„Facebook“ ir „Twitter“ darbuotojai pademonstravo, kaip „Google“ keičia savo paieškos sistemos pateiktų rezultatų eilės tvarką siekdama reklamuoti savo pačios produktus.
„Facebook“ programuotojas Blake'as Rossas, padedamas kolegų iš socialinio tinklo „MySpace“ ir mikrotinklaraščių portalo „Twitter“, parašė „Java“ skriptą, leidžiantį interneto vartotojams savo akimis įsitikinti, kaip „Google“ dirbtinai keičia paieškos rezultatus, siekdama labiau išpopuliarinti savo pačios socialinį tinklą „Google+“, skelbia „Guardian.co.uk“.
Pavyzdžiui, atliekant paiešką su „Google.com“ naudojant raktažodžius „movies“, „music“, „photography“, „programming“, „cars“, „cooking“, „science“, „google“, „twitter“ ir kt., gautų rezultatų sąrašo pradžioje pateikiamos nuorodos į atitinkamus „Google+“ tinklalapius. Pasak skriptą kūrusių programuotojų, tai vyksta net ir tada, kai užklausą pateikęs interneto vartotojas nėra prisijungęs prie „Google+“ ar išvis neturi paskyros šiame socialiniame tinkle.
Taip pat pastebėta, kad tais atvejais, kai raktažodžiai yra gerai žinomų kompanijų pavadinimai (pvz., „The New York Times“, AT&T) ar garsenybių pavardės (pvz., Martha Stewart), paieškos rezultatų viršuje, iškart po nuorodų į oficialias svetaines, pateikiamos nuorodos į atitinkamus „Google+“ puslapius.
Programuotojai aptiko ir tai, kad ir tada, kuomet naudojama „Google“ paieškos siūloma rašomo raktažodžio atspėjimo funkcija, taip pat ekrane atsiranda nuorodos į „Google+“, net jei analogiški „Facebook“ ar „Twitter“ tinklalapiai yra žymiai populiaresni ar juose daugiau susijusių raktažodžių.
Pranešama, kad šis skriptas naudoja pagrindinius „Google“ serverio mechanizmus ir pateikia rezultatus pagal jų atitikimo laipsnio mažėjimą nepriklausomai nuo to, kam priklauso tinklalapis: „Google“, „Facebook“, „Twitter“, „Myspace“ ar kt. Norint aktyvuoti skriptą, iš pradžių reikia sukurti naršyklėje žymą ir pereiti į ją po to, kai paieška bus atlikta. Aktyvavus skriptą paieškos rezultatai bus pateikti taip, kaip turėtų būti, tai yra, be „Google“ įsikišimo. Nuorodos į „Google+“ nuslinks toli į apačią, užleisdamos vietą viršuje „Facebook“, „Twitter“ ir kt. nuorodoms.
Šis skriptas ir jo naudojimo instrukcija paskelbti svetainėje „Focusontheuser.org“. Ten pat pateikti ir nesąžiningo „Google“ paieškos „reguliavimo“ įrodymai. Šiame vaizdo siužete pasakojama apie „Google“ paieškos „objektyvumo“ patikrinimą ir tokio tyrimo rezultatus.