• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienas iš jūsų esate puikiai žinote kaip atrodo „Lada“, „Moskvič“, „ZIL“ ar „UAZ“ markių mašinos – juk tai buvo Sovietų Sąjungos pasididžiavimas. 
Kol „Lada“ ar „Moskvič“ stengėsi automobiliais aprūpinti tuos, kurie turėjo galimybių juos įsigyti, tai išradingumo nestokoję auksarankiai užsiimdavo projektais, kuriais jie siekdavo pademonstruoti savo išmonę. Ir štai šis „GT-77“ yra vienas iš jų.

Kiekvienas iš jūsų esate puikiai žinote kaip atrodo „Lada“, „Moskvič“, „ZIL“ ar „UAZ“ markių mašinos – juk tai buvo Sovietų Sąjungos pasididžiavimas. 
Kol „Lada“ ar „Moskvič“ stengėsi automobiliais aprūpinti tuos, kurie turėjo galimybių juos įsigyti, tai išradingumo nestokoję auksarankiai užsiimdavo projektais, kuriais jie siekdavo pademonstruoti savo išmonę. Ir štai šis „GT-77“ yra vienas iš jų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

GT-77. Sovietmečiu sukurta kupė


„GT-77“ – nelabai originalus pavadinimas. Kita vertus, trumpas ir gana aiškus automobilio vardas turi vieną akivaizdžią užuominą. „77“ simbolizuoja metus, kuriais jis buvo pristatytas. Įvairūs šaltiniai byloja, jog Rafik Ordyan suprojektuotas automobilis pirmą kartą buvo pademonstruotas 1977-aisiais, Rusijos sostinėje vykusių lenktynių savaitgalio metu.

REKLAMA

GT-77. Sovietmečiu sukurta kupė


Aštunto dešimtmečio pabaigoje pasirodęs „sportiškas“ kupė, bent jau dizaino konkursuose, negalėtų grumtis su to laikmečio išvaizdžiausiais analogais. Vis dėlto, neįprastos formos, į viršų pasikeliantys priekiniai žibintai ar kaip žuvėdros sparnai besikilnojančios durys suteikė šiam automobiliui išskirtinumo.

REKLAMA
REKLAMA

GT-77. Sovietmečiu sukurta kupė


Jeigu automobilio išvaizda atrodė, švelniai tariant, įdomiai, to paties nesinorėtų pasakyti apie techninę automobilio pusę, nes „GT-77“ pagrindu tapo visiems gerai žinomas, vidutinės klasės „Moskvič 412“, kurį, ko gero, vairavo jūsų tėtis, močiutė ar pusbrolis.
Šis automobilis savadarbiam ratuočiui tapo važiuoklės, transmisijos ir kitų komponentų donoru. Vis dėlto, kai atėjo metas pagalvoti apie variklį, automobilio autorius nusprendė, jog „Moskvič“ esama širdis nėra tinkamiausias pasirinkimas. Vietoje to jis atsigrėžę į tuometinėje Čekoslovakijoje pagaminto „Škoda 1202“ variklio skyrių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

GT-77. Sovietmečiu sukurta kupė


Šeimyniško universalo ratus suko ir didesnį pagreitį suteikdavo 1,2 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų agregatas. Tai buvo vandeniu aušinamas, 47 arklio galias išvystantis motoras. Nors jis nebuvo toks galingas kaip „Moskvič“ analogas, tačiau patikimumo ir ištvermingumo prasme „Škoda“ kūrinys buvo keliais šviesmiesčiais priekyje. Ypač, kai varikliui reikėdavo atlaikyti gana aukštas apkrovas karštą vasaros dieną.
Dabar, šiandien, siekdami sužinoti kas automobiliui nutiko po jo pasirodymo viešumoje, galime tik spėlioti ir imtis fantaziją skatinančių interpretacijų. Galiausiai, mes labai nenustebtume, jeigu šis automobilis dabar tūno tamsiam, apleistame garaže, kur jis laukia savo išganytojo.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų