Nuo pasirodymo birželio pabaigoje naujasis socialinis tinklas „Google+“ internete sukėlė nemažai kalbų. Tiesa, didžioji dalis atsiliepimų – teigiami, kadangi internetinių platybių lankytojai džiaugiasi naujuoju „Google“ projektu, kuris rodos daug švaresnis bei stipresnis už „Facebook“. Tačiau naujajame interneto milžinės kelyje jau pasitaikė šiokių tokių nelygumų.
Per praeitą savaitgalį „Google“ prisipažino netyčia „užvertusi šlamštu“ kai kurių „Google+“ vartotojų elektroninio pašto dėžutes, siųsdami pernelyg didelį kiekį perspėjamųjų laiškų – žinučių, kurios pranešdavo, jog kitas tinklo vartotojas kviečia jus papildyti jo kontaktų gretas, arba pakomentavo kurį nors iš jūsų įrašų.
„Vietoj to, kad, kaip įprasta, panašūs pranešimai būtų siunčiami tik kartą, „Google+“ siuntė juos iš naujo ir iš naujo, – savo „Google+“ puslapyje šeštadienį rašė „Google“ viceprezidentas Vicas Gundotra. – Ačiū jums, kad padėjote mums šiuo bandomuoju laikotarpiu ir dar kartą atsiprašome už visą tą šlamštą“.
Dauguma „Google+“ vartotojų, rodos, iškart atleido už šį neapsižiūrėjimą.
„Jokių rūpesčių, Vicai! Ir toliau tęskite savo puikų darbą. Negaliu sulaukti naujų patobulinimų,“ – po atsiprašymu parašė vienas iš vartotojų.
„Viskas gerai, žmogau! :D Jūs pavarot!“ – brūkštelėjo kitas.
Gundotra parašė pasiteisinimą, kad nugesintų kylantį pasipiktinimą jam dar nė neprasidėjus. „Daugmaž 80-čiai minučių buvome pritrūkę tuščios disko, kuris atsakingas už perspėjamųjų žinučių siuntimą, vietos. Nepaisant to, mūsų sistema ir toliau siuntė pranešimus – iš naujo ir iš naujo. Auč. Nesitikėjome taip greitai viršyti ribų, o be reikalo,“ – teigė viceprezidentas.
Kol kas nėra aišku, kiek tiksliai žmonių jau prisijungė prie „Google+“, tačiau šis socialinis tinklas be jokių abejonių turi daug mažiau vartotojų, nei „Facebook“, kuris didžiuojasi į savo gretas įtraukęs 750 mln. žmonių iš viso pasaulio. Faktas, kad „Google+“ bendruomenė kol kas – palyginus maža, nieko nestebina dėl dviejų priežasčių: visų pirma, šis tinklapis yra dar labai naujas ir antra – jis vis dar nėra viešas, t. y., kol kas tik protarpiais galima prisiregistruoti negavus asmeninio pakvietimo, bet šiuo metu jis – būtinas.
Tačiau jau dabar galima teigti, kad naujas, „ne-Facebook“ socialinis tinklas pritraukė pakankamai dėmesio ir sparčiai auga, ženkliai išsiskirdamas iš kelių kitų „Google“ bandymų turėti savą socialinį tinklą. Pasak vieno analitiko – Paul Alleno, kuris savo skaičiavimams panaudojo duomenis su pavardėmis – „Google+“ jau turi daugiau, nei 4,5 mln. vartotojų.
Viena šio spartaus augimo problema, kaip ką tik atskleidė šlamšto perteklius, yra techninė. Nėra lengva sukurti naują tinklą, kuris, plėsdamasis greitu tempu, gebėtų veikti be trukdžių. „Google“ tai žinojo, todėl visų pirma įvedė tam tikrą skaičių pakvietimų, vietoj to, kad bet kuriam panorėjusiam leistų iškart prisijungti prie šio tinklo.
Kita problema, kad ir kaip bebūtų, yra socialinė. Visų pirma, tokiam ribotame tinkle kaip „Google+“ vartotojai kol kas yra pernelyg artimi ir tai nėra jauku – taip pačioje pradžioje buvo ir su „Facebook“, kol į šį pradėjo jungtis žmonės iš visų pasaulio kampelių. Tačiau su laiku ateis ir pokyčiai, o tai „Google+“ vartotojams padės atsikratyti nedidelio privataus vakarėlio pojūčio ir tarsi patekti į tarptautinę fiestą.
Galų gale, patys „Google+“ vartotojai atkreipia dėmesį į tam tikras ypatybes, kurias turi kiti socialiniai tinklai, tačiau neturi šis, arba į tokius priedus, kuriais naudotis nėra paprasta.
Viena iš idėjų yra „įstaigų puslapių“ įdiegimas, kurie „Facebook“ ir „Twitter“ tinkluose leido kompanijoms skleisti informaciją apie naujus produktus, parduotuves ir pan. Tokios paslaugos naujasis „Google“ tinklas neteikia, nors jau patikino dirbantis ties šio priedo atsiradimu.
Dar vienas trūkumas yra įžymybių patvirtinimo nebuvimas. Pavyzdžiui, jeigu „Twitter“ tinkle aplankytumėte Lady Gagos ar Justino Bieberio profilius, greta jų vardų išvystumėte nedidelį ženklelį su užrašu „patvirtinta“, kuris reiškia, kad lankytojai gali būti tikri, jog tai tikrieji šių žvaigždžių profiliai. Tuo tarpu „Google+“ tinkle kol kas neaišku, kurie iš vartotojų yra tikri, o kurie – apsimetėliai.
Generalinio „Facebook“ direktoriaus Marko Zuckerbergo „Google+“ puslapis išjudino blogų rašytojus, kadangi faktas, jog konkuruojančio socialinio tinklo lyderis prisijungtų prie šios naujos paslaugos – daugiau nei netikėtas, o ir nėra kaip išsiaiškinti, ar pastarojo profilis – tikras. Robertas Scoble „Twitter“ tinkle paviešino susirašinėjimą su Zuckerbergu, kuris tvirtino, kad „Google+“ naudojasi tikrai jis, ir niekas kitas. (https://twitter.com/%21/Scobleizer/status/87321128783192064)
Panašios dvejonės dėl profilių autentiškumo iškilo ir su „Google+“ esančių Kanye West, Nancy Pelosi, Michael Dell ir kitų garsių žmonių puslapiais.
Socialinės žiniasklaidos blogas „ReadWriteWeb“ šiam autentiškumo trūkumui suteikė dar daugiau svorio: „Suprantama, kad besiruošiant naujojo socialinio tinklapio paleidimui, autentiškumo patvirtinimo sistema nebuvo „Google“ pagrindinis tikslias, bet, nepaisant to, jos tikrai reikia. Norime turėti galimybę atskirti tikras įžymybes nuo apsimetėlių, kad nereikėtų švaistyti laiko veltui. Arba, dar geriau – galbūt būtų įmanoma padaryti taip, kad netikri profiliai nė neatsirastų“.
„Google“ tik patvirtino, kad netrukus bus įdiegti nauji socialinio tinklapio patobulinimai.
Prašomi palaukti dauguma interneto vartotojų laikosi įsitikinimo, kad dėl naujosios paslaugos naudingumo luktelėti išties verta.