Tauragės rajono gyventoja Marija (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) skundėsi, kad klaidingai deklaravo rodmenis, tad elektros sąskaita išaugo iki 900 eurų, bet elektros tiekėjas nesiteikia padėti.
„Sausio 1 d. pasirinkau „Elektrum Lietuva“ nepriklausoma elektros tiekėją. Kelis mėnesius viskas buvo gerai. Tačiau gegužės mėnesį deklaruodama rodmenis padariau klaidą, suklydau nurodydama kilovatus. Todėl man atėjo beveik 900 eurų sąskaita.
Skambinau įmonei, aiškinau informaciją, prašiau pakoreguoti rodmenis. Jie lyg ir ištaisė, bet skola niekur nedingo, ji velkasi iki šiol. Dar kartą kreipiausi į elektros tiekėją. Jie pasiūlė išsikviesti energijos skirstymo operatorių (ESO), kad jų darbuotojai patikrintų elektros skaitiklį. Taip ir padariau. Atvyko ESO specialistai ir patvirtino, kad viskas gerai, duomenis perdavė „Elektrum Lietuva“. Tačiau jau po savaitės gavau laišką iš antstolių“, – pasakojo moteris.
Ji teigė, kad jos skola išaugo iki 1 tūkst. eurų.
„Vėl skambinau į įmonę, tačiau atsimušu tarsi į sieną, niekas nenori man padėti. Ta skola tempiasi jau pusmetį. Auga delspinigiai. Ir niekas nesiteikia ištaisyti klaidos, kurią padariau per neapdairumą, tačiau elektros tiekėjui tai nerūpi, jis nori, kad mokėčiau tą tūkstantį eurų ir tiek“, – piktinosi Marija.
Moteris suklydo du kartus, tačiau klaida jau ištaisyta
Elektros tiekėjo „Elektrum Lietuva“ komunikacijos vadovė Jūratė Rupšienė apgailestavo, kad klientė gavo tokias dideles sąskaitas už elektrą, kurios visiškai neatspindi suvartojimo realybės.
„Deja, taip nutiko dėl pačios klientės klaidos, jai 2 kartus neteisingai deklaravus rodmenis, pagal kuriuos mes paskaičiuojame mokėtiną sumą.
Mums labai svarbu, kad klientai deklaruotų korektiškus ir tikslius savo elektros suvartojimo duomenis, tai yra kiekvieno vartotojo pareiga. Žinoma, suprantame, kad visiems pasitaiko žmogiškų klaidų, todėl ir šioje situacijoje klientės nepalikome vienos ir sprendėme susidariusią problemą“, – tikino elektros tiekėjo atstovė.
Pasak jos, kai klientė pirmą kartą šių metų gegužės mėnesį deklaravo milžiniškus elektros suvartojimo rodmenis (dienos metu – 2299 kWh, nakties/savaitgalio metu – 2418 kWh), o pagal tai jai buvo paskaičiuota beveik 899 eurų sąskaita, klientės prašymu išspręsti šią situaciją mes kreipėmės į ESO, kad klaida būtų ištaisyta.
„Pateikėme teisingus rodmenis, kuriuos klientė ir turėjo deklaruoti (dienos metu – 34 kWh, nakties/savaitgalio metu – 45 kWh). ESO rodmenų korekcijas priėmė, taigi klientei gegužės sąskaitoje paskaičiuotas neteisingas suvartojimas buvo anuliuotas ir perskaičiuotas pagal jos realų suvartojimą.
Tačiau birželio mėnesį klientė ir vėl klaidingai deklaravo rodmenis (dienos metu – 2479 kWh, nakties/savaitgalio metu – 2576 kWh). Tad kitą mėnesį klientei pateiktoje mokėjimo sąskaitoje atsispindėjo ir korekcijos už gegužės mėnesį, ir priskaičiuotas vėl neteisingai deklaruotas suvartojimas už birželio mėnesį“, – komentavo J. Rupšienė.
Anot jos, kai klientė antrą kartą kreipėsi į mus dėl klaidų ištaisymo, jai buvo užsakyta ESO skaitiklio patikrinimo paslauga.
„Atvykęs ESO inžinierius užfiksavo, kad tikras klientės suvartojimas yra daug mažesnis negu ji deklaruodavo, tad po atliktos patikros mes jau gavome korekcijas už neteisingai paskaičiuotą birželio mėnesio suvartojimą.
Šiuo metu klientei yra pateikta rugsėjo mėnesio sąskaita, kurioje minusuoti neteisingai deklaruoti rodmenys, ir klientės skola pakoreguota (dabar klientė turi net 58 eurų permoką). Iki tol klientė gaudavo automatinius parnešimus apie neapmokėtą skolą ir buvo perduota išieškojimo įmonei, bet situacijai išsisprendus, išieškojimas atšauktas“, – tikino J. Rupšienė.
Pasak jos, visais atvejais, kai nutinka tokios situacijos dėl klaidingo rodmenų deklaravimo, klientai turi kreiptis į savo tiekėją, kuris gali pateikti rodmenų korekcijas ESO arba gali užsakyti ESO skaitiklio rodmenų nurašymo paslaugą.
„Kaip matome iš konkretaus atvejo, kelis kartus iš eilės įsiveliančios klaidos situaciją daro painesnę, bet tai nėra neišsprendžiama, tik gali užtrukti dar šiek tiek laiko, kuomet sąskaitos atspindės realų suvartojimą “, – teigė elektros tiekėjo atstovė.
Įdiegus išmanųjį skaitiklį rodmenų nurašyti nebereikės
Rugsėjį ESO pradėjo išmaniųjų skaitiklių diegimą.
ESO teigimu, išmanieji elektros skaitikliai padės pagerinti energijos naudojimo efektyvumą. Pakeitus juos, nereikės nurašinėti rodmenų, tiksli mokėjimo suma iki kliento atkeliaus jau parengtoje jo tiekėjo sąskaitoje.
Tai leis gyventojui paprastai, tiksliai ir suprantamai matyti savo suvartojimo duomenis, juos analizuoti ir priimti sprendimus kaip galima keisti vartojimo įpročius.
„Elektros tinklo klientai vertina individualius tinklo patikimumo bei išmanumo sprendimus. Šios dienos aktualijos skatina kiekvieną iš mūsų įsivertinti savo energijos suvartojimą, todėl siekiame įgyvendinti pokyčius, kad gyventojai galėtų matyti detalius savo elektros suvartojimo duomenis ir priimti pamatuos sprendimus leisiančius taupyti“, – teigia ESO l. e. p. vadovas Renaldas Radvila.