• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Facebook“ ir „Twitter“ darbuotojai pademonstravo, kaip „Google“ keičia savo paieškos sistemos pateiktų rezultatų eilės tvarką siekdama reklamuoti savo pačios produktus.

REKLAMA
REKLAMA

„Facebook“ programuotojas Blake'as Rossas, padedamas kolegų iš socialinio tinklo „MySpace“ ir mikrotinklaraščių portalo „Twitter“, parašė „Java“ skriptą, leidžiantį interneto vartotojams savo akimis įsitikinti, kaip „Google“ dirbtinai keičia paieškos rezultatus, siekdama labiau išpopuliarinti savo pačios socialinį tinklą „Google+“, skelbia „Guardian.co.uk“.

REKLAMA

Pavyzdžiui, atliekant paiešką su „Google.com“ naudojant raktažodžius „movies“, „music“, „photography“, „programming“, „cars“, „cooking“, „science“, „google“, „twitter“ ir kt., gautų rezultatų sąrašo pradžioje pateikiamos nuorodos į atitinkamus „Google+“ tinklalapius. Pasak skriptą kūrusių programuotojų, tai vyksta net ir tada, kai užklausą pateikęs interneto vartotojas nėra prisijungęs prie „Google+“ ar išvis neturi  paskyros šiame socialiniame tinkle.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat pastebėta, kad tais atvejais, kai raktažodžiai yra gerai žinomų kompanijų pavadinimai (pvz., „The New York Times“, AT&T) ar garsenybių pavardės (pvz., Martha Stewart), paieškos rezultatų viršuje, iškart po nuorodų į oficialias svetaines, pateikiamos nuorodos į atitinkamus  „Google+“ puslapius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Programuotojai aptiko ir tai, kad ir tada, kuomet naudojama „Google“ paieškos siūloma rašomo raktažodžio atspėjimo funkcija, taip pat ekrane atsiranda nuorodos į „Google+“, net jei analogiški „Facebook“ ar „Twitter“ tinklalapiai yra žymiai populiaresni ar juose daugiau susijusių raktažodžių.

REKLAMA

Pranešama, kad šis skriptas naudoja pagrindinius „Google“ serverio mechanizmus ir pateikia rezultatus pagal jų atitikimo laipsnio mažėjimą nepriklausomai nuo to, kam priklauso tinklalapis: „Google“, „Facebook“, „Twitter“,  „Myspace“ ar kt. Norint aktyvuoti skriptą, iš pradžių reikia sukurti naršyklėje žymą ir pereiti į ją po to, kai paieška bus atlikta. Aktyvavus skriptą paieškos rezultatai bus pateikti taip, kaip turėtų būti, tai yra, be „Google“ įsikišimo. Nuorodos į „Google+“ nuslinks toli į apačią, užleisdamos vietą viršuje „Facebook“, „Twitter“ ir kt. nuorodoms.

Šis skriptas ir jo naudojimo instrukcija paskelbti svetainėje „Focusontheuser.org“. Ten pat pateikti ir nesąžiningo „Google“ paieškos „reguliavimo“ įrodymai. Šiame vaizdo siužete pasakojama apie „Google“ paieškos „objektyvumo“ patikrinimą ir tokio tyrimo rezultatus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų