• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pensininkams ramybės neduoda parodontozė ir dantų protezai, gydytojams odontologams - priekaištaujantys pacientai. Vienas biržietis dėl to sakosi likęs ir be dantų, ir be protezų, o jo supykdytas gydytojas žada palikti Biržus.

REKLAMA
REKLAMA

Visos biržiečio Jono Nagelės problemos, sako, prasidėjusios tada, kai jį „užpuolė" parodontozė. Teko minti taką pas odontologus. Prieš trejetą metų, kai pensininko burnoje teliko du dantys ir tuos pačius ėmė gelti, vyras kreipėsi į Biržų rajono savivaldybės poliklinikos Odontologijos skyrių, kad įrašytų jį į eilę protezams gauti. Šią vasarą J. Nagelė gavo laišką, kuriame jis buvo kviečiamas atvykti pas gydytojus. Pacientą priėmė pats Odontologijos skyriaus vedėjas Giedrius Umantas.

REKLAMA

Pasak J. Nagelės, gydytojas ištraukė likusius dantis ir siūlė vietoj jų į protezus įstatyti dirbtinius. Tačiau pacientas prašė naujų protezų. Jis baiminosi, kad senieji gali netikti, kai visai nebėra dantų. Ligonis norėjo protezų su naujai pagamintu gomuriu. Gydytojas sutiko išpildyti pensininko norą ir pradėjo matavimo darbus. Šių metų rugsėjo 17 - ąją protezai buvo pagaminti. J. Nagelė sakė, jog įdėję protezus medikai patikrino sukandimą ir džiaugėsi, kad viskas esą tiesiog puiku.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau biržietis odontologų darbu liko patenkintas tik tol, kol parėjo namo. Pasak J. Nagelės, protezai jam netiko.

„Viršutinis protezas, kai valgiau, atšoko nuo gomurio ir iškrito iš burnos. O apatinis - iš viso  nei į tvorą, nei į mietą," - aimanavo pensininkas. Šias problemas jis teigė išsakęs ir gydytojui G. Umantui, pas kurį nedelsdamas nuskubėjo. Pacientas odontologui pareiškė, kad netinkami protezai jam nereikalingi, todėl jų neimsiąs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak J. Nagelės, supykęs gydytojas protezus neva ėmė ir išmetė į šiukšlių dėžę. O pacientui liepė palikti kabinetą. Tačiau vėliau, paaiškėjus, kad visi dokumentai, susiję su protezavimu, jau iki galo sutvarkyti, dirbtinius dantis esą ištraukė iš šiukšliadėžės ir vėl atidavė klientui. „Dabar vaikštau be dantų. Lūpos susmego, likau šveplas," - guodėsi žmogus.

REKLAMA

Kartą jis buvo sumanęs viršutinę protezų dalį vėl įsidėti į burną, bet baiminosi tai daryti, nes dantys, pasak pensininko, buvę šiukšlių dėžėje. „Gal ten koks tuberkuliozininkas spjaudė? Nežinau, kaip juos dezinfekuoti,"  - nerimavo J. Nagelė. Kartu jis apgailestavo, kad perniek nuėjo protezams gaminti valstybės skirti pinigai. Mat pensininkams dantų protezavimo išlaidos kompensuojamos.

REKLAMA

Nusivylė biržiečiais

Gydytojas odontologas Giedrius Umantas savo buvusį pacientą prisimena gerai. Jis, pasak mediko, atėjo mosuodamas kumščiais ir svaidydamasis keiksmais. Gydytojas pamanė, jog pensininkas tuojau puls muštis. Pasak G. Umanto, žmogus protezus tėškė ant stalo taip, kad šie išlakstė į visas puses.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Gavo dovanų iš valstybės ir dar mėto. Protezai tikrai geri. Juos padarė dantų technikė Edita Žaldokienė. Tačiau žmogui reikia kantrybės, supratimo, noro išgirsti, kas jam sakoma,"  - kalbėjo gydytojas G. Umantas. Medikas aiškino, jog prie visų protezų reikia įprasti. Pasak gydytojo, pirmą dieną pritaisius kojos protezą, žmogus irgi negali šokti. Jis pirma turi išmokti lėtai vaikščioti.

REKLAMA

Esant problemų, pacientai kreipiasi į gydytoją ir tariasi, kaip elgtis. Šį kartą ligonis, pasak gydytojo, kalbėtis nenorėjo. Jis esą tenorėjo konfliktuoti. Nežiūrint to, G. Umantas, pasiskambinęs dantų technikei, pensininkui pasiūlė kreiptis į ekspertus.

Skyriaus vedėjas pastebėjo, jog piktas pacientas sutrukdė daug brangaus jo ir ligonių laiko - už durų laukė eilė skaudamais dantimis besiskundžiančių žmonių.

REKLAMA

Išgirdęs kalbas apie į šiukšliadėžę sumestus protezus, odontologas G. Umantas pacientą žadėjo už tokį šmeižtą paduoti į teismą. Pats gydytojas prisipažino labai nusivylęs kai kuriais biržiečiais ir teigė svarstąs galimybę išvykti dirbti kitur.

Anot Odontologijos skyriaus vedėjo G. Umanto, kai kurie biržiečiai „vis dar stato komunizmą". Jie skyriaus vedėjui priekaištauja, jei negauna talono pas odontologą, pyksta, kai tenka laukti eilėse arba dėl to, kad nebedirba - serga ar išeina į pensiją - medikas, pas kurį jie norėtų patekti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Priklauso „nepatenkintųjų rūšiai"?

Dantų technikė Edita Žaldokienė tuo laiku, kai J. Nagelei buvo dedami protezai, kaip tik lankėsi Odontologijos skyriuje.

„Džiaugiausi padariusi puikius protezus. Džiaugiausi ir tada, kai juos į paciento burną dėjo gydytojas. Abu protezai laikėsi stabiliai. Pacientas irgi buvo patenkintas, niekuo nesiskundė, sakė, kad viskas gerai," - prisiminė E. Žaldokienė. Todėl po kelių dienų sulaukusi Odontologijos skyriaus vedėjo G. Umanto skambučio, dantų technikė labai nustebo. Ji sakė dantų technike Biržuose dirbanti jau trisdešimt metų ir žinanti, kad kartais pasitaiko „sudėtingų burnų", kurioms sunku pritaikyti protezus, tačiau šįkart taip nebuvę. Medikė linkusi manyti, jog pacientas priklauso „nepatenkintųjų rūšiai".

„Žmogus nori jaustis idealiai jau po dviejų dienų. Nauji batai irgi truputį spaudžia. Juos reikia pranešioti. Prie dantų protezų priprasti reikia ir savaitės, ir mėnesio. Rodyti savo neigiamų emocijų šį kartą tikrai nederėjo. Problema - ne protezai, o žmogus," - aiškino Edita Žaldokienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų