes pats žymėjimas kaups, rinks duomenis apie keleivių keliavimo įpročius“, – sakė ji.
Šiuo metu darbai atliekami naktimis, anot pranešimo, vyksta naujos įrangos montavimas, autobusuose ir troleibusuose tiesiami nauji elektros kabeliai, kabinami komposterių laikikliai, diegiami borto kompiuteriai ir patys komposteriai.
„Kai gegužės pabaigoje pasileis nauja sistema mes suteiksime pereinamąjį laikotarpį. Bus laikotarpis, kada mes nebausime už tai, kad nepažymėtas“, – teigė G. Vasiliauskaitė.
Anot įmonės, naujos sistemos diegimas vykdomas etapais: šiuo metu sistema programuojama. Balandžio mėnesį prasidės duomenų migracija, jos metu duomenys iš senosios sistemos persikels į naują ir toliau tęsis įrangos montavimo darbai.
Kodel sitie barsukai negaki padaryt nemokamo viesojo transporto?
Kokia cia salies bardakai, mokami mokesciai kurie nueina belekur... 30metu suklynas ir bardakas. Geda but lietuviu savo salyje. Norvegijoj anglijoj vokietijoj esu labiau gerbemas nei sitoj sumautoj isverstoj sistemoj kepancius neaiskiu milijonierius...