• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savaitgalį Barselonoje vykusiose Europos Le Mano Serijos (ELMS) 4 valandų lenktynėse G.Grinbergas su komandos draugais Damiano Fioravanti ir Lorenzo Bontempelli nuo pat pradžių stebino varžovus tempu. Treniruotėse buvę vieni greičiausių trasoje, kvalifikacijoje pasiekė antrą rezultatą, užtikrinantį „Oregon Team“ komandai startą iš pirmosios eilės.
Jų LMP3 kategorijos „Norma M30 Nissan V8“ buvo minima tarp lyderių, bet kiti specialistai tvirtino, kad konkurentai su „Ligier“ Barselonoje turės privalumą. Tačiau „Oregon Team“ iškart po starto įsitvirtino antroje vietoje, o lenktynėms stabilizavusis, pradėjo vytis pirmoje vietoje buvusius „Eurointernational“.

Savaitgalį Barselonoje vykusiose Europos Le Mano Serijos (ELMS) 4 valandų lenktynėse G.Grinbergas su komandos draugais Damiano Fioravanti ir Lorenzo Bontempelli nuo pat pradžių stebino varžovus tempu. Treniruotėse buvę vieni greičiausių trasoje, kvalifikacijoje pasiekė antrą rezultatą, užtikrinantį „Oregon Team“ komandai startą iš pirmosios eilės.
Jų LMP3 kategorijos „Norma M30 Nissan V8“ buvo minima tarp lyderių, bet kiti specialistai tvirtino, kad konkurentai su „Ligier“ Barselonoje turės privalumą. Tačiau „Oregon Team“ iškart po starto įsitvirtino antroje vietoje, o lenktynėms stabilizavusis, pradėjo vytis pirmoje vietoje buvusius „Eurointernational“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Konkurencija Europos Le Mano serijoje tokia, kad net menkiausia klaida gali visiškai nubraukti šansus kovoti dėl pergalės. Deja, praėjus vos pusvalandžiui po starto, D.Fioravanti pasuko į boksus – nustojo veikti pavarų perjungimo mechanizmas. Mechanikai sugaišo vos daugiau nei 3 minutes gedimo šalinimui, bet atsilikimas nuo varžovų tapo katastrofiškai didelis. Kai „Norma“ vėl išvažiavo į trasą, ją nuo lyderio skyrė net 3 ratai. Damiano tempas buvo fantastiškas ir jis, kiekviename rate buvęs greitesniu už visus varžovus, sugebėjo pakilti iš 15 į 14 vietą. Nors atsilikimas nuo lyderių vis dar buvo 3 ratai, tačiau dėl skirtingų sustojimų taktikos ir trupučio sėkmės, vis dar galima buvo tikėtis šviesos tunelio gale.
Tačiau vienas klausimas buvo esminis – ar užteks degalų? Jei nebūna avarijų ir trasoje lenktynininkų nepristabdo saugos automobilis, vieno bako pakanka 70 minučių važiavimui. Kadangi Damiano remontui, o tuo pačiu degalų papildymui stojo vos po 30 minučių nuo lenktynių pradžios, kitas jo sustojimas ir vairuotojų pasikeitimas buvo numatytas neįprastai anksti – praėjus valandai ir 40 minučių nuo lenktynių pradžios. Tačiau teko stoti keliomis minutėmis anksčiau ir prie vairo sėdo G.Grinbergas.

REKLAMA


„Su komandos vadovu prieš važiavimą susidėliojome planą. Sutarėme, kad mums nelabai yra ką prarasti, taigi bandysime važiuoti maksimaliai greitai ir tikėtis, kad į trasą išvažiuos saugos automobilis. Taip ir įvyko, o mums šypsojosi sėkmė. Taisyklės sako, kad kai paskui saugos automobilį susirikiuoja visi lenktynininkai, teisėjai duoda komandą važiuojantiems prieš lyderį aplenkti saugos automobilį ir pasivyti visą koloną. Tai daroma tam, kad pakartotino starto metu pirmas rikiuotėje būtų lyderis. Taip susigrąžinome vieną ratą, dar vieną ratą atsikovojau pats. Kiek kartų lenkiau, net negaliu suskaičiuoti. Visi lenkimai man buvo dėl pozicijos, bet apsilenkti pavykdavo labai greitai. Man didžiausią įspūdį paliko epizodas, kai pirmame posūkyje vienu metu aplenkiau iškart 3 LMP3 kategorijos automobilius, tarp jų būsimą lenktynių nugalėtoją. Paskutiniame posūkyje dar buvau už jų. Jie irgi kovojo tarpusavyje, tiesiosios gale išsirikiavo vienas šalia kito, bet paliko nedidelį tarpelį vidinėje posūkio pusėje. Ten ir įlindau. Atrodė įspūdingai, į posūkį įvažiavome keturiese ir man pavyko išvažiuoti pirmam. Šis epizodas yra įkeltas ELMS oficialioje Instagram paskyroje ir per vieną dieną buvo peržiūrėtas daugiau nei 20000 kartų.“, – lenktynių įspūdžiais dalinasi Gustas.


REKLAMA
REKLAMA

View this post on Instagram


A post shared by European Le Mans Series (@elms_official) on


„Dėl saugos automobilio fazės pavyko sutaupyti degalų, bet vis tiek artėjo mano sesijos pabaiga, nes tuo metu jau važiavau 80 minučių ir buvau iš 14 pakilęs į 8 vietą. Po to 3 automobilių lenkimo, turėjau nuvažiuoti du ratus ir sukti į boksus. Bet viskas susiklostė kitaip. Vienas iš aplenktų automobilių lėčiausiame trasos posūkyje neapskaičiavo stabdymo kelio ir įsirėžė į mano automobilio galą. Kad aiškiau įsivaizduotumėte situaciją, prisiminkite Makso Verstapeno ir Sebastiano Vetelio susidūrimą Silverstoune. Smūgis buvo galingas. Lūžo nemažai detalių, iš vietos pasislinko variklio gaubtas ir pažeidė padangą. Blogiausia, kad visa tai ivyko prie pat įvažiavimo į boksus ir teko važiuoti dar visą ratą. Padanga pradėjo plyšti, jos gabalai daužėsi į variklio dangtį. Turėjau važiuoti labai lėtai, nes jei padanga visai suplyštų, draiskalai sunaikintų pusę automobilio. Pavyko nusigauti į boksus, komanda atliko fantastišką darbą ir sugebėjo sugražinti automobilį į trasą. Bet už vairo sėdęs Lorenzo, jau nieko negalėjo padaryti. Automobilis nesivaldė taip gerai, kaip anksčiau. Finišavome 12 vietoje“,- dramą nupasakojo G.Grinbergas.
Nors lenktynių rezultatas nebuvo toks, kokio tikėtasi, bet lenktynių TV komentatoriai labai aukštai įvertino lietuvio profesionalumą ir greitį, bei apgailestavo dėl baigties. Tačiau nėra to blogo, kas neišeitų į gera. G.Grinbergas į Lietuvą dar neparskris. Šią savaitę toje pačioje Barselonos trasoje vyksta 2019/2020 metų Pasaulio ilgų distancijų čempionato (WEC) prologas. Viena iš pirmaujančių komandų jaunąjį lenktynininką pakvietė pasisvečiuoti. Jis nesės už lenktyninio automobilio vairo, bet susipažins su komandos vadovais, inžinieriais ir lenktynininkais, kartu dalyvaus pasitarimuose, iš arti stebės WEC komandos darbą. Kokia tai komanda ir ko tikėtis likusiose šio sezono lenktynėse pranešime savaitės pabaigoje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų