„Reddit“ tinklapyje maisto išvežiotojai įžiebė diskusiją – kaip prasimanyti daugiau pinigų kuo mažesnėmis sąnaudomis. Vieni sako tai padaryti galima perkant kuo ekonomiškesnę mašiną.
Siekia sutaupyti
„Mano vaikinas, dirbdamas „Bolt“, uždirba apie 1200 eurų, atmetus išlaidas kurui. Bet jis iš tikrųjų dirba 12 valandų. Turime „Citroen C1“ su vieno litro benzininiu varikliu“, – socialiniame tinkle atskleidė vartotoja.
O kiti mestelėjo ir dar įdomesnį taupymo, išvežiojant maistą, būdą. Pasirodo, sutaupyti galima ant mašinos užkabinus ne latviškus, o užsienietiškus numerius. Tuoj pasipylė vairuotojų patirtys – esą užsidėjus ne valstybinius numerius nėra baudų už greičio viršijimą, kitus pažeidimus.
Visuomenininkas Andrejus įamžino maisto kurjerius, kurie važinėja po miestą nuolat pažeisdami taisykles ir sukeldami avarines situacijas. Ir, lyg tyčia, ant visų jų mašinų – suomiški numeriai.
„Patikrinus paaiškėjo, kad kone visi jie neturėjo registracijos dokumentų, o automobiliai buvo išbraukti iš apskaitos. Tai gali kelti didelį pavojų eismui, mes nežinome, kokie tai automobiliai, jie taip pat gali pažeisti kelių eismo taisykles, nemokėti baudų, nėra iš ko išieškoti“, – problemą paaiškino visuomenininkas Andrejus Kalnačas.
„Sveiki, mes rengiame reportažą apie „Bolt“ kurjerius, iš kur gavote šį automobilį, ar jis iš Suomijos? – Ne. – Ar jis iš Latvijos? – Taip“, – atskleidė žurnalistų kalbintas kurjeris.
Automobiliai iš Suomijos
Latvijos kelių saugaus eismo direkcija aktyvisto Andrejaus surinktą informaciją patikrino. Ir ji pasitvirtino – automobiliai nėra registruoti Latvijoje ir neturėtų būti eksploatuojami.
„Šie automobiliai vis dar registruoti Suomijoje, tačiau su negaliojančia technine apžiūra. Šie vairuotojai šiurkščiai pažeidžia taisykles“, – tikino direkcijos vadovas Martinsas Malmeistersas.
Tačiau stebėti ir bausti pažeidėjus turi latvių policija. Šiemet pareigūnai dėl šių pažeidimų pradėjo 8 administracines bylas ir žada skirti baudas. Automobilių iš tokių vairuotojų niekas nekonfiskuoja, tačiau jais važinėti draudžiama.
„Vairuotojas įspėjamas, kad eismas draudžiamas. Judame toliau, negalime likti ir sekti, ar jis iš tikrųjų nevažiuoja. Policija labai aktyviai sprendžia šį klausimą ir mes tikrai rasime problemos sprendimo būdą turimomis pajėgomis“, – tvirtino Rygos policijos Reagavimo būrio vadovas Janis Paradniekas.
„Net ir esant nedideliam mūsų policijos pareigūnų skaičiui, manau, kad tie, kurie dirba keliuose, beveik nekalba angliškai. Tai ir palieka anglakalbius vairuotojus ramybėje. Kad net nebandytų pradėti kalbėti. Tikrai patogiau užmerkti akis ir į juos nežiūrėti“, – įsitikinęs automobilių žurnalistas Paulas Timrotas.
O kol policija esą žvelgia pro pirštus, tokie maisto išvežiotojai kuria schemas. Ir štai latvių žurnalistams pavyko atrasti visą nelegalių mašinų parką. Jame – apie 20 automobilių, tokių, kokius paprastai galima pamatyti Rygos gatvėse. Juos vairuoja maisto kurjeriai. Visi jie turi suomiškus registracijos numerius.
Techninė būklė – apgailėtina
Techninė būklė, kaip paaiškėja – apgailėtina. Iškritęs priekinis žibintas, langas. Neveikia valytuvas. Vietiniai pastebėjo, kad aptriušusiais automobiliais su suomiškais numeriais važinėja užsieniečiai maisto kurjeriai. Mašinas greičiausiai nuomojasi. Vieni žmonės juos čia atveža, kiti pasiima.
Kas viso to organizatoriai, gyventojai negali pasakyti, greičiausiai tai daroma nuotoliniu būdu. Ant automobilių langų užrašyti įvairūs kodai, durelės visada atviros, rakteliai yra salone.
Kol vyko filmavimas, privažiavo automobilis su latviškais numeriais, vairuotojas sakė, kad internete rado skelbimą ir nori nusipirkti vieną iš automobilių su suomiškais numeriais.
„Tariamai paskambinau vienam iš savininkų, jis pasakė, kad yra toje vietovėje. Parduodamas neva dalims. – Kiek? Kiek tai buvo... – Manau, kažkas apie 400 eurų“, – atskleidė automobilio pirkėjas.
Tačiau pardavėjo numeris – išjungtas. Draudikai teigė, kad šie automobiliai su suomiškais numeriais pateko į eismo įvykius, tačiau tikslių duomenų nėra. Tačiau šiuo atveju iš kaltininkų nieko negausite – už jų padarytą žalą sumokės kiti sąžiningi vairuotojai.
„Mūsų garantinis fondas tik nukenčia. Garantinis fondas išmoka kompensaciją nukentėjusiajam, tada bando išieškoti iš kaltininko ir tai pavyksta labai retai. Tie žmonės čia yra, čia nėra“, – kalbėjo Latvijos transporto priemonių draudikų asociacijos vadovas Janis Abašinas.
Vos tik TV3 pradėjo domėtis šia problema, mašinų suomiškais numeriais, kaip aiškina policija – apmažėjo. Maisto išvežiotojai dabar sugalvojo kitą gudrybę – vaikosi negaliojančių latviškų numerių. Tad pareigūnai žada stiprinti kontrolę ir tikrinti visas mašinas – gali jos riedėti Rygos gatvėmis ar ne. Ir esą laikui bėgant nelegalių mašinų gatvėse neliks.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.