Didžiausios šalyje Kuršių marių regatos nugalėtojų taurės šiemet pakilo jachtų „Baraka“ (kap. Rimantas Stropus), „Pandora“ (kap. Tadas Žižys) ir jachtos „Baltas“ (kap. Gintaras Vaičiūnas) įgulų rankose. Visos šios įgulos – ne naujokės Kuršių marių regatoje, tačiau visoms joms taures iškovoti pavyko pirmą kartą, teigiama pranešime spaudai.
„Akivaizdu, kad buriavimas Lietuvoje profesionalėja. Viena vertus, jaunesnės įgulos įgijo daugiau patirties, antra vertus – jos jau gali sau leisti daugiau investuoti į jachtų paruošimą. Visa tai atsispindi rezultatuose,“ – sakė Lietuvos buriuotojų sąjungos viceprezidentas kreiseriniam buriavimui Raimundas Daubaras.
Tuo tarpu buriuotojai sutartinai liaupsino aukštą regatos teisėjavimo lygį ir džiaugėsi gavę pasivaržyti labai įvairiomis oro salygomis – šiemet regatos dalyviams teko ir karščio, ir silpno, ir stipraus vėjo, ir srovių, ir škvalų, ir labai staigių oro sąlygų pasikeitimų, kurie vertė kiekvieną minutę būti itin budriems.
Kovoje dėl Didžiosios Kuršių marių regatos taurės, kuri atitenka greičiausiai jachtai pagal perskaičiuotą laiką distancijoje A, šiemet nepralenkiami buvo jachtos „Baraka“ įgula su kapitonu Rimantu Stropumi. Ji visą Kuršių marių regatos distanciją įveikė per 24 val. 53 min. 27 s ir beveik aštuoniomis minutėmis aplenkė praėjusių metų čempionę jachtą „Arabela AB Baltic“ (kap. Raimondas Šiugždinis).
Septintus metus regatoje su kapitonu Rimantu Stropumi dalyvaujančiai jachtai „Baraka“ tai – pirmasis toks apdovanojimas.
„Mums visą laiką labiau rūpėjo varžybos grupėje, ir į bendrą įskaitą mažai kreipėm dėmesio. Juolab, kad ir pernai, kai savo grupėje užėmėm pirmąją vietą, kovoje dėl taurės nebuvom patekę net į dešimtuką. Todėl šiais metais iškovoti Didžiąją taurę buvo šiek tiek netikėta. Mums tai malonus priedas,“ – sakė R.Stropus, kurio vadovaujama jachta taip pat iškovojo pirmą vietą II-oje grupėje.
R.Stropus pasidžiaugė, kad Kuršių marių regata kasmet profesionalėja – objektyviai vertinami patys plaukimai, teisingai pritaikoma skaičiavimo sistema, atidžiau jachtos suskirstomos į grupes, o ir patys buriuotojai tarpusavyje išvengė didelių ginčų ar nesusipratimų. „Susidėjo daug mažų detalių, kurios sukūrė labai teigiamą šių metų regatos atmosferą,“ – sakė R. Stropus.
Pasak „Barakos“ kapitono, šių metų regatoje buvo gerai išlaikytas balansas tarp čempionato ir regatos tipo varžybų. „Mums įdomesnis sportinis plaukimas, kur atsiranda daugiau vietos taktikai, tačiau regatoje dalyvauja labai įvairaus lygio buriuotojų, todėl to balanso reikia,“ – sakė R.Stropus.
Labiausiai kontraversiškas, jo vertinimu, buvo antrasis etapas, kada varžovai turėjo jūra pasiekti Nidą ir tada per Klaipėdą pasiekti Nidą mariomis, o visas etapas užtruko beveik parą.
„Jei būtų didesnis vėjas jūroje, nežinau, ar visos jachtos būtų įveikusios etapą. Tačiau šįkart etape vėjas buvo gan nedidelis, jis nuolatos sukosi, todėl etapas gavosi labai įdomus – reikėjo ir sėkmės, ir spėti reaguoti į pasikeitusias sąlygas. Gavom ir sušlapti, ir žaibų,“ – komentavo varžybas laimėtojas.
Vis tik labiausiai intriguojanti kova, ko gero, visą Kuršių marių regatą vyko dėl Mažosios Kuršių marių taurės.
Trys jachtos – „Pandora“ (kap. Tadas Žižys), „Vėtra“ (Linas Baublys) ir praėjusių metų čempionai „Nida“ (kap. Arūnas Burkšas) – visą regatą lipo vieni kitiems ant kulnų, varžovus nuolat skyrė vos kelių sekundžių atstumas. Tačiau didžiąją dalį regatos pirmavusiai jachtai „Nida“ pritrūko sėkmės ir paskutiniajame etape ją konkurentai aplenkė.
XLVI Kuršių marių regatos Mažoji taurė, kuri skiriama greičiausiai jachtai pagal perskaičiuotą laiką sutrumpintoje distancijoje B, perėjo į kapitono Tado Žižio vadovaujamos įgulos rankas, kurie plaukė jachta „Pandora“.
Perskaičiavus laiką paaiškėjo, kad beveik 50 realių valandų praleidę distancijoje, kovoję įvairiausiomis oro sąlygomis, „Pandora“ pralenkė „Vėtrą“ vos 18 sekundžių, o pastaroji jachta „Nidą“ – vos 14 sekundžių.
Pasak T. Žižio, šiais metais teisėjų komiteto sprendimu jachta „Pandora“ buvo pirmą kartą priskirta plaukti B distanciją.
“Mums tai buvo labai palanku, nes mūsų laivas gana mažas, anksčiau, plaukdami toje pačioje distancijoje kaip didieji laivai, neturėdavom jokių šansų laimėti greičiausios jachtos taurės,“ – po varžybų sakė jachtos kapitonas Tadas Žižys.
„Varžybos buvo iš tikrųjų labai intriguojančios ir įtemptos. Kadangi mūsų laivai vienodi, turėjome visas varžybas plaukti fiziškai pirmi, nepriklausomai kokios oro sąlygos. Nors kartais mums tiesiog pritrūkdavo sėkmės, dabar jau žinome, kur padarėme keletą klaidelių, kurios ir lėmė tų svarbių sekundžių praradimą,“ – sakė jachtos „Nida“ kapitonas Arūnas Burkšas.
Absoliučiai greičiausia jachta šiemet pripažinta jachta „Baltas“, kuriai vadovauja kapitonas Gintaras Vaičiūnas. Ji beveik 14 minučių aplenkė artimiausią varžovę jachta „Arcturus“ (kap. Vygantas Stankus) ir visą Kuršių marių regatos distanciją įveikė per 36 val. 44 min. 33 s realaus laiko.
„Mūsų jachta turėjo sportiškiausią balą visoje regatoje, tai atsispindi ir rezultatuose. Tiesa, Kuršių marių regatoje su šia jachta dalyvaujame jau šeštus metus, tačiau tik šiemet, kai įsigijome naują burę, o komanda dar labiau susidirbo, iškovojome absoliučiai greičiausios jachtos taurę,“ – komentavo jachtos „Baltas“ kapitonas Gintaras Vaičiūnas.
XLVI Kuršių marių regatoje iš viso susirungė 44 jachtos, kurios per 5 etapus turėjo įveikti beveik 200 jūrmylių distanciją. Regatos varžovai distancijoje praleido iki 50 val.