Anksčiau šį mėnesį „Google News“ pakeitimus pristatęs „Google“ vadovas Sundaras Pichai sakė, kad atnaujinta programa „apims naujienas, kurios jums rūpi, iš patikimų šaltinių, tačiau pateiks (ir) visą įvykių perspektyvą“.
Toks sprendimas yra naujausia „Google“ pastanga būti internete skelbiamų naujienų epicentre. Kompanija taip pat imasi priemonių padėti leidėjams privilioti daugiau mokančių abonentų per šios technologijų milžinės platformą.
Kaip teigia „Google“ produktų kūrimo vadovas Trystanas Upstillas (Tristanas Apstilas), naujoji „Google News“ programa „naudoja geriausią dirbtinį intelektą, kad surastų geriausią žmogiškąjį intelektą – puikias naujienas, kurias visame pasaulyje rengia žurnalistai“.
Nors naujoji programa leidžia vartotojams gauti ir „personalizuotų“ naujienų, taip pat bus visiems skaitytojams pateikiamų naujienų, kuriomis siekiama susprogdinti vadinamąjį „filtro burbulą“, kai skelbiama informacija dar labiau sustiprina šališkus žmonių įsitikinimus.
„Norint palaikyti produktyvų pokalbį ar debatus, reikia, kad visi gautų tokios pačios informacijos“, – sakė T. Upstillas. Jo teigimu, „viso srauto“ skiltis bus vienoda visiems ir tai bus „nepersonalizuotas požiūris į įvykius iš patikimų naujienų šaltinių“.
Tačiau kai kurie žurnalistikos veteranai skeptiškai vertina pastangas pakeisti žmones redaktorius mašininiais kuratoriais. „Jau seniai fantazuojama apie algoritmo pagrindu sukurtas personalizuotas naujienas, – sakė Niujorko universiteto žurnalistikos profesorė Meredith Broussard (Meredit Brusar). – Tačiau dar niekam nepavyko to padaryti teisingai. Manau, kad naujienų kūrėjai ir redaktoriai jau dabar puikiai atlieka savo kuratorinį darbą.“