G. Verdi opera „Trubadūras“, režisuota Dalios Ibelhauptaitės, jau spėjo užkariauti žiūrovų širdis. Vos per keturis mėnesius spektaklis susilaukė rekordinio žiūrovų kiekio - 11 000! Tokiais skaičiais žymimas sėkmingiausias trupės pastatymas, kuriam prilygti galėtų nebent legendinė „Bohema“.
Nuo spektaklio premjeros neprabėgo nė vieneri metai, - Kongresų rūmai dar nepamiršo perpildytų salių, o scena – ryškiausių solistų desanto. Įsimintinus vaidmenis čia sukūrė tiek garsūs lietuvių operos balsai, tiek svečiai iš užsienio. Jų bendradarbiavimas įrodė, jog jaunąja vadinta solistų karta subrendo ir šiandien tiek vokalo, tiek ir aktorine prasmėmis, gali kaip lygūs su lygiais pasirodyti šalia tarptautinių žvaigždžių, lipusių į prestižines pasaulio scenas. Neabejotina ir tai, jog žiūrovų atmintyje neišblėso ir unikalūs Jono Morrellio kostiumai, sujungę viduramžius su šiandiena bei Vakarų ir Rytų kultūras.
Tragiško likimo čigonės Azučenos istorijos pasakoti grįš šiame vaidmenyje debiutavusi ir Auksiniu scenos kryžiumi nominuota Jovita Vaškevičiūtė bei viešnia iš Gruzijos – Mzia Nioradze, šią rolę atlikusi net prestižinėje Metropoliteno scenoje. Būtent šios solistės grįžimas į spalio mėnesio spektaklius yra didžiausias komplimentas VCO trupei.
Taigi, žiūrovų laukia dvigubos jėgos užtaisas, kurį scenoje suvaldyti bandys kerštingasis grafas di Luna. Spalvingą jo portretą šį kartą kurs vienas organiškiausių vokalistų scenoje, ir vienas pirmųjų bohemiečių – Laimonas Pautienius, besikeisdamas su kolega iš Latvijos Janiu Apeiniu, kartu su VCO jau atlikusiu Onegino vaidmenį.
Azučenos sūnaus – trubadūro Manriko rolėje VCO publika jau spėjo išvysti lyrišką Muratą Karahaną (Turkija) ir itin artistišką Sergėjų Poliakovą (Rusija). Spalio mėnesį Marijaus Jacovskio kurtame uolų labirinte savo kelio ieškos paskutinius du metus operos pasaulį stebinantis lenkų tenoras Arnoldas Rutkowskis. Šis solistas jau lipo į scenas Berlyno ir Hamburgo valstybinėse operose, didžiajame Ženevos teatre, Karališkojoje Švedijos operoje Stokholme, Suomijos nacionalinėje operoje Helsinkyje ir net Australijos operoje Sidnėjuje. Tarp A. Rutkowskio sukurtų rolių rasime ryškiausias tenoro partijas: Don Chosė („Karmen“), Hercogas („Rigoletas“), Edgaras („Liučija di Lamermur)“, Rudolfas („Bohema“) ir Alfredas („Traviata“).
VCO meno vadovė D. Ibelhauptaitė džiaugiasi pagaliau sulaukusi galimybės dirbti su šiuo solistu, kuris Manriko rolę jau yra atlikęs žymiame Dmitrijaus Černiakovo pastatyme Sankt Peterburge, Michailovskio teatre. 2009 metais A. Rutkowskio talentą pripažino ir pats Placido Domingo, pakvietęs dainininką pasirodyti savo koncerte Lenkijoje. „A. Rutkowskio atvykimas rodo mūsų trupės augimą tarptautinėje arenoje. Kuo toliau, tuo ryškesni šiandienos operos pasaulio talentai atvyksta dainuoti su bohemiečiais. Jaučiu, kaip tokiu būdu mūsų komanda verčia naują puslapį ir juda tarptautinio pripažinimo link.“, - sakė D. Ibelhauptaitė.
Na, ir žinoma, įkūnyti Manriko mylimosios Leonoros į Lietuvą grįš neseniai vestuves atšokusi Asmik Grigorian. Šią vasarą šiek tiek laiko skyrusi sau ir poilsiui garsiausia Lietuvos solistė atvyksta pailsėjusi, įkvėpta naujos kūrybinės energijos. Leonoros vaidmuo praėjusiame sezone sužavėjo ne tik žiūrovus, bet ir teatro kritikus, nominavusius A. Grigorian Auksinių kryžių metų solistės kategorijoje.
Tikėtina, kad nominacijų ir apdovanojimų solistė jau nebeskaičiuoja. Paskutiniu metu tarptautinė Asmik karjera juda daugiau, nei geru keliu: ji dainuoja geriausiose scenose bei priklauso prestižinei „Askonas Holt“ agentūrai. Naujausias jos debiutas Romos operoje, Madam Baterflai rolėje buvo ne tik sėkmingas, bet ir uždirbo solistei dar du naujus darbus šiame teatre kitame sezone. Be to, akivaizdu, jog ir pati solistė nuolat įdeda didžiules pastangas ir daug darbo. Ne vienas, jau lankęsis „Trubadūre“ patvirtins, jog A. Grigorian Leonora, - ne tik vokalistės, bet ir tikros aktorės vertas vaidmuo.
Leonoros partiją taip pat atliks jau kurį laiką Vokietijos Eseno operos vedančioji solistė Sandra Janušaitė. Neeilinės jėgos balso savininkė atlieka visas pagrindines soprano partijas, tarp jos naujausių: Rusalka („Rusalka“), Turandot („Turandot“), Luisa Miller („Luisa Miller“), Jenufa („Jenufa“) ir kt.
Na, o belaukiant „Trubadūro“, Vilnius City Opera žada surengti ypatingą sezono pristatymą, atskleisdami visus savo planus, - naujus bei jau pažįstamus spektaklius. Apie visa tai – jau netrukus!